  • 11. Data: 2013-04-30 17:36:56
    Temat: Re: współczesne lampy z świetlówkami
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:klnmjd$hio$1@news.task.gda.pl...
    > W dniu 2013-04-29 23:12, Irek N. pisze:

    > Jeżeli mogę dorzucić trzy grosze: kup stateczniki z podgrzewaniem
    > skrętek przed zapłonem.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł

    Jeśli mogę dorzucić swoje trzy grosze to się pod powyższym podpisuję.
    Mam taki statecznik. Polskiej produkcji. Ma w sobie wszystko co sztuka
    elektryczna dla takich urządzeń przewidziała. Jest ciepły start.
    To wybitnie wydłuża czas eksploatacji. Zapala miękko, z małą zwłoką.
    Po ponad trzech latach eksploatacji brak chociażby cienia
    zadymienia końcówek rury. Światła daje więcej niż analog na 50 Hz.

  • 12. Data: 2013-04-30 20:39:58
    Temat: Re: współczesne lampy z świetlówkami, nieco OT
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-04-30 17:36, Grzegorz pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli mogę dorzucić swoje trzy grosze to się pod powyższym podpisuję.
    > Mam taki statecznik. Polskiej produkcji.

    Moje też polskie. Z Torunia. Lux Veritatis mnie opromienia (-;

    P.P.

  • 13. Data: 2013-05-01 10:08:14
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Moje też polskie. Z Torunia. Lux Veritatis mnie opromienia (-;

    Zaproponowano mi PXF Lighting, model Fibra III i podobno w standardzie
    wszystkie mają przetwornicę z ciepłym startem.

    Niemniej jednak THX za uwagę!

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2013-05-01 10:10:13
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Przejdź na LEDy. Przy hurtowym zakupe wynegocjujesz zniżkę. A po
    > zamontowaniu zwalniasz elektryka co ci wymieniał żarówy. Nic sie nie psuje,
    > elektryk zbędny.

    Oj obawiam się, że to jeszcze nie ten poziom technologiczny. Może za 10
    lat :)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. uruchamiałem maszynę w hali oświetlanej ledami. Ciemno jak w d.. tam
    było :(

  • 15. Data: 2013-05-01 10:12:42
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Jesli chodzi o rury 40W to nie migaja, ale te ekologiczne maja cos z
    > kompaktow. Kompakty startuja powiedzmy od 20% do 100% w ciagu 5min.
    > Rurki 40-ki startuja od 60-70% w czasie podobnym.

    Ja w ogóle nie byłem świadomy faktu, że produkowane są cienkie rurki o
    mocach rzędu 80W. Podejrzewałem nawet, że przejadę się na kosztach
    wymiany po pewnym czasie, ale okazuje się że niekoniecznie.

    Ciekawe, czy mają jakieś zalety w stosunku do tradycyjnych?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2013-05-01 11:47:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 01 May 2013 10:10:13 +0200, Irek N. napisał(a):
    > Oj obawiam się, że to jeszcze nie ten poziom technologiczny. Może za 10
    > lat :)
    > ps. uruchamiałem maszynę w hali oświetlanej ledami. Ciemno jak w d.. tam
    > było :(

    http://www.oswietlenieledami.pl/halowe

    Popros kiedys o demonstracje, albo spytaj czy sie nie wybieraja na
    targi do Bielska ..

    J.

  • 17. Data: 2013-05-01 11:49:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 01 May 2013 10:08:14 +0200, Irek N. napisał(a):
    > Zaproponowano mi PXF Lighting, model Fibra III i podobno w standardzie
    > wszystkie mają przetwornicę z ciepłym startem.
    > Niemniej jednak THX za uwagę!

    A tak swoja droga - one wszystkie nie maja cieplego startu ?
    Nawet te najprostsze kompaktowe co to niby zapalaja od razu maja taki
    ciekawy myk w konstrukcji ..

    J.

  • 18. Data: 2013-05-01 18:51:11
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    J.F. pisze:

    > A tak swoja droga - one wszystkie nie maja cieplego startu ?
    > Nawet te najprostsze kompaktowe co to niby zapalaja od razu maja taki
    > ciekawy myk w konstrukcji ..

    No przeca dokładnie to napisałem - mają w standardzie :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 19. Data: 2013-05-01 19:29:49
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Popros kiedys o demonstracje, albo spytaj czy sie nie wybieraja na
    > targi do Bielska ..

    To się inaczej robi.
    Zlecę im projekt oświetlenia. Kto jak kto, ale producent najlepiej wie
    jak wykorzystać swoje oprawy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 20. Data: 2013-05-01 19:58:32
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-04-30 10:24, J.F. pisze:
    > Czy 100Hz ?
    >
    > Bo wiekszosc ma kondensator filtrujacy na zasilaniu, a pracuje na
    > znacznie wiekszej. Wiec moze to jakis chinski PFC ..
    Chińskie PFC oznacza praktycznie brak tego kondensatora (albo jakaś
    szczątkowa wartość typu 1uF/400v), dzięki temu nie ma problemu z pfc -
    bo prąd jest pobierany prawie przez całego sinusa, a to że przetwornica
    jest zmodulowana zmianami jej zasilania 100Hz prawie do zera - kogo to
    obchodzi...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173