  • 11. Data: 2010-08-30 05:56:07
    Temat: Re: wakacyjne fotki
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > skąd wniosek, ze ze nie dostrzegam.

    Gdybys dostrzegl, to by Ci to przeszkadzalo, a co za tym idzie -- nie
    zrobilbys tego wlasnym dzieciom. ;)

    > zwracałem na to uwagę. jest to bardziej
    > gra wygaszonych świateł.

    Nazwij to jak chcesz. Nie zmienia to jednak faktu, ze dziewczynki
    wygladaja jak kocmoluchy. :)

    > efekt jaki uzyskuje się z sns na ustawieniach domyślnych wymaga długiej
    > pracy na warstwach w innych programach dlatego tak chętnie z niego
    > korzystam.

    No i..? Jesli nie trzeba grzebac na warstwach, to znaczy, ze jest to
    program ktorym koniecznie nalezy paskudzic nawet wakacyjne fotki z
    dziecmi? :)

    > a poza twarzami....?

    Poza twarzami..? Rece takze wygladaja na brudne. :)
    Uprzedze kolejne pytanie. Nogi równiez. :)

    A tak na powaznie. Przez te zabiegi czesc zdjec wyglada (a nawet jest)
    na niedoswietlone, a calkiem sporo -- kompletnie nienaturalnie. IMHO,
    przerost formy nad trescia.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 12. Data: 2010-08-30 06:20:54
    Od: tot <t...@m...eu>

    W dniu 2010-08-30 00:18, Roger from Cracow pisze:

    > Użytkownik "TheGuru" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > w 50% może więcej nienaturalność światła, aż mnie bije po oczach ale ja juz
    > chyba starej daty jestem. Dla mnie ciężko na to patrzeć, może dlatego,
    > że nie
    > lubię HDR-ów. Az się boję co będzie jak to trafi do aparatów pod jakiś
    > guzik.
    >
    > Roger

    Nie wiem czemu tak sie czepiacie. Oczywiście kolega poprosił o opinie a
    wy ją wydaliście ale bez przesady.
    HDR to taka sama technika obróbki jak inne. Jedni lubią to inni tamto.
    Teraz niestety nie da sie puścić zdjęcia w obieg bez "podrasowania" go w
    PS lub w jakimś innym kombajnie i zawsze można by sie czepiać że
    nienaturalne to czy tamto.
    Moim zdaniem wielki + za te zdjęcia. Może powiedzcie mu czy są w
    porządku kadry i obiekty. Jak będzie chciał to sobie to "wywoła" w inny
    sposób ;).
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-08-30 07:17:45
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Teraz niestety nie da sie puścić zdjęcia w obieg bez "podrasowania" go w
    > PS lub w jakimś innym kombajnie

    Ciekawe rzeczy wasc opowiadasz... :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 14. Data: 2010-08-30 07:34:17
    Od: John Smith <u...@e...net>

    marcin.STIG.saldat napisał(a):
    > A tak na powaznie. Przez te zabiegi czesc zdjec wyglada (a nawet jest)
    > na niedoswietlone, a calkiem sporo -- kompletnie nienaturalnie. IMHO,
    > przerost formy nad trescia.

    Eeee tam, czepiasz się.
    Za 5 lat będzie z rozrzewnieniem wspominał ten etap w fotograficznej
    przygodzie. I będzie miał dylemat, czy wywołać jeszcze raz, czy jednak
    zostawić jako pamiątkę. :-)

    --
    Mirek

  • 15. Data: 2010-08-30 07:46:39
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

    > Eeee tam, czepiasz się.
    > Za 5 lat będzie z rozrzewnieniem wspominał ten etap w fotograficznej
    > przygodzie. I będzie miał dylemat, czy wywołać jeszcze raz, czy jednak
    > zostawić jako pamiątkę. :-)

    :-D
    zostawię na pamiątkę, tak jak i wcześniejsze (i będę zwalczał to w
    kolejnych).

    jeśli chodzi o naturalność to wydaje mi się jak najbardziej ok. od razu
    widać jaka to pora dnia jaka pogoda. kilka zdjęć od razu porównywałem z
    naturą i tak to wyglądało ;-)

  • 16. Data: 2010-08-30 07:58:26
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > w 50% może więcej nienaturalność światła, aż mnie bije po oczach ale ja
    > juz

    większośc profesjonalnych publikowanych zdjeć ma wyciagane cienie i światła.
    pogoda była jak była (kolejny raz zrezygnowaliśmy z wakacji nad Bałtykiem) i
    od razu na zdjęciach widać że było robione wieczorową porą, bądż w
    pochnurne popołudnie, nawet zachody są wywołane neutralnie (tylko funkcja
    zachód słońca w aparacie była włączona).

    > chyba starej daty jestem. Dla mnie ciężko na to patrzeć, może dlatego, że
    > nie
    > lubię HDR-ów. Az się boję co będzie jak to trafi do aparatów pod jakiś
    > guzik.

    widziałem kilka twoich ślubnych zdjęć i też wyglądały na wyciągane
    selektywnie.

  • 17. Data: 2010-08-30 08:00:56
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Moim zdaniem wielki + za te zdjęcia. Może powiedzcie mu czy są w porządku
    > kadry i obiekty. Jak będzie chciał to sobie to "wywoła" w inny sposób ;).

    no właśnie. a po za użyta techniką jak je oceniacie?

  • 18. Data: 2010-08-30 08:04:47
    Od: John Smith <u...@e...net>

    TheGuru napisał(a):
    > U?ytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > :-D
    > zostawie na pami?tke, tak jak i wcze?niejsze (i bede zwalcza? to w
    > kolejnych).

    I słusznie.
    Dobrze jest poznać i wypróbować różne metody, nawet do przesady.
    Subtelności i umiaru się jednak człowiek dłużej uczy.
    Zresztą dotyczy to zarówno twórcy jak i odbiorcy. Widz chce dosadnie, to
    kusi, żeby mu dać dosadnie. Dasz zbyt subtelnie to nie złapie i sobie
    pójdzie. Ale ewentualne uwagi tego, co zostanie? Bezcenne! :-)

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 19. Data: 2010-08-30 08:24:30
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "TheGuru" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > popołudnie, nawet zachody są wywołane neutralnie (tylko funkcja zachód słońca w

    Pochmurna pogoda, rozproszone światło to najprostsze z mozliwych warunkow
    w niczym tam nie potrzeba HDRa, dobrze dobrana ekspozycja zalatwia wszystko.

    > widziałem kilka twoich ślubnych zdjęć i też wyglądały na wyciągane selektywnie.

    Proste zabiegi, gdzieniegdzie selektywnie stlumione swiatlo lub delikatnie
    podbite cienie. Nic ponad proste zabiegi w Lightroomie. HDRa tam nie
    uswiatczysz, tym bardziej czegos co daje tak mocno nienaturalny wyglad w
    kombinacjach swiatlo / cien. Troche przesadzilem z tymi 50% hdrow, moze 30%
    zdjec, reszta tez w jakis sposob wymagalaby lekkiej korekty EV.
    Wystawiles galerie i porposiles o ocene. Rzucilem okiem drugi raz bo za
    pierwszym efekt tych hdrow przycmil mi cala reszte. Kadry masz OK ale
    w moim odczuciu zdjecia skopane przez te zabawy z dynamika.
    Rzuc okiem tak na spokojnie i popatrz z boku jak na nie swoje zdjecie:
    http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/882010Ustka&image=02.jpg
    http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/882010Ustka&image=07.jpg
    http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=W
    akacjeFerieIInne/882010Ustka&image=01.jpg

    uwazasz, ze to jest naprade ładne i naturalne ?

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net

  • 20. Data: 2010-08-30 08:54:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    >Naduzywanie programow typu Machinery czy SNS-HDR, nie zawsze
    >wychodzi na dobre. Na wiekszosci tych zdjec, Twoje corki (?)
    >wygladaja jakby byly brudne. Dziwie sie, ze tego nie
    >dostrzegasz...

    One sa opalone a nie brudne :-)

    A gdyby nie HDR .. moze nie byloby sie czym pochwalic ? :-)

    J.