  • 11. Data: 2010-10-15 11:43:01
    Temat: Re: wbudowany czytnik zaczął działać wolno
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-15 10:05, RadoslawF pisze:

    > Nie ma plików FAT czy NTFS. To są filesystemy.
    > A jak ktoś ma wątpliwości czy filesystem nie obsługuje jakichś
    > znaków lub długości plików to zapisuje pliki spakowane jakimś
    > pakerem pod taka nazwą której filesystem nie będzie zmieniał.

    Tak, masz rację. System plików.
    Dalej co napisałeś to nie rozumiem/nie umiem.
    Wiesz może jak sformatować taką kartę na NTFS?

    --
    animka

  • 12. Data: 2010-10-15 13:37:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "animka" i99im2$3og$...@n...news.atman.pl

    : Wiesz może jak sformatować taką kartę na NTFS?

    Jest cała masa programów do tego, ale dlaczego nie iść najłatwiejszą
    drogą -- partycjonerem. Polecam Paragony -- coraz bardziej kolorowe,
    przez co coraz trudniejsze do obsługiwania, ale od czego jest wyobraźnia. ;)

    --
    ^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440 .
    438
    | 740 . 06 08 739 F|l 430 25 . . .
    . .09 . 428
    | 730 26 29 październik 07 09 1112 729 E|i 420 2627 29 . 02
    05 0708 10 1213 418
    P|l 720 28 30 02 1314 719 V|t 410 28 01 04
    06 11 14 413
    E|/ 710 01 03 05 709 |r 400 wrzesień 03
    403
    F|m 700 10 695 1|y 390 30
    październik 391

  • 13. Data: 2010-10-15 19:16:36
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > Jest cała masa programów do tego

    Tylko po co to robić. Aparat potrzebuje FAT32.

    Inna ciekawostka:
    - czytnik zlokalizowany w drukarce działa szybko.
    Tylko ten dziad wbudowany w notebooka jakoś nie chce.
    P.

  • 14. Data: 2010-10-16 01:38:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pan Piskorz" i9a9ag$qmt$...@i...gazeta.pl

    > Tylko po co to robić.

    Tego nie wiem. :)

    > Aparat potrzebuje FAT32.

    Więc trzeba formatować w aparacie. :)

    > Inna ciekawostka:
    > - czytnik zlokalizowany w drukarce działa szybko.
    > Tylko ten dziad wbudowany w notebooka jakoś nie chce.

    Ponoć tak mają, gdy są zabrudzone i nie wchodzą (z powodu błędów?)
    w USB 2.0, pozostając w jakimś pośrednim -- niekoniecznie
    w USB 1.1 -- nie wiem, bo nie miałem tego problemu.

    U mnie jeden dysk zewnętrzny nie chce wchodzić na USB 2.0 -- teraz
    wrzuciłem go do netbooka, gdzie pracuje poprawnie, więc mniemam, że
    chodzi o deficyt zasilania -- wysokie piki w chwili uruchamiania. :)

    Ja mam całą masę systemów na jednym dysku, jak coś nie pracuje
    poprawnie, bootuję z innego systemu i wiem, czy to wina softu
    czy hardu bez wnikania dogłębnego.

    Twój czytnik wewnątrz zapewne/być_może też idzie po USB -- może warto się przyjrzeć
    temu.

    --
    ^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440
    . 438
    | 740 . 06 08 . 739 F|l 430 25 . . .
    . .09 . 428
    | 730 26 29 październik 07 09 1112 734 E|i 420 2627 29 . 02
    05 0708 10 1213 . 416
    P|l 720 28 30 02 1314 719 V|t 410 28 01
    04 06 11 1415 411
    E|/ 710 01 03 05 15 709 |r 400 wrzesień 03
    403
    F|m 700 10 695 1|y 390 30
    październik 391

  • 15. Data: 2010-10-16 04:40:46
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-15 21:16, Pan Piskorz pisze:

    > Tylko po co to robić. Aparat potrzebuje FAT32.
    >
    > Inna ciekawostka:
    > - czytnik zlokalizowany w drukarce działa szybko.
    > Tylko ten dziad wbudowany w notebooka jakoś nie chce.

    A moja karta Micro SD jednak chyba się sformatuje na NTFS. Już się
    formatuje chyba z godzinę, bo odptaszyłam szybkie formatowanie.
    Po formatowaniu na inne systemy wszystko co skopiowałam na tę kartę
    uciekało. Stracilam już cierpliwość. Teraz czekam na zakończenie
    formatowania, może się doczekam i może się doczekam, że mi zdjęcia i
    inne pliki nie uciekną.

    --
    animka

  • 16. Data: 2010-10-16 09:25:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "animka" i9badi$iga$...@n...news.atman.pl

[...]

    No i proszę... Pojąłem, dlaczego moja działalność jest destruktywna...
    Powiedziałem, że można formatować kartę partycjonerem, ale że nie
    powiedziałem o tym iż karta nie jest dyskiem, więc...

    Szybkie formatowanie to zapewne założenie struktur partycji
    a nieszybkie to...testowanie... Po tym testowaniu możesz
    mieć popsutą kartę. :) Karta to nie dysk -- nie wolno jej
    mielić testerami.

    Dyski warto wygrzewać, ale kart nie wolno tak traktować.
    Wygrzewa się dyski i głośniki. Kart pamięci nie trzeba wygrzewać. :)

    Formatowanie karty trwać powinno chwilę -- niezależnie od wielkości karty.
    (czy mikro, ;) czy nano, czy CF -- tylko jedną chwilę tak zwaną dla jednej partycji)

    --
    ^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440
    . 438
    październik 391

  • 17. Data: 2010-10-16 09:44:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i9br22$b1o$...@i...gazeta.pl

> [...]

    > a nieszybkie to...testowanie... Po tym testowaniu możesz
    > mieć popsutą kartę. :) Karta to nie dysk -- nie wolno jej

    Może jeszcze kilka słów dopowiedzenia -- mówię o flaszkach, nie
    o typowych RAMKach zapominających po zabraniu zasilania -- RAMki
    można (choć nie wiem, po co -- można, gdy zachodzi podejrzenie
    ich wadliwości) wygrzewać. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'