  • 11. Data: 2009-07-21 19:48:09
    Temat: Re: używana minolta A200 czy coś nowego w tej cenie?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx wrote:
    > samochod po wymianie rozrzadu tez jest "naprawiany"?

    Ma jedną część nową, ale resztę starą.

    > a zmiana migawki to wlasnie taka wymiana rozrzadu dla aparatu, jest to
    > czesc eksploatacyjna

    Przesadzasz, wiele innych elementów się zużywa jeszcze. Chociażby matryca
    nabywa dziwnych pikselków.

    > a ze przy okazji jakiejs usterki, ktora firma naprawia za darmo... W
    > samochodach tez robia recall czy jak to sie nazywa, i nikt potem nie
    > uwaza takiego samochodu za "naprawiany"...

    No właśnie nie. Choćbyś zmienił w 20 letni maluchu silnik i wszystko pod
    maską to ciągle będziesz miał blachę która koroduje, gumki, które są
    sparciałe, zużytą tapicerkę, niedokładne już zegary itd, itp.
    Aparaty mają o wiele krótsze życie niestety, a tak lecą z ceną, że mało
    kto je naprawia. Trudno też by wszystko było idealnie zestrojone.

    > tak, zgadzam sie. Napisalem ze jest lepszy, ale nie napisalem ktory :)
    > no wiec poprawiam sie, A100 jest lepszym aparatem. Apropos ile kosztuje
    > wymiana migawki w A100?

    Nie wiem, A100 akurat jest pancernikiem i wierzę, że wytrzymalsza będzie
    od nowszego, ale bardziej plastikowego A200. W przeciwieństwie do 5D nie
    ma też wrodzonej wady, a error 58 występuje tylko w wypadku mocnego
    uszkodzenia z winy użytkownika (przynajmniej narazie tylko o takich
    przypadkach słyszałem).

    > czyli nie ma a100 po 500zl :) a D5D z kitem za 700 jest. c.b.d.o.

    Ale to nie znaczy, że to 700zł jest rozsądną ceną. Wiesz - można i chcieć
    2000zł, ale co z tego skoro kupców brak?

    > raczej uzbiera sie, zerknij sobie na strone Metza. Do wiekszosci
    > wystarczy odpowiednia stopka.

    Tam stopka była normalna, ale chodziło o sterowanie via kabelek.

    > znaczy - testowales wszystkie Metze? bo z tego co wiem to Metze bardzo
    > dobrze naswietlaja same z siebie.

    Nici z najlepszego naświetlania, jeśli aparat kopie swoją działkę.

    > to nawet nie o to chodzi, po prostu przed kazdym wyjsciem z aparatem
    > trzeba zakladac accu zdjety swiezo z ladowarki, bo jak polezy pare dni
    > to sie sam rozladuje (mam tylko oryginaly, wiec to nie wina marki, ale
    > po prostu zestarzenia sie). A nowy firmowy akumulator z tego co pamietam
    > kosztowal wiecej niz aparat teraz czyli ok 200zl... Zamiennik mialem, i
    > juz dawno poszedl do kosza.

    No cóż.. widocznie ten model tak ma. Ot taka wada kompaktów. Mam jednego
    cyfraka, który na w pełni naładowanych akumulatorach zrobi z 10 zdjęc. I
    koniec ;)

    d.

  • 12. Data: 2009-07-22 06:27:15
    Od: Marx <M...@n...com>

    dominik pisze:

    > Ma jedną część nową, ale resztę starą.
    aaa czyli jednak nie jest "naprawiany" :) c.b.d.o.

    > Przesadzasz, wiele innych elementów się zużywa jeszcze. Chociażby
    > matryca nabywa dziwnych pikselków.
    ale ja nie pisalem ze po wymianie migawki aparat jest nowy... Wciaz jest
    uzywany, tyle ze nie "naprawiany"

    Reszte wycialem bo wciaz odnosisz sie do tego co powyzej

    W skrocie D5D jest tansze na rynku uzywanych aparatow bo jest starsze,
    no i generalnie gorsze (sam wymieniles np gorszy AF czy AS, pewnie tez
    LCD). Moze miec jednak nowa migawke i modul AS, czyli elementy
    najbardziej awaryjne i drogie w wymianie.
    Moim zdaniem D5D po "leczeniu" ma szanse dluzej pozyc niz zajechana
    A100, w ktorej wymiana migawki moze byc rownie droga co caly aparat.

    Coz, kazdy wybiera sam. Ja wybralem tanszy aparat i kase dolozylem do
    szkiel. Ktos inny kupi a200 z kitem. Ja stwierdzilem ze 6 megapikseli w
    zupelnosci mi wystarcza: czulosci nawet te najwyzsze po potraktowaniu
    odszumiaczem sa o niebo lepsze niz wysokie ISO z kompaktow,
    szybkostrzelnosc jest wystarczajaca i ogranicza mnie tylko karta, malo
    pikselkow to mniejsze pliki i szybsza obrobka, nie musze miec
    wyzylowanych szkiel aby zaspokoic taka matryce.
    Czyli wyboru dokonalem patrzac na wszystkie aspekty a nie tylko patrzac
    na jeden parametr
    Jedyne co tak naprawde doskwiera mi w D5D to czasami nietrafiajacy AF.

    Marx

    Ps. pokaz mi chociaz jeden watek w ktorym ktos narzeka na dead/hot
    piksele ktore pojawily sie w dynaxach ze starosci ...

  • 13. Data: 2009-07-22 07:05:30
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

    >[...] Coz, kazdy wybiera sam. Ja wybralem tanszy aparat i kase dolozylem do
    >szkiel. Ktos inny kupi a200 z kitem. [...]
    >[...]

    Ale... chyba nie o A200 z kitem chodziło pytajacemu. A200 z kitem oznacza
    Sony Alfa 200, Minolta (a dokładniej - Konica-Minolta) A200 to hybryda z
    niewymiennym obiektywem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2009-07-22 10:15:08
    Od: Marx <M...@n...com>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Ale... chyba nie o A200 z kitem chodziło pytajacemu. A200 z kitem
    > oznacza Sony Alfa 200, Minolta (a dokładniej - Konica-Minolta) A200 to
    > hybryda z niewymiennym obiektywem.

    nieofortunna zbieznosc numerow, ktora akurat w tym momencie wyszla :)
    pisalem o wyborze nowego lustra z kitem (a200 najtanszym przykladem)
    kontra zakup uzywanego zestawu z lepszym oszkleniem. Moim zdaniem drugi
    zestaw jest bardziej kreatywny, choc takze i bardziej ryzykowny (ale to
    ryzyko zmniejsza nowa migawka)
    A cala odnoga watku byla o oplacalnosci zakupu hybrydy a200 jesli w
    zblizonej cenie mozna miec lustrzanke
    Marx

  • 15. Data: 2009-07-26 09:39:16
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Jul 2009 23:07:10 +0200, dominik napisał(a):

    > Ten aparat miał rację bytu kilka lat temu, dzisiaj... :)
    A fuji s9500/9600 ? Na allegro można mieć za 800-1000 zł ? Do 1000 jestem
    skłonny wydać. Na teraz ze względu na chorobę oczu lustrzanka bez LV
    niestety nie moze wchodzic w grę :(

    Bawiłem się tym aparatem.Fajny, ładne zdjęcia robi, dostęp z przycisków na
    obudowie do wazniejszych opcji. Brakuje tych 28 mm ,pierscienia do
    ogniskowej/ da sie wytrzymac/ i AF jakis wolny. Może za dużo chcę....