-
41. Data: 2013-11-29 21:26:24
Temat: Re: wskaźnik temp silnika
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F napisał:
>>> Czasem jednak takich widuja, albo sami czasem wciskaja pedal do
>>> oporu i wiedza jakie to ma skutki w mandatach (zadne ... poki sie
>>> ograniczenie nie trafi), bezpieczenstwie (na pierwszy rzut oka
>>> niewielkie) czy spalaniu.
>> Czasem. To bardzo ważnie słowo.
>
> "Czasem" wystarczy do zastanowienia sie nad pytaniem do czego sluzy
> samochod.
Niektórzy zastanowili się raz, drugi czy trzeci i już nie muszą. Wiedzą.
> W kazdym badz razie latwiej przyjdzie sie zastanowic Niemcowi, niz
> Amerykaninowi, gdzie nawet przed policja ucieka sie z "zabojcza
> predkoscia 100mil/h"
Amerykanie (jako cały naród) ten etap chyba wcześniej zostawili za sobą
niż my w Europie. A już zwłaszcza w Polsce -- co widać, słychać i czuć.
>>>>>>> A jaka jest optymalna ?
>>>>>> Przeważnie zbliżona do tej, z która porusza się większość.
>>>>> A jak wiekszosci nie ma ? pusta autobahna,
>>>> To optymalna jest ta, do której ta autobahna była projektowana.
>>>> Albo nawet nie projektowana, tylko tak wykonawcy wyszło.
>>> Czyli jaka ? Bo daje sie pojechac 200, daje 130, daje 90, a nawet
>>> daje 50, ale to juz trzeba w lusterka patrzec :-)
>> Nie chodzi o to, co się daje, tylko jaka prędkość jest optymalna.
>> 50 bywa rzadko, 200 -- nigdy.
>
> Posiadacz ferrari, Bugatti, Porsche,
To akurat nie są dobre przykłady na coś, co zostało zaprojektowane,
by pełnić funkcję "samochodu osobowego". Raczej by "se pojeździć".
> czy nawet "zwyklej" S-klasse moze miec inne zdanie.
> Ba, czasem nawet widac ze posiadacze BMW i Audi maja inne zdanie.
Częściej w Polsce niż w Niemczech. "Przeciętny posiadacz bmw"
w jednym i w drugim kraju różnią się od siebie znacząco.
> A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS :-)
Kiedyś również fiata 131 mirafiori.
Jarek
--
Ragazzo da Napoli zajechał mirafiori
Na sam trotuar wjechał kołami
Nosem prezent poczułaś, już taka jesteś czuła
Że pomyślałaś o nim -- bel ami
-
42. Data: 2013-11-30 00:20:26
Temat: Re: wskaźnik temp silnika
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia 29 Nov 2013 20:26:24 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> Pan J.F napisał:
>>> Nie chodzi o to, co się daje, tylko jaka prędkość jest optymalna.
>>> 50 bywa rzadko, 200 -- nigdy.
>>
>> Posiadacz ferrari, Bugatti, Porsche,
>
> To akurat nie są dobre przykłady na coś, co zostało zaprojektowane,
> by pełnić funkcję "samochodu osobowego". Raczej by "se pojeździć".
>
>> czy nawet "zwyklej" S-klasse moze miec inne zdanie.
>> Ba, czasem nawet widac ze posiadacze BMW i Audi maja inne zdanie.
>
> Częściej w Polsce niż w Niemczech. "Przeciętny posiadacz bmw"
> w jednym i w drugim kraju różnią się od siebie znacząco.
Ale taka obserwacja z autobahny - najszybsze auta to audi i bmw.
Z rzadka Mercedes.
>> A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS :-)
> Kiedyś również fiata 131 mirafiori.
A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
mnie wyprzedza.
J.
-
43. Data: 2013-11-30 00:40:51
Temat: Re: wskaźnik temp silnika
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F. napisał:
>> Częściej w Polsce niż w Niemczech. "Przeciętny posiadacz bmw"
>> w jednym i w drugim kraju różnią się od siebie znacząco.
>
> Ale taka obserwacja z autobahny - najszybsze auta to audi i bmw.
> Z rzadka Mercedes.
Do takich porównań lepiej chyba wziąć dane katalogowe. Obserwacja
autobahny może dostarczyć danych na temat kierowców audi, bmw czy
mercedesów.
>>> A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS :-)
>> Kiedyś również fiata 131 mirafiori.
>
> A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
> mnie wyprzedza.
Gdyby koparka, to bym się nie dziwił. Ale auto tyle palące zaraz bym
na jakiś szrot odstawił.
--
Jarek
-
44. Data: 2013-11-30 11:16:08
Temat: Re: wskaźnik temp silnika
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia 29 Nov 2013 23:40:51 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> Pan J.F. napisał:
>>> Częściej w Polsce niż w Niemczech. "Przeciętny posiadacz bmw"
>>> w jednym i w drugim kraju różnią się od siebie znacząco.
>> Ale taka obserwacja z autobahny - najszybsze auta to audi i bmw.
>> Z rzadka Mercedes.
> Do takich porównań lepiej chyba wziąć dane katalogowe. Obserwacja
> autobahny może dostarczyć danych na temat kierowców audi, bmw czy
> mercedesów.
Ale przeciez na kierowcow zeszlo :-)
>>>> A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS :-)
>>> Kiedyś również fiata 131 mirafiori.
>> A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
>> mnie wyprzedza.
> Gdyby koparka, to bym się nie dziwił. Ale auto tyle palące zaraz bym
> na jakiś szrot odstawił.
A jestes pewien ze tyle nie pali ?
Tylko wiesz - trzeba pedal wcisnac do oporu i tak trzymac :-)
J.
-
45. Data: 2013-11-30 13:00:06
Temat: Re: wskaźnik temp silnika
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Jarosław,
Saturday, November 30, 2013, 12:40:51 AM, you wrote:
[...]
>> A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
>> mnie wyprzedza.
> Gdyby koparka, to bym się nie dziwił. Ale auto tyle palące zaraz bym
> na jakiś szrot odstawił.
Dlaczego? Lanos 1.6 pali w podobnych warunkach 33l/h. Jarek zapewne
pisze o Nubirze 2.0.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
46. Data: 2013-11-30 13:33:54
Temat: Re: wskaźnik temp silnika
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:00:06 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello Jarosław,
> Saturday, November 30, 2013, 12:40:51 AM, you wrote:
> [...]
>>> A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
>>> mnie wyprzedza.
>> Gdyby koparka, to bym się nie dziwił. Ale auto tyle palące zaraz bym
>> na jakiś szrot odstawił.
>
> Dlaczego? Lanos 1.6 pali w podobnych warunkach 33l/h. Jarek zapewne
> pisze o Nubirze 2.0.
IMO - sporo za duzo palila, choc akurat nie w tych warunkach.
Ale co tam - nie moje auto, nie moja benzyna, bede sie przejmowal :-)
J.
-
47. Data: 2013-11-30 15:38:01
Temat: Re: wskaźnik temp silnika
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F. napisał:
>>>> Częściej w Polsce niż w Niemczech. "Przeciętny posiadacz bmw"
>>>> w jednym i w drugim kraju różnią się od siebie znacząco.
>>> Ale taka obserwacja z autobahny - najszybsze auta to audi i bmw.
>>> Z rzadka Mercedes.
>> Do takich porównań lepiej chyba wziąć dane katalogowe. Obserwacja
>> autobahny może dostarczyć danych na temat kierowców audi, bmw czy
>> mercedesów.
>
> Ale przeciez na kierowcow zeszlo :-)
Zeszło, a nawet z tego zejścia da się wysnuć wniosek, że to wszystko
zależy wyłącznie od kierowców i ich umiejętności pojmowania faktów.
To, co da się wydusić z samochodu, ma tu trzeciorzędne znaczenie.
Z faktu, że w szpilkach da się podbiec kilkadziesiąt metrów by zdążyć
na tramwaj, nie wynika, że jest to obuwie do biegów sprinterskich na
sto metrów -- nawet tzw. blondynka takie rzeczy rozumie.
>>>>> A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS :-)
>>>> Kiedyś również fiata 131 mirafiori.
>>> A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
>>> mnie wyprzedza.
>> Gdyby koparka, to bym się nie dziwił. Ale auto tyle palące zaraz bym
>> na jakiś szrot odstawił.
>
> A jestes pewien ze tyle nie pali ?
> Tylko wiesz - trzeba pedal wcisnac do oporu i tak trzymac :-)
Co znaczy "trzeba"? Z tego, że się tak da, nie wynika, że należy to
robić. Zresztą nie zawsze się da. Niektóre samochody mają wbudowane
ograniczenia. Pierwszy, w którym się z czymś takim spotkałem, był
amerykański. Jak się wcisnęło pedał do oporu i tak trzymało, to
przyspieszał do pewnej prędkości, a potem odcinał paliwo. I czekał
w takim stanie aż się całkiem zdjęło nogę z gazu. Ten limit nie miał
żadnego związku z ograniczeniami kodeksowymi w USA -- było to dużo
powyżej wszystkich dopuszczalnych prędkości w Stanach. To musiało
wynikać wyłącznie z uwarunkowań technicznych -- takie zabezpieczenie
przed niezbyt mądrymi kierowcami. Nawet nie wiem czy działało to
po przekroczeniu konkretnej prędkości, czy na przykład po wykryciu
zużycia paliwa większego niż ileś galonów na godzinę.
--
Jarek