  • 21. Data: 2013-05-02 00:04:26
    Temat: Re: współczesne lampy z świetlówkami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 01 May 2013 19:29:49 +0200, Irek N. napisał(a):
    > To się inaczej robi.
    > Zlecę im projekt oświetlenia. Kto jak kto, ale producent najlepiej wie
    > jak wykorzystać swoje oprawy.

    Papier jest cierpliwy.
    Co prawda sa luksomierze :-)

    Popatrzylem sobie na ulice - LED sa porownywalne z sodowkami.
    Niestety - nie wiem jakie LED i jakie sodowki.

    J.

  • 22. Data: 2013-05-02 08:41:53
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Papier jest cierpliwy.
    > Co prawda sa luksomierze :-)

    Ano, nawet mam, ale nie skalibrowany :(
    ZA to jak przyjdzie smutny pan z pip-u i będzie źle... będzie do kogo
    uderzyć :)

    > Popatrzylem sobie na ulice - LED sa porownywalne z sodowkami.
    > Niestety - nie wiem jakie LED i jakie sodowki.

    Popatrz galerię z strony jaką mi podałeś. Wszystko ze wspomaganiem
    naturalnym. Tak jak by się obawiali, że zdjęcia nie wyjdą.
    Jak sufit jasny, to i podłoga jasna. Jak sufit ciemny (zmierzch na ten
    przykład) to i podłoga ciemna.
    Trochę się obawiam LED-ów, a i za cholerę nie wychodzą mi obliczenia
    zyskowności jakie podali.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 23. Data: 2013-05-02 11:23:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek,

    > Pytanie, czy obecnie preferowane "nowoczesne" oprawy do świetlówek,
    > wyposażone w przetwornice zamiast tradycyjnego zapłonnika ze
    > statecznikiem, migoczą jak klasyczne?
    > Muszę zdecydować odnośnie oświetlenia i nie wiem, czy dalej warto
    > rozkładać lampy pomiędzy fazami, czy można sobie dać już z tym spokój.

    Paradoksalnie - starsze przetwornice miały kondensatory wygładzające,
    obecne nie mają. Czyli można spodziewać się składowej 100Hz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2013-05-02 11:30:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, April 30, 2013, 10:19:55 AM, you wrote:

    > A po dwoch latach okaze sie ze ledy sa kiepskie i znow trzeba
    > elektryka szukac, i w dodatku bardzo duzo placic. A nie, tym razem
    > malo, tylko trzeba jakos swietlowki z chin przemycic :-)
    > Poza tym problemu to nie rozwiazuje - ledy migaja, nie migaja ?

    Większej mocy - migają.

    > Maja PFC, nie maja ?

    Powyżej 25W każde urządzenie oświetleniowe musi spełniać obostrzoną
    normę 61000-3-2. Sposobów realizacji tego warunku jest wiele - pasywne
    PFC, aktywne PFC albo przetwornica pracująca na napięciu pulsującym i
    pobierająca prąd pulsująco - jak "transformatory elektroniczne" do
    halogenów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2013-05-02 12:29:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-05-02 08:41, Irek N. pisze:

    > Ano, nawet mam, ale nie skalibrowany :(
    > ZA to jak przyjdzie smutny pan z pip-u i będzie źle... będzie do kogo
    > uderzyć :)

    W kwestii PIPu: podobno w pomieszczeniu, gdzie ludzie przebywają więcej
    niż cztery godziny dziennie oświetlenie powinno mieć CRI co najmniej
    80%. Tak mówili na szkoleniu BHP, ale mogłem źle usłyszeć bo, prawdę
    mówiąc, przysypiałem.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 26. Data: 2013-05-02 12:35:40
    Od: Leming Show <l...@g...com>

    > http://www.oswietlenieledami.pl/halowe

    A myslalem ze juz nigdy nie doczekam sie rozwiazania dla ledow,
    zgodnego ze sztuka:) A to takie proste, zbic temperature,
    stabilizowac prad, wybrac odpowiednia temperature barwowa:) I jest.
    Tylko ze potrzebne jest chlodzenie ktore kosztuje, stabilizacja pradu
    tez kosztuje, wybrac temperature barwowa, a tu juz trzeba patrzec w
    katalogi.

  • 27. Data: 2013-05-02 13:09:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 02 May 2013 12:29:23 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):
> [...]

    Masz projekt, masz umowe :-)

> [...]
    > niż cztery godziny dziennie oświetlenie powinno mieć CRI co najmniej
    > 80%. Tak mówili na szkoleniu BHP, ale mogłem źle usłyszeć bo, prawdę

    Chyba bez problemu realizowalne nawet na swietlowkach.

    J.

  • 28. Data: 2013-05-02 13:13:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 May 2013 11:30:02 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Większej mocy - migają.

    > Powyżej 25W każde urządzenie oświetleniowe musi spełniać obostrzoną
    > normę 61000-3-2.

    25W jak na LED to duzo ... chyba ze to calej oprawy na wiele lamp
    dotyczy.

    J.

  • 29. Data: 2013-05-02 13:30:44
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-05-02 13:09, J.F. pisze:

    > Masz projekt, masz umowe :-)

    > Chyba bez problemu realizowalne nawet na swietlowkach.
    >
    > J.

    Oczywiście, ale na tych lepszych.
    Natomiast z diodami może być problem.

    P.P.

  • 30. Data: 2013-05-05 09:42:00
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > niż cztery godziny dziennie oświetlenie powinno mieć CRI co najmniej
    > 80%. Tak mówili na szkoleniu BHP, ale mogłem źle usłyszeć bo, prawdę

    Tak jak Jarek pisze, bez problemu na świetlówkach.
    Dawno, dawno temu (15 lat?) sprowadziłem przy pomocy zaprzyjaźnionej
    hurtowni paczkę osramów z współczynnikiem 97. Robiłem oświetlenie dla
    mojej pani - wtedy DTP-ca :) Wszystko poszło cacy, tylko malarze lekko w
    fiolecik z szarym weszli ;)
    Świecą do dzisiaj (jak myślę, to wychodzi mi że z 5 lat dają radę, nieźle).

    Miłego.
    Irek.N.