  • 1. Data: 2010-10-01 11:55:00
    Temat: astra I z gazem za 3 tys zł - warto?
    Od: ad <a...@w...pl>

    Jest sens coś takiego kupować?
    Już piszę szczegóły: Stan auta oceniam na dobry. Jest dość zadbane.
    Znajomy nim jeździł. Często długie trasy, po 300-400 kilometrów. Plus
    tego codziennie 35 km do pracy i droga powrotna.
    Przebieg 310 tys. Autentyczny :P
    Kupił jak miała 80 tysiecy i zagazował, więc ponad 200tys km zrobila na
    gazie.
    Silnik 1.4 60KM.
    Rocznik 1995
    Używałbym do taniego jeżdżenia tak jak on około 35 KM dziennie do pracy
    (ta sama trasa nawet).
    Auto generalnie jest w dobrym stanie, dbał o nie i naprawiał na bieżąco,
    bo to był jego podstawowy środek lokomocji.
    Mial dwie stłuczki z klepaniem, ale bez solidnego dzwona.
    Aktualnie przejeżdża od wymiany do wymiany oleju bez dolewek.
    Tzn, jak ma bagnet zanurzony na full, to przy wymianie ma poziom MIN.
    Teraz pytanie: czy ten silnik sie nie rozpadnie w najbliższym czasie,
    czy jest szansa ze jeszcze pociągnie z 50 tys km?
    Aha: cena 3000 zł
    Chyba lepsze to niż Matiz albo Seicento czy corsa B?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-01 12:11:03
    Temat: Re: astra I z gazem za 3 tys zł - warto?
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 01.10.2010 11:55, ad pisze:
    > Jest sens coś takiego kupować?
    > Przebieg 310 tys. Autentyczny :P
    > Kupił jak miała 80 tysiecy i zagazował, więc ponad 200tys km zrobila na
> [...]

    Jak bardzo nie słychać odgłosów chrupania blachy, to można się
    zastanowić. Warto też zerknąć na podłużnice, czy nie są już
    zgnite/zreanimowane. Sam silnik jest niezniszczalny, ale nie wiem czy
    jak jeździ zasilany LPG to również. Zawsze można kupić cały za ~500zł i
    wymienić. Tylko w sumie po co kupować samochód za 3k pln żeby silnik
    wymieniać. Wśród samochodów relatywnie wiekowych lepiej kupować te,
    które były dobrze zabezpieczone blacharsko (patrz np. Volvo 7xx/9xx,
    ewentualnie niezłe blachy miały ponoć niektóre auta francuskie). Z
    drugiej strony jak masz pewność, że samochód był mechanicznie dbany i
    zamierzasz nim jeździć tylko do momentu, jak przerdzewieje, to czemu nie.

    Tak więc odpowiedź finalna: to zależy. :)

    S.

  • 3. Data: 2010-10-01 12:14:05
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-01 11:55, ad pisze:
    > Jest sens coś takiego kupować?

    moim zdaniem nie, bo to będzie skorodowane auto.

    > Już piszę szczegóły: Stan auta oceniam na dobry. Jest dość zadbane.

    podłogę, progi i inne ważne punkty oglądałeś czy tylko tak z zewnątrz?

    > Znajomy nim jeździł. Często długie trasy, po 300-400 kilometrów. Plus
    > tego codziennie 35 km do pracy i droga powrotna.
    > Przebieg 310 tys. Autentyczny :P

    może i realny :)

    > Auto generalnie jest w dobrym stanie, dbał o nie i naprawiał na bieżąco,
    > bo to był jego podstawowy środek lokomocji.

    astra f nie może być w dobrym stanie nawet jak się o nią dba. Blacha
    jest tak niskiej jakości, że nawet zabiegi w zakresie konserwacji
    niewiele dają :(

    > Teraz pytanie: czy ten silnik sie nie rozpadnie w najbliższym czasie,
    > czy jest szansa ze jeszcze pociągnie z 50 tys km?

    znam przypadki przebiegu ponad 400tyś na LPG

    > Chyba lepsze to niż Matiz albo Seicento czy corsa B?

    jeśli chodzi o wygodę to na pewno.

    Jak pisałem wcześniej, zanim się zdecydujesz trzeba zobaczyć stan blachy
    czy zawieszenie ma się jeszcze czego trzymać itp itd.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-10-01 12:23:31
    Od: ad <a...@w...pl>

    W dniu 2010-10-01 12:11, Stefan Szczygielski pisze:

    > Tak więc odpowiedź finalna: to zależy. :)
    >
    > S.

    Wiem, ze koleś dbał o to auto. Znamy sie ponad 15 lat, wiec znam też
    przeszłość tego samochodu.
    W brac blacharskich jest do zrobieni tylni błotnik, a jak jest z
    podłużnicami to trudno mi powiedzieć.

    W niedzielę zrobię sobie jazdę testową ;)

  • 5. Data: 2010-10-01 12:25:51
    Od: ad <a...@w...pl>

    W dniu 2010-10-01 12:14, krzysiek82 pisze:

    > moim zdaniem nie, bo to będzie skorodowane auto.

    > podłogę, progi i inne ważne punkty oglądałeś czy tylko tak z zewnątrz?

    Nie ogłądałem. Muszę to sprawdzić.

    > Jak pisałem wcześniej, zanim się zdecydujesz trzeba zobaczyć stan blachy
    > czy zawieszenie ma się jeszcze czego trzymać itp itd.

    Z blac blacharskich widocznych gołym okiem, to jest błotnik do zrobienia
    prawy tylni.

  • 6. Data: 2010-10-01 13:08:22
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > Teraz pytanie: czy ten silnik sie nie rozpadnie w najbliższym czasie, czy
    > jest szansa ze jeszcze pociągnie z 50 tys km?

    jeżeli chodzi o silnik to zależy na jakim oleju jeździł,
    jeżeli było dbane o olej a przy tym byłby jeżdżony na syntetyku to bez
    remontu dół silnika spokojnie powinien przejechać >500kkm, jedynie co może
    wymagać uwagi to głowica, może się okazać że trzeba będzie zrobić zawory,
    docieranie gniazd, wymiana uszczelniaczy,

    brat

  • 7. Data: 2010-10-01 13:24:59
    Od: "amir" <d...@g...pl>

    skad jest ten opel, daj namiary biore go
    jak jest na chodzie i garazowany byl :)

  • 8. Data: 2010-10-01 14:04:18
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-10-01 12:23, *ad* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > tylni błotnik

    Tylny?

    Pozdrawiam - Mirek
    PS.
    Z opisu autko bym brał - jak się nie zdecydujesz to daj znać - rozglądam
    się troszkę nad autkiem dla żony.
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 9. Data: 2010-10-01 14:27:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ad" <a...@w...pl> napisał w
    > Jest sens coś takiego kupować?
    > Silnik 1.4 60KM.

    Silnik jest do .. no, do jazdy w korku sie nadaje.
    Astra I jest troche mala, ale w koncu mniejszymi ludzie jezdza.

    Najgorsze ze to koroduje strasznie, ale 3 tys to sie nie ma co
    zastanawiac, bo myslenie wiecej warte niz auto kosztuje :-)

    > Teraz pytanie: czy ten silnik sie nie rozpadnie w najbliższym
    > czasie, czy jest szansa ze jeszcze pociągnie z 50 tys km?

    Ja bym tak dalekosieznych planow nie mial - przejedzie ile
    przejedzie, najwyzej kupisz drugi :-)

    > Chyba lepsze to niż Matiz albo Seicento czy corsa B?

    Ale tez bez klimy :-(

    J.

  • 10. Data: 2010-10-01 14:32:32
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2010-10-01 14:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ad" <a...@w...pl> napisał w
    >
    > Silnik jest do .. no, do jazdy w korku sie nadaje.
    > Astra I jest troche mala, ale w koncu mniejszymi ludzie jezdza.

    No nie jest aż taka znowu mała. Miałem kiedyś taka aśkę F 3d i według
    mnie jest w niej więcej miejsca niż w mim obecnym Golfie MK3 3d.