  • 1. Data: 2010-10-11 09:04:27
    Temat: Ati X1650 dziwny problem
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

    Witam

    Mam problem z kartą His radeon IceQ X1650 AGP. Mówiąc krótko obraz gdy
    odpalę 3Dmark05 pojawia sie i znika (nie w jakiś określonych odstępach czasu
    tylko całkiem losowo) Na niektórych sterownikach (próbowałem różne) miga
    nawet w normalnym trybie 2D. Dodam, że obraz miga tylko pod windowsem, w
    trybie dos wszystko jest ok. Również jak odpalę bez sterowników ATI tylko na
    windowsowym domyślnym VGA to też jest wszystko OK (oczywiście wtedy nie mam
    trybu 3D).
    Jeśli chodzi o sprzęt to jest to stary komp który tak przy okazji reanimuję
    żeby Mama miała na czym serfować po niecie. Procek athlon burton 2500, 2GB
    ramu, płyta asrock. Od razu wspomnę, że zasilacz jest dość mocny 550, do
    karty oczywiście mam podpięte dodatkowe zasilanie. Tak więc braki prądowe to
    raczej można wykluczyć dla tej karty. Grzać się też nie grzeje. Dla pewności
    ściągałem radiator i nałożyłem nawet nową pastę (przy okazji procek karty
    nie jest nigdzie ukruszony ani nic). Instalowałem sterowniki ati 7.2, 7.7 i
    teraz załadowałem z strony HIS 8 coś tam. Problem nadal występuje. Dla
    nowszych to mi nie chciał odpalić 3Dmark i wywalał
    IDirect3DDevice9:DrawIndexPrimitive failed: Out of video memory
    (D3DERR_OUTOFVIDEOMEMORY)
    a w DirectX Wyniki testów modułu Direct3D 9: Wystąpił błąd w kroku 29
    (DrawIndexPrimitive): HRESULT = 0x8876017c (Za mało pamięci wideo)
    Teraz na starych sterach chodzi, no ale nadal to mruganie.
    Karta z monitorem jest połączona po DVI, problem kabla bym wykluczył bo na
    radeon 9200 chodzi wszystko OK.
    Dla pewności załadowałem nawet sterowniki do monitora - nic, dalej miga
    Próbowałem kombinować z odświeżaniem dla trybu 3D pełnoekranowego, jak
    ustawie 60Mhz to jakby miga mniej ale miga. Dla niższych lub wyższych
    wartości miga mocniej albo nawet wywala mi na monitorze "niedozwolona
    wartość" no i wtedy już tylko reset (komp chodzi dalej ale już monitor się
    nie podnosi choć lapka na monitorze nie przechodzi w stan czuwania)
    Ma ktoś może pomysł co to może być? Ja już tracę koncept szczerze mówiąc.
    Niby komp ma działać tylko w trybie 2D ale nie lubię jak coś jest nie tak:)
    A wersja windowsa to XP home servicepak 3. Nawet wszystko od zera
    reinstalowałem ale nic to nie dało.

    z góry dzięki za pomoc
    pozdrawiam
    Sławek

    --
    Sławomir Własik
    www.netteria.net

  • 2. Data: 2010-10-11 11:28:33
    Temat: Re: Ati X1650 dziwny problem
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 11-10-2010 o 11:04:27 Slawek <"grypy[at]wp.pl"> napisał(a):

> [...]
    > dość mocny 550, do karty oczywiście mam podpięte dodatkowe zasilanie.
    > Tak więc braki prądowe to raczej można wykluczyć dla tej karty.

    [ciach...]

    Powoli, powoli - co to za 550? Może podaj producenta, model i rok
    produkcji...
    A jak zachowuje się monitor na zwykłym kablu VGA?
    Obejrzałbym też sekcję zasilania na płycie głównej (kondensatory).
    --
    Brak sygnaturki.

  • 3. Data: 2010-10-11 11:59:08
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

> [...]
    > A jak zachowuje się monitor na zwykłym kablu VGA?
    > Obejrzałbym też sekcję zasilania na płycie głównej (kondensatory).

    Zasilacz to tagan czy coś takiego. W każdym razie nie jakiś tani bzdet, bo
    kosztował 300 zeta, kupiłem go w tamtym roku więc rocznik 2009. Kondensatory
    oglądałem i na karcie i na płycie i nic spuchniętego nie jest. Jeśli chodzi
    o płytę to radeon 9200 na niej śmiga więc z płytą powinno być ok. Na kablu
    VGA jest dokładnie to samo więc wyjście DVI też bym wykluczył. Krótko mówiąc
    zagadka jak cholera:) Ja stawiam na coś z sterami ale już zainstalowałem
    wszystko co można łącznie z sterownikami omegi i to samo. Oczywiście przed
    każdą instalacją czyściłem po starych sterownikach.

    pozdrawiam
    Sławek

  • 4. Data: 2010-10-11 12:50:58
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 11-10-2010 o 13:59:08 Slawek <"grypy[at]wp.pl"> napisał(a):

> [...]
    > sterami ale już zainstalowałem wszystko co można łącznie z sterownikami
    > omegi i to samo. Oczywiście przed każdą instalacją czyściłem po starych

    No to pozostaje przekonać mamę, że tak potężna karta nie będzie jej
    potrzebna i przeprosić się ze starym radeonem...

    A, jeszcze chwilka - jaka to płyta? Nie ma tam w BIOSie jakichś ustawień
    typu AGP Fast Write do pomerdania?
    Albo spróbować nowszych sterowników do chipsetu MoBo.

    --
    Brak sygnaturki.

  • 5. Data: 2010-10-11 18:33:13
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

> [...]
    > typu AGP Fast Write do pomerdania?
    > Albo spróbować nowszych sterowników do chipsetu MoBo.

    Tak, jest ta funkcja w biosie ale to nic nie zmienia. Podobnie aktualizacja
    sterowników płyty.
    A karta w sumie może zostać bo w 2D w sumie dobrałem takie stery, że działa
    ok, mruknie może raz na kilka godzin. Chodzi tylko o to, że nie lubię jak
    coś nie działa do końca dobrze:) Stąd moja dociekliwość i starania żeby to
    działało. No ale już mi pomysłów brakuje.
    A płyta to ASrock Kcośtam w każdym razie z socket A pod athlona XP

    pozdrawiam
    Sławek

  • 6. Data: 2010-10-11 20:15:35
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 11 Oct 2010 20:33:13 +0200, Slawek napisał(a):
    /.../
> [...]
    > starania żeby to działało. No ale już mi pomysłów brakuje. A płyta to
    > ASrock Kcośtam w każdym razie z socket A pod athlona XP

    Sprawdź pod Linuxem

  • 7. Data: 2010-10-12 08:03:49
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

    > Sprawdź pod Linuxem

    Sprawdzałem, jest to samo. Wprawdzie pod linux'em nie kombinowałem z
    sterownikami, rozpoznał sam, załadował i na tych było ale też obraz migał.

    pozdrawiam
    Sławek

  • 8. Data: 2010-10-12 14:02:07
    Od: Arek Wołowicz <w...@C...pl>

    Witam.
    W dniu 2010-10-11 11:04, Slawek pisze:
> [...]
    > a w DirectX Wyniki testów modułu Direct3D 9: Wystąpił błąd w kroku 29
    > (DrawIndexPrimitive): HRESULT = 0x8876017c (Za mało pamięci wideo)

    Sprawdź na sterownikach omegi:
    http://www.omegadrivers.net/

    Pozdrawiam,
    Arek.

  • 9. Data: 2010-10-12 15:24:41
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 10:03:49 +0200, Slawek napisał(a):

    > Sprawdzałem, jest to samo. Wprawdzie pod linux'em nie kombinowałem z
    > sterownikami, rozpoznał sam, załadował i na tych było ale też obraz
    > migał.
    Zasilacz albo karta?

  • 10. Data: 2010-10-13 11:50:38
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

    > Zasilacz albo karta?

    zasilacz raczej nie bo tak samo było na poprzednim i tak samo jest na
    kupionym mocnym i markowym teraz. Co do karty to organoleptycznie nie
    stwierdziłem żadnych mechanicznych uszkodzeń czy też spuchniętych
    kondensatorów.
    Jakiś problem ma z odświeżaniem bo jak w zależności od wartości jaką ustawię
    dla odświeżania w 3D to mi mniej lub bardziej mruga w 3Dmarku. Przykładowo
    teraz na demko 3Dmark jest rozdziałka 1024 na 768 i przy ustawieniu 56Mhz
    mruka naprawdę sporadycznie a dla wartości mniejszych lub większych
    praktycznie ciągle. Teraz wrzuciłem akurat najnowsze drivery omegi ale na
    ati też tak było. Czyli to mruganie jest wynikiem problemów z odświeżaniem.
    Pytanie tylko dlaczego.

    pozdrawiam
    Sławek