eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaumarł mi transformator elektroniczny, taki tam lament do księżyca....umarł mi transformator elektroniczny, taki tam lament do księżyca....
    Date: Thu, 11 Oct 2012 21:35:57 +0200
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: umarł mi transformator elektroniczny, taki tam lament do księżyca....

    witam

    prawie dwa lata temu, pomagałem w przeróbce nocnego oświetlenia wystawy
    sklepowej. Stare świetlówki zostały zastąpione lampami diodowymi 12V.
    Napięcie z 230V na 12V przerabiał tak mały płaski "transformatorek"
    elektroniczny. Zadanie miał łatwe, bo chyba był projektowany na 50W a
    obciążony był ok 20W.
    Równolegle został postawiony zasilacz PC ATX, który działał non stop,
    zasilając parę odbiorników również diody łącznie też parędziesiąt wat.
    Tyle że zasilacz działał non stop!
    No i jak wiadomo już z tytułu padł ów elektroniczny transformator.
    PRoblem taki, że trzeba było godziny czasu pracy żeby się do dziadostwa
    dostać, potem sztuk cyrkowych aby zdiagnozować uszkodzenie i wymontować
    wrzoda z instalacji. po otwarciu wszystko ładne, tylko plecki jednego
    tranzystora jakby matowe. Tak się zgrzał ze aż cyna mu się stopiła?
    W sumie nie ważne. Powiedzcie mi proszę, tak z praktyki, dać tam zwykły
    transformator czy kupić następny elektroniczny? Może polecicie jakiś
    model który nie padnie. Najchętniej wpakowałbym tam... zasilacz do PC
    ale za duży jest cholera jasna....

    ToMasz