  • 1. Data: 2009-08-29 14:03:47
    Temat: ubrania tekstylne - top 10 na 2009
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Witam,

    Ponieważ moja kurtka zaczyna coraz wyraźniej mówić NIE na deszcz (chyba
    ma prawo po 8 latach) myślę o kupnie nowej. Czy pojawiły się jakieś nowe
    firmy oferujące kurtki o wysokim jakość/cena. Gdybym spał na pieniądzach
    kupiłbym pewnie coś w stylu Rukki ale nie spię :)

    Możecie coś polecić?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-08-29 16:38:17
    Temat: Re: ubrania tekstylne - top 10 na 2009
    Od: "szynszyll" <s...@g...pl>

    yo!

    kazdy ciuch z oryginalnym gore - tylko najsolidniejsze produkty maja ta
    membrane - reszta uzywa ceratexow, brezentexow itd.

    szynszyll
    xtz750

  • 3. Data: 2009-08-29 18:38:55
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Piotr Rezmer" <p...@W...ens.net.pl> wrote in message
    > Ponieważ moja kurtka zaczyna coraz wyraźniej mówić NIE na deszcz (chyba ma
    > prawo po 8 latach) myślę o kupnie nowej.

    A ja spytam czy kiedykolwiek impregnowales ta kurtke? A w czym prales?
    Czesto jest tak, ze sie niszczy membrane piorac w zwyklym proszku, a potem
    po prostu nie impregnujac. Te najgorsze (z outdorowych np. campus) juz po
    jedym praniu siadaja.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 4. Data: 2009-08-29 19:07:17
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Ivam pisze:

> [...]
    > Czesto jest tak, ze sie niszczy membrane piorac w zwyklym proszku, a
    > potem po prostu nie impregnujac. Te najgorsze (z outdorowych np. campus)

    Impregnować - nie impregnowałem.
    Mycie - ręczne z płynem Hey Sport Tex wash ( na etykietce napis: for
    bekleidung mit Gore-Tex).
    Kurtka Cycle Spirit (chyba model 0209) z membraną DryGate.

    Mam wrażenie, że membrana jest mechanicznie uszkodzona, bo po kilkunastu
    minutach jazdy w średnim deszczu miałem mokre łokcie od wewnątrz. Może
    się uszkodziła przy wyciąganiu protektorów przed płukaniem.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2009-08-29 19:21:17
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    > Impregnować - nie impregnowałem.

    Wez zaimpregnuj i moze sie okazac, ze membrana dalej dziala... polecam z
    tych w sprayu (czyli juz po praniu) Woly Sport Textproof, a do prania Nikwax
    Direct Wash-In.

    > Mycie - ręczne z płynem Hey Sport Tex wash ( na etykietce napis: for
    > bekleidung mit Gore-Tex).

    Nie znam, ale gugiel mowi, ze to do prania, a do impregnacji jest Hey Sport
    Impra Wash... co do prania recznego, to uwazam za strate czasu - zeby dobrze
    wyprac membrane trzeba sie nameczyc i troche to trwa. Polecam (jesli kurtka
    ma mozliwosc prania w automacie - czyli wszystkie protektory sa wyciagalne i
    nie patrzylbym na zalecenia producenta, bo zwykle podaja zapobiegawczo)
    dokladnie wyprac (nawet kilka razy) na jakims programie do delikatnych
    rzeczy i zaimpregnowac. Niektore (nie znam akurat tej Twojej) membrany w
    ogole nie dzialaja gdy sa brudne - dlatego najczesciej przemakaja w
    okolicach lokci, mankietow, itp.

    > Mam wrażenie, że membrana jest mechanicznie uszkodzona, bo po kilkunastu
    > minutach jazdy w średnim deszczu miałem mokre łokcie od wewnątrz. Może się
    > uszkodziła przy wyciąganiu protektorów przed płukaniem.

    Wez sprawdz moja metode... mozna zaoszczedzic troszke kasy... no chyba, ze
    kurtka jest tak zniszczona/znudzona, ze niezaleznie od wszystkiego i tak
    kupisz nowa;)

    A jak bedziesz szukal nowej to tak jak szynszyll radzil - gore-tex jest
    najlepszy.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 6. Data: 2009-08-29 19:31:29
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Ivam pisze:

    > jakims programie do delikatnych rzeczy i zaimpregnowac. Niektore (nie
    > znam akurat tej Twojej) membrany w ogole nie dzialaja gdy sa brudne -
    > dlatego najczesciej przemakaja w okolicach lokci, mankietow, itp.

    Tu mnie zaskoczyłeś, myślałem, że raczej membrana przestanie oddychać,
    niż zacznie puszczać wodę. Ale co mi tam; spróbuję zrobić tak jak
    radzisz, a nuż pomoże. Oprócz wodoodporności, kurtka jest w porządku,
    troszkę zmechacona w okolicach rzepów, lekkie "odpryski" na
    scotchlite'ach, nic się nie pruje. Jeśli uda się ją uratować to super.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2009-08-30 11:14:36
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Możecie coś polecić?

    Ja mam taka: http://www.moto-feliks.pl/shadow.htm

    Stosunek cena/jakos moim zdaniem dobry. Kurtka wygodna, sporo protektorow,
    membrana nie jest wypinana.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 8. Data: 2009-08-30 11:21:42
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Dysiek pisze:
    > Ja mam taka: http://www.moto-feliks.pl/shadow.htm

    Długo jej używasz? Ile wytrzymuje w deszczu?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2009-08-30 11:55:53
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Długo jej używasz? Ile wytrzymuje w deszczu?

    Kupilem na ten sezon, wiec na razie ma raptem moze pol roku. Nie widac
    sladow uzytkowania - nic sie nie przeciera, etc. W deszczu jechalem kilka
    razy trasy po kilkadziesiat km i nie przemokla podczas gdy spodnie jeansowe
    byly kompletnie mokre. Moim zdaniem dobry wybor jezeli wezmiemy pod uwage
    stosunek ceny do jakosci. Dodam jeszcze, ze wszystkie protektory sa
    wyciagane, wiec mozna kurtke prac.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 10. Data: 2009-08-30 14:40:24
    Od: Gawron <m...@g...com>

    Ja od kilku lat uzywam Hein-Gericke model Tuareg z wypinana membrana
    Sheltex. Z czystym sumieniem polecam.
    Pozdr
    Gawron
    Same Hondy