eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawskaźnik temp silnika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 41. Data: 2013-11-29 21:26:24
    Temat: Re: wskaźnik temp silnika
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    >>> Czasem jednak takich widuja, albo sami czasem wciskaja pedal do
    >>> oporu i wiedza jakie to ma skutki w mandatach (zadne ... poki sie
    >>> ograniczenie nie trafi), bezpieczenstwie (na pierwszy rzut oka
    >>> niewielkie) czy spalaniu.
    >> Czasem. To bardzo ważnie słowo.
    >
    > "Czasem" wystarczy do zastanowienia sie nad pytaniem do czego sluzy
    > samochod.

    Niektórzy zastanowili się raz, drugi czy trzeci i już nie muszą. Wiedzą.

    > W kazdym badz razie latwiej przyjdzie sie zastanowic Niemcowi, niz
    > Amerykaninowi, gdzie nawet przed policja ucieka sie z "zabojcza
    > predkoscia 100mil/h"

    Amerykanie (jako cały naród) ten etap chyba wcześniej zostawili za sobą
    niż my w Europie. A już zwłaszcza w Polsce -- co widać, słychać i czuć.

    >>>>>>> A jaka jest optymalna ?
    >>>>>> Przeważnie zbliżona do tej, z która porusza się większość.
    >>>>> A jak wiekszosci nie ma ? pusta autobahna,
    >>>> To optymalna jest ta, do której ta autobahna była projektowana.
    >>>> Albo nawet nie projektowana, tylko tak wykonawcy wyszło.
    >>> Czyli jaka ? Bo daje sie pojechac 200, daje 130, daje 90, a nawet
    >>> daje 50, ale to juz trzeba w lusterka patrzec :-)
    >> Nie chodzi o to, co się daje, tylko jaka prędkość jest optymalna.
    >> 50 bywa rzadko, 200 -- nigdy.
    >
    > Posiadacz ferrari, Bugatti, Porsche,

    To akurat nie są dobre przykłady na coś, co zostało zaprojektowane,
    by pełnić funkcję "samochodu osobowego". Raczej by "se pojeździć".

    > czy nawet "zwyklej" S-klasse moze miec inne zdanie.
    > Ba, czasem nawet widac ze posiadacze BMW i Audi maja inne zdanie.

    Częściej w Polsce niż w Niemczech. "Przeciętny posiadacz bmw"
    w jednym i w drugim kraju różnią się od siebie znacząco.

    > A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS :-)

    Kiedyś również fiata 131 mirafiori.

    Jarek

    --
    Ragazzo da Napoli zajechał mirafiori
    Na sam trotuar wjechał kołami
    Nosem prezent poczułaś, już taka jesteś czuła
    Że pomyślałaś o nim -- bel ami


  • 42. Data: 2013-11-30 00:20:26
    Temat: Re: wskaźnik temp silnika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 29 Nov 2013 20:26:24 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Pan J.F napisał:
    >>> Nie chodzi o to, co się daje, tylko jaka prędkość jest optymalna.
    >>> 50 bywa rzadko, 200 -- nigdy.
    >>
    >> Posiadacz ferrari, Bugatti, Porsche,
    >
    > To akurat nie są dobre przykłady na coś, co zostało zaprojektowane,
    > by pełnić funkcję "samochodu osobowego". Raczej by "se pojeździć".
    >
    >> czy nawet "zwyklej" S-klasse moze miec inne zdanie.
    >> Ba, czasem nawet widac ze posiadacze BMW i Audi maja inne zdanie.
    >
    > Częściej w Polsce niż w Niemczech. "Przeciętny posiadacz bmw"
    > w jednym i w drugim kraju różnią się od siebie znacząco.

    Ale taka obserwacja z autobahny - najszybsze auta to audi i bmw.
    Z rzadka Mercedes.

    >> A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS :-)
    > Kiedyś również fiata 131 mirafiori.

    A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
    mnie wyprzedza.

    J.


  • 43. Data: 2013-11-30 00:40:51
    Temat: Re: wskaźnik temp silnika
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    >> Częściej w Polsce niż w Niemczech. "Przeciętny posiadacz bmw"
    >> w jednym i w drugim kraju różnią się od siebie znacząco.
    >
    > Ale taka obserwacja z autobahny - najszybsze auta to audi i bmw.
    > Z rzadka Mercedes.

    Do takich porównań lepiej chyba wziąć dane katalogowe. Obserwacja
    autobahny może dostarczyć danych na temat kierowców audi, bmw czy
    mercedesów.

    >>> A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS :-)
    >> Kiedyś również fiata 131 mirafiori.
    >
    > A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
    > mnie wyprzedza.

    Gdyby koparka, to bym się nie dziwił. Ale auto tyle palące zaraz bym
    na jakiś szrot odstawił.

    --
    Jarek


  • 44. Data: 2013-11-30 11:16:08
    Temat: Re: wskaźnik temp silnika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 29 Nov 2013 23:40:51 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Pan J.F. napisał:
    >>> Częściej w Polsce niż w Niemczech. "Przeciętny posiadacz bmw"
    >>> w jednym i w drugim kraju różnią się od siebie znacząco.
    >> Ale taka obserwacja z autobahny - najszybsze auta to audi i bmw.
    >> Z rzadka Mercedes.
    > Do takich porównań lepiej chyba wziąć dane katalogowe. Obserwacja
    > autobahny może dostarczyć danych na temat kierowców audi, bmw czy
    > mercedesów.

    Ale przeciez na kierowcow zeszlo :-)

    >>>> A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS :-)
    >>> Kiedyś również fiata 131 mirafiori.
    >> A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
    >> mnie wyprzedza.
    > Gdyby koparka, to bym się nie dziwił. Ale auto tyle palące zaraz bym
    > na jakiś szrot odstawił.

    A jestes pewien ze tyle nie pali ?
    Tylko wiesz - trzeba pedal wcisnac do oporu i tak trzymac :-)

    J.


  • 45. Data: 2013-11-30 13:00:06
    Temat: Re: wskaźnik temp silnika
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Saturday, November 30, 2013, 12:40:51 AM, you wrote:

    [...]

    >> A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
    >> mnie wyprzedza.
    > Gdyby koparka, to bym się nie dziwił. Ale auto tyle palące zaraz bym
    > na jakiś szrot odstawił.

    Dlaczego? Lanos 1.6 pali w podobnych warunkach 33l/h. Jarek zapewne
    pisze o Nubirze 2.0.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 46. Data: 2013-11-30 13:33:54
    Temat: Re: wskaźnik temp silnika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:00:06 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Jarosław,
    > Saturday, November 30, 2013, 12:40:51 AM, you wrote:
    > [...]
    >>> A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
    >>> mnie wyprzedza.
    >> Gdyby koparka, to bym się nie dziwił. Ale auto tyle palące zaraz bym
    >> na jakiś szrot odstawił.
    >
    > Dlaczego? Lanos 1.6 pali w podobnych warunkach 33l/h. Jarek zapewne
    > pisze o Nubirze 2.0.

    IMO - sporo za duzo palila, choc akurat nie w tych warunkach.

    Ale co tam - nie moje auto, nie moja benzyna, bede sie przejmowal :-)

    J.



  • 47. Data: 2013-11-30 15:38:01
    Temat: Re: wskaźnik temp silnika
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    >>>> Częściej w Polsce niż w Niemczech. "Przeciętny posiadacz bmw"
    >>>> w jednym i w drugim kraju różnią się od siebie znacząco.
    >>> Ale taka obserwacja z autobahny - najszybsze auta to audi i bmw.
    >>> Z rzadka Mercedes.
    >> Do takich porównań lepiej chyba wziąć dane katalogowe. Obserwacja
    >> autobahny może dostarczyć danych na temat kierowców audi, bmw czy
    >> mercedesów.
    >
    > Ale przeciez na kierowcow zeszlo :-)

    Zeszło, a nawet z tego zejścia da się wysnuć wniosek, że to wszystko
    zależy wyłącznie od kierowców i ich umiejętności pojmowania faktów.
    To, co da się wydusić z samochodu, ma tu trzeciorzędne znaczenie.
    Z faktu, że w szpilkach da się podbiec kilkadziesiąt metrów by zdążyć
    na tramwaj, nie wynika, że jest to obuwie do biegów sprinterskich na
    sto metrów -- nawet tzw. blondynka takie rzeczy rozumie.

    >>>>> A dawniej to wystarczylo nawet miec opla omege 2.5TDS :-)
    >>>> Kiedyś również fiata 131 mirafiori.
    >>> A to tez obserwacja - mnie auto pali 40 litrow na godzine, a omega
    >>> mnie wyprzedza.
    >> Gdyby koparka, to bym się nie dziwił. Ale auto tyle palące zaraz bym
    >> na jakiś szrot odstawił.
    >
    > A jestes pewien ze tyle nie pali ?
    > Tylko wiesz - trzeba pedal wcisnac do oporu i tak trzymac :-)

    Co znaczy "trzeba"? Z tego, że się tak da, nie wynika, że należy to
    robić. Zresztą nie zawsze się da. Niektóre samochody mają wbudowane
    ograniczenia. Pierwszy, w którym się z czymś takim spotkałem, był
    amerykański. Jak się wcisnęło pedał do oporu i tak trzymało, to
    przyspieszał do pewnej prędkości, a potem odcinał paliwo. I czekał
    w takim stanie aż się całkiem zdjęło nogę z gazu. Ten limit nie miał
    żadnego związku z ograniczeniami kodeksowymi w USA -- było to dużo
    powyżej wszystkich dopuszczalnych prędkości w Stanach. To musiało
    wynikać wyłącznie z uwarunkowań technicznych -- takie zabezpieczenie
    przed niezbyt mądrymi kierowcami. Nawet nie wiem czy działało to
    po przekroczeniu konkretnej prędkości, czy na przykład po wykryciu
    zużycia paliwa większego niż ileś galonów na godzinę.

    --
    Jarek

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: