  • 11. Data: 2011-10-24 15:04:00
    Temat: Re: via toll inaczej
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Grejon, Mon, 24 Oct 2011 11:13:37 +0200, pl.misc.samochody:

    > obecny system jest działa nie tylko na autostradach, ale też na
    > większości (albo wszystkich) dróg krajowych.

    Nie działa na wszystkich DK - DK79 (przynajmniej do Katowic) nie jest nim
    objęta, przez co przez moje miasto przewija się znacznie więcej TIRów.

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 12. Data: 2011-10-24 15:43:23
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Widzisz, z tym "droższy" to radziłbym jednak ostrożność w ocenach,
    > ponieważ wielu przewoźników twierdzi, że obecny system wcale droższy
    > nie jest. Co gorzej - wcześniej winietę musiał mieć (parę kPLN)
    > i jechał gdzie chciał, teraz może kombinować i nie płacić, a co
    > za tym idzie wcale nie z powodu niby droższego systemu, a wręcz
    > przeciwnie.

    weź jeszcze pod uwagę Polskę B czyli wschód. jak ktoś się kręci tylko tutaj
    /ciężarówki-wywrotki itp, autobusy i całą reszta lokalesów/ to do tej pory
    musiał mieć winietę
    teraz nie musi bo nie ma żdanego płatnego odcinka :)
    pzdr
    GL

  • 13. Data: 2011-10-24 15:56:39
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Witam,
    > moze to pytanie okaze sie pytaniem swiadczacym o totalnym moim laicyzmie.
    > Jednak zaryzykuje...
    > Co takiego zmienilo sie, ze akurat po wprowadzeniu viatoll tiry uciekaja z
    > autostrad? Czemu wczesniej jezdzily autostradami placac na bramkach, a
    > teraz nagle oplaty za drogi staly sie be i tiry omijaja autostrady?
    > Co takigo zmienil viatoll ze autostrady staly sie be?

    Swego czasu jedzi¸em na stopa tirami i z rozm—w z kierowcami wynika¸o, ýe
    cenowo w por—wnaniu do Czech, S¸owacji, Niemiec, Rosji i wiŤkszoćci innych
    okolicznych kraj—w Polska by¸a rajem winietkowym. Szczeg—lnie dla ma¸ych
    firm przewozowych ze starˆ flotˆ.
    W 2009 winietka dobowa kosztowa¸a 38z¸ niezaleýnie od klasy emisji spalin. I
    z takich winietek korzysta¸a niejedna firma transportowa. Teraz przejazd ze
    Zgorzelca na UkrainŤ kosztuje ~220z¸ dla starych samochod—w, wtedy kosztowa¸
    oko¸o 90z¸ z przejazdem A4, o ile dobrze zrozumia¸em, lub 38z¸ z ominiŤciem
    A4. Teraz nawet A4 ominˆ siŤ nie da, bo droga przez Olkusz jest r—wnieý
    p¸atna. TrochŤ r—ýnicy jest.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 14. Data: 2011-10-24 16:46:00
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 24 Oct 2011 11:11:47 +0200,
    Tadeusz <...@s...onet.pl> screamed:

    > a masz na to jakieś przekonujące dowody?

    Masz tam w liście charsetów jakiś bardziej egzotyczny?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:217B ]
    [ 16:45:08 user up 12965 days, 4:40, 1 user, load average: 0.02, 0.61, 0.15 ]

    RTFM: Read The F(riendly) Manual

  • 15. Data: 2011-10-24 17:18:49
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Uýytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisa¸ w
    wiadomoćci news:j83qof$e9d$1@inews.gazeta.pl...
    > W 2009 winietka dobowa kosztowa¸a 38z¸ niezaleýnie od klasy emisji spalin.

    zapomnialeć doda, ze to by¸a tzw "dob—wka", kt—ra z resztˆ p—niej
    zdroýa¸a.
    Jećli tylko auto ciŤýarowe mia¸o by wykorzystywane zgodnie ze swoim
    przeznaczeniem i naprawde wozi towary, w koÄcu mowa o firmie transportowej,
    a nie o Panu Kaziu, kt—ry od czasu do czasu wywiezie z¸om z podw—rka, to
    policz sobie ile rocznie kosztowa¸aby winieta oparta tylko na dob—wkach.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Uýywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na ćmieci - 120L - 40z¸

  • 16. Data: 2011-10-24 19:32:48
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-10-24, Barti <b...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > teraz nagle oplaty za drogi staly sie be i tiry omijaja autostrady?
    > Co takigo zmienil viatoll ze autostrady staly sie be?

    Kiedyś byla obowiązkowa winieta. Pozwalała ona na przejazd drogami i
    autostradami bez dodatkowych opłat. W szczególności dzięki umowie
    panstwa z kulczykiem, również kulczykówką i innymi prywatnymi.

    Problemem jest głównie kulczykówka. Kulczyk ustawił sobie wysokie
    opłaty, zeby panstwo mu wysoko zwracalo. Teraz panstwo przestało zwracac
    a oplaty sa pobierane od kierowców.

    Teraz zamiast obowiązkowej winiety jest obowiązkowy viatoll, który
    jednak nie pozwala na przejazd prywatnymi autostradami bez dodatkowych
    opłat. Przestało się po prostu opłacać. Stawka kulczyka to 63zł/bramke
    czyli 189 zł/100km (3 bramki) a to czyni ta autostrade chyba najdrozsza
    w europie.

    Pytanie - skoro wczesniej była umowa to dlaczego nie dało się umówic,
    zeby viatoll placil za kulczykowke? Gdize indziej jest tak, ze
    ciezarowiec wjezdza, kupuje 'go-boxa' i potem jeszcze dodatkowo musi sie
    martwic kilkoma osobnymi prywaciarzami na kluczowych drogach
    przelotowych? Na jednej zaplaci DKV, na drugiej nie, na trzeciej tylko
    gotowka.... burdel jakich mało.

    Do tego doszło szukanie oszczednosci. Stad wiecej tirów poza
    autostradami.

    Jak dla mnei to po pierwsze powinna byc umowa na placenie viatollem za
    prywatne a po drugie to te oplaty powinny dzialac odwrotnie ;)
    Najwieksze oplaty za przejazd drogami lokalnymi i przez miasta
    (congestion charge?) jakies posrednie za drogi wojewodzkie, krajowe i
    najtaniej za autostrady.

    --
    WildS

  • 17. Data: 2011-10-24 20:15:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uýytkownik "Barti" <b...@s...com.pl> napisa¸ w wiadomoćci
> [...]
    > Co takiego zmienilo sie, ze akurat po wprowadzeniu viatoll tiry uciekaja z
    > autostrad? Czemu wczesniej jezdzily autostradami placac na bramkach,

    To ýe nie p¸aci¸y na bramkach, tylko kupowali winietŤ za ćmiesznˆ cenŤ i
    jedzili za friko po autostradach.

  • 18. Data: 2011-10-24 20:16:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie płaciły na bramkach, tylko miały winiety na wszystkie autostrady.

    Poprawka - na wszystkie drogi, z czego autostrady praktycznie gratis, bo
    cena nie zwiększyła się szalenie po otwarciu autostrad.

  • 19. Data: 2011-10-24 21:13:31
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Artur M. Piwko w <news:slrnjaauh8.qf5.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl>:

    > In the darkest hour on Mon, 24 Oct 2011 11:11:47 +0200,
    > Tadeusz <...@s...onet.pl> screamed:

    > Masz tam w liście charsetów jakiś bardziej egzotyczny?

    Zły adresat pretensji kolego... To tylko niekumaty użytkownik OE

    --
    Tomasz Nycz

  • 20. Data: 2011-10-24 21:54:31
    Od: Deflegmator <w...@M...pl>

    Dnia Mon, 24 Oct 2011 19:32:48 +0200 (CEST), WildS napisał(a):

> [...]
    > Najwieksze oplaty za przejazd drogami lokalnymi i przez miasta
    > (congestion charge?) jakies posrednie za drogi wojewodzkie, krajowe i

    Nareszcie ktoś rozsądny. Masz 100% racji.