  • 1. Data: 2010-10-11 18:00:57
    Temat: wbudowany czytnik zaczął działać wolno
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    witam,

    Witam. Użytkuję laptopa, który ma już ponad 3 lata, toshiba a110-195. Do
    tej pory miał zainstalowane XP, Vistę. Teraz użytkuję Windows 7 i tu
    zaskoczenie:
    - wbudowany czytnik SD zaczął działać jakieś 4x wolniej.

    Zupełnie nie wiem, gdzie szukać przyczyny.

    zdrówko
    P.

  • 2. Data: 2010-10-12 00:46:25
    Temat: Re: wbudowany czytnik zaczął działać wolno
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-11 20:00, Pan Piskorz pisze:
> [...]
    > zaskoczenie:
    > - wbudowany czytnik SD zaczął działać jakieś 4x wolniej.
    >
    > Zupełnie nie wiem, gdzie szukać przyczyny.

    Sformatuj kartę i zacznij od nowa.

    --
    animka

  • 3. Data: 2010-10-12 06:38:10
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-10-12 02:46, animka pisze:
    > Sformatuj kartę i zacznij od nowa.

    Spróbuję. Owe karty były formatowane w aparacie. Te same karty na tym
    samym czytniku zaczęły działać inaczej, stąd zaskoczenie.
    P.

  • 4. Data: 2010-10-12 10:49:57
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-10-12 08:38, Pan Piskorz pisze:

    > Spróbuję. Owe karty były formatowane w aparacie. Te same karty na tym
    > samym czytniku zaczęły działać inaczej, stąd zaskoczenie.

    od kiedy zaczeły działać wolniej ? od zainstalowania win7 ?

  • 5. Data: 2010-10-12 18:27:11
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-10-12 12:49, boxfish pisze:
    > od zainstalowania win7 ?

    Tak, używam dość często. Zawsze z tymi samymi kartami.
    P.

  • 6. Data: 2010-10-13 02:27:45
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > Spróbuję. Owe karty były formatowane w aparacie. Te same karty na tym
    > samym czytniku zaczęły działać inaczej, stąd zaskoczenie.

    Masz inny system chyba teraz i dlatego karta gorzej współpracuje z
    komputerem.
    Ja zapomniałam swojej-kingston sformatowć na początku na NTFS i mam na
    tym drugim systemie plików (zapomnialam w tym momencie jak to sie
    nazywa). Jak kiedyś coś się będzie knocić to przeniosę pliki z karty na
    inny dysk, kartę sformatuję po NTFS i znowu przeniose na nią te pliki.
    Bardzo wolno jednak pliki na takie karty się kopiują. Jedne pliki
    kopiuja się szybciej, inne wolniej. Moze dlatego, że kopiowalam z dysku
    NTFS.
    Kartę mam w czytniku komputera - widziana jest jako normalny dysk.

    --
    animka

  • 7. Data: 2010-10-14 16:02:09
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    nowe info:

    po sformatowaniu tej samej karty przez komputer (jak poprzednio -
    fat32), aparat zapisuje wszystko tak samo.
    Zdjęcia czytają się tak samo wolno.

    P.

  • 8. Data: 2010-10-14 17:43:12
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Pan Piskorz napisał:
    > nowe info:
    >
    > po sformatowaniu tej samej karty przez komputer (jak poprzednio -
    > fat32), aparat zapisuje wszystko tak samo.
    > Zdjęcia czytają się tak samo wolno.
    >
    > P.

    [test ostateczny :) ]

    Odpal jakieś LiveCD (Linuks) który zobaczy ten czytnik i sprawdź
    szybkość pod tym systemem. (może dalej być NTFS, zamontujesz jako
    ntfs-3g) Będziesz znał "wyrok" -> soft czy hard.

    W.P.

  • 9. Data: 2010-10-14 21:53:04
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-14 18:02, Pan Piskorz pisze:
    > nowe info:
    >
    > po sformatowaniu tej samej karty przez komputer (jak poprzednio -
    > fat32), aparat zapisuje wszystko tak samo.
    > Zdjęcia czytają się tak samo wolno.

    Bo to są takie karty, one tak wolno zapisują/kopiują.
    Ja mam od wczoraj kartę Micro SD 32 GB i ni diabła takie karty (tak jak
    i Kingston 8 GB), którą mam w komputerze nie chcą się sformatować na
    NTFS, tylko na Fat 32, a w komputerze na normalnych dyskach mam pliki
    NTFS. Ta karta SD daje się jeszcze sformatować na xFat, ale jest gorzej.
    Same zdjęcia wyświetlają sie nawet szybko, ale nie wiem jak to będzie z
    kopią zapasową Windows, którą kazałam Windowsowi zapisać na karcie
    Kingston. Zapisało się oczywiście ładnie, ale co będzie przy
    przywróceniu plików NTFS z tej karty Fat 32 to wielka niewiadoma.

    animka

  • 10. Data: 2010-10-15 08:05:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-10-14 23:53, Użytkownik animka napisał:

> [...]
    > Kingston. Zapisało się oczywiście ładnie, ale co będzie przy
    > przywróceniu plików NTFS z tej karty Fat 32 to wielka niewiadoma.

    Nie ma plików FAT czy NTFS. To są filesystemy.
    A jak ktoś ma wątpliwości czy filesystem nie obsługuje jakichś
    znaków lub długości plików to zapisuje pliki spakowane jakimś
    pakerem pod taka nazwą której filesystem nie będzie zmieniał.