  • 1. Data: 2011-02-27 02:06:16
    Temat: vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami
    Od: s2p <s...@o...pl>

    Drodzy Mistrze!

    1.Posiadam vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi. W ów pięknej maszynie pojawia się
    problem z redukcją biegu 4 na 3, aby to zrobić należy wpierw wrzucić
    bieg 2 a następnie pociągnąć zwinnie wajchą na bieg 3.Problem z biegami
    nie występuje przy zmianie biegów 1na2na3na4na5 oraz 5na4na2na1.

    2.Historia:Fura kupiona pod Opolem 5 miesięcy temu na niemieckiej
    blaszce. Na pewno miała przygodę prawą stroną, zmieniany przegnity próg
    miesiąc temu.Co się wcześniej działo nie wiadomo, serwisowej książki brak.

    3.Kowal ze wsi mówi że trzeba skrzynie zrzucić i młotkiem potłuc, usługę
    wycenił na 1300 pln a gwarancję powodzenia ocenił na: może się uda a
    może nie.

    4.Co zrobić żeby Pan za mną podczas mojej redukcji z 4 na 3 nie musiał
    naciskać hebelka, klaksonu jednocześnie doświetlając długimi mojego zadka?!

    Bardzo proszę o Pomoc!

  • 2. Data: 2011-02-27 19:26:55
    Temat: Re: vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Hello s2p !:

    > 4.Co zrobić żeby Pan za mną podczas mojej redukcji z 4 na 3 nie musiał
    > naciskać hebelka, klaksonu jednocześnie doświetlając długimi mojego zadka?!

    Dodać gazu, aby obroty silnika wzrosły ???? Albo redukcja z tzw.
    "międzygazem" ???

    Ale żarty na bok. Albo masz wyrąbany synchronizator i wtedy tylko mała
    wymiana albo sprzęgło nie wyłącza do końca. Jest jeszcze niewielka
    szansa, że mechanizm blokady włączenia dwóch biegów na raz szwankuje
    bądź regulacja cięgien.

    Aha - a jak się przełączają na postoju z wyłączonym oraz z włączonym
    silnikiem ???

    HTH
    --
    Grzegorz

  • 3. Data: 2011-03-04 00:46:51
    Od: s2p <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-27 19:26, Grzegorz pisze:
> [...]
    > bądź regulacja cięgien.
    >
    > Aha - a jak się przełączają na postoju z wyłączonym oraz z włączonym

    Na postoju i ze zgaszonym silnikiem 1na2na3na4na5 i z powrotem
    5na4na3na2na1 działa bez problemu

    Problem pojawia się kiedy jedzie się chodź by z 30 na godzinę na 4 i
    chce się zredukować odrazu na 3, nie ma takiej opcji.Trzeba najpierw z 4
    biegu drążek dać na 2 bieg a póżniej na 3.

    Synchronizator?

  • 4. Data: 2011-03-08 10:08:12
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello s2p !:

    > Na postoju i ze zgaszonym silnikiem 1na2na3na4na5 i z powrotem
    > 5na4na3na2na1 działa bez problemu

    Czyli mechanizm wygląda na OK.

    > Problem pojawia się kiedy jedzie się chodź by z 30 na godzinę na 4 i
    > chce się zredukować odrazu na 3, nie ma takiej opcji.Trzeba najpierw z 4
    > biegu drążek dać na 2 bieg a póżniej na 3.

    A z międzygazem ? Czyli 4 - luz - puszczamy sprzęgło i gazu - naciskamy
    sprzęgło - 3 ???

    > Synchronizator?

    Być może. Pytanie, czy szybka zmiana 2-3 jest możliwa czy nie.

    Ale trzeba też sprawdzić olej. I czy na zimnym i na ciepłym jest tak samo ?

    Pisz lepiej na prv, przy takim śmietniku na pms czasem trudno zauważyć
    odpowiedzi ...

    I jeszcze jedno - pytałeś na forum Szmelcwagena Polo ? Chłopaki dobrze
    się znają. No i w Niemczech - tam jest jeszcze więcej informacji, tak
    znalazłem brak cykania w 9N1, czyli głośniczek ...

    Powodzenia !
    --
    Grzegorz

  • 5. Data: 2011-03-08 11:43:31
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 4 Mar, 00:46, s2p <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    > chce się zredukować odrazu na 3, nie ma takiej opcji.Trzeba najpierw z 4
    > biegu drążek dać na 2 bieg a póżniej na 3.

    Jak skrzynia chodzi ? Cicho ? nie pomrukuje czasem ?
    W 6n1 standardem był pad skrzyni, może i u Ciebie to się dzieje.

    Najpierw ja bym wymienił olej i wlał jakiś syf tupu bilstein r2000,
    lub jaki teflon, może troszkę lepiej by zaczeła chodzić :D

    Pozdrawiam !

  • 6. Data: 2011-03-08 20:12:47
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Hello Czarek Daniluk !:

    > Jak skrzynia chodzi ? Cicho ? nie pomrukuje czasem ?
    > W 6n1 standardem był pad skrzyni, może i u Ciebie to się dzieje.

    Co to znaczy "pad skrzyni" ?????

    Ja po 360.000 km zajechałem N-kę w Scorpio. Popękały 4 zęby na kole
    atakującym :-D ! Ale ciężką nogę mam.

    Najpierw powinien sprawdzić olej, potem test z międzyagzem, potem dalej.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 7. Data: 2011-03-08 21:41:26
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-08 20:12, Grzegorz pisze:
> [...]
    > atakującym :-D ! Ale ciężką nogę mam.
    >
    > Najpierw powinien sprawdzić olej, potem test z międzyagzem, potem dalej.

    Co to znaczy pad skrzyni w Polo 6N - poczytaj to będziesz wiedział.
    Jednak najczęściej to zdycha łożysko przy kołach 5go biegu i to od niego
    zaczynają się problemy, zaczyna świstać itp itd. Jest to błąd
    konstrukcyjny skrzyni - małe łożysko, umieszczone wysoko i w związku z
    tym słabe smarowanie.
    Co się dzieje jak się wysypie ?? raczej skrzynia kończy swój żywot :)

    Pozdrawiam !