    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: usb jako zasilanie przekanika ?
    Date: Wed, 08 Feb 2012 19:37:40 +0100

    W dniu 08.02.2012 13:59, Dominik & Co pisze:
    > W dniu 03-02-2012 23:58, t...@w...pl rzecze:

    > Bezproblemowo, przekaźnik na 5V za złotówkę z groszami.

    c-or-led-activated-relay-board.htm

    > A po co z armatą na muchę?
    >
    > Ja zrobiłem sobie takie coś:
    > http://www.voila.pl/464/wqzpk/index.php?get=1&f=1
    >
    > Dzięki temu drukarka, monitor, głośniki itp. mają zasilanie
    > tylko wtedy, gdy jest włączony komputer.

    To, że Twój komputer nie daje napięcia na USB, gdy jest wyłączony, nie
    znaczy, że wszystkie to robią ;). Mój starszy PC miał zworkę,
    wybierającą czym zasilić USB (5V/5V-stan-by). Nowy zasila USB cały czas.
    Urządzenia, które "gadają" po USBie są usypiane "softwareowo". Taki
    przekaźniczek jak Twój po prostu nic by mi nie dał i pewnie w wielu
    wielu innych komputerach jest podobnie... .
    Naturalnie, idea jest słuszna, może wystarczy poszukać innego miejsca,
    gdzie napięcie zasilania ZALEŻY od stanu komputera... Może złącze
    zasilania wentylatora albo dysku??
    Swoją drogą - ciekawe, jak najniższym kosztem dałoby się zrobić coś na
    USB, co byłoby jakoś tam wykrywane przez kompa i pozwoliłoby wykryć
    moment wyłączenia/uśpienia komputera i wyłączyć przekaźnik, a następnie
    załączyć po włączeniu PCta :).

    Konop