  • 1. Data: 2012-02-17 09:51:13
    Temat: twarde prawo - rura set lex
    Od: "news" <s...@m...com>

    http://wyborcza.pl/1,75248,11164382,Policja__zabiera
    c_prawa_jazdy_drastycznie_przekraczajacym.html

  • 2. Data: 2012-02-17 10:13:53
    Temat: Re: twarde prawo - rura set lex
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    news wrote:
    > http://wyborcza.pl/1,75248,11164382,Policja__zabiera
    c_prawa_jazdy_drastycznie_przekraczajacym.html

    hm...

    czytam ten artykuł i widzę że jest lepiej, ilość samochodów rośnie ilość
    ofiar maleje i to znacznie to o co ten krzyk?

  • 3. Data: 2012-02-17 10:23:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Feb 2012 09:51:13 +0100, news napisał(a):
    > http://wyborcza.pl/1,75248,11164382,Policja__zabiera
    c_prawa_jazdy_drastycznie_przekraczajacym.html

    tak jest, twarde prawo:
    http://wiadomosci.onet.pl/wideo/brak-nogi-to-nie-dow
    od-na-niepelnosprawnosc,44987,w.html

    I slusznie, to nie jest miejsce dla jakis tam inwalidow, to jest miejsce
    dla posiadaczy karty parkingowej :-)

    J.

  • 4. Data: 2012-02-17 10:40:48
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    news nabazgrał(a):

    > http://wyborcza.pl/1,75248,11164382,Policja__zabiera
    c_prawa_jazdy_drastycz
    > nie_przekraczajacym.html

    I pozamiatane :)

  • 5. Data: 2012-02-17 18:36:55
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    > - Głównym problemem powodującym zagrożenie na polskich drogach jest
    > nieprzestrzeganie ograniczeń prędkości przez kierowców.

    Coś takiego? To już nie "pijani"? :->

  • 6. Data: 2012-02-17 19:17:38
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    od-na-niepelnosprawnosc,44987,w.html

    > I slusznie, to nie jest miejsce dla jakis tam inwalidow, to jest miejsce

    Wiesz, jest druga strona medalu.

    Gdybym był SM to pewnie bym mu odpuścił i mandatu nie dał, ale z drugiej
    strony - dlaczego ten ktoś ma być ponad prawem tylko dlatego, ze jest
    inwalidą?
    Jakie prawo jest, takie jest ale skoro jest wymagana inwalidzka karta
    parkingowa to powinien taką sobie wyrobić, a póki co koleś ma to w dupie i w
    dodatku ma żal, zę ktoś go nie potraktował ulgowo.
    Z jednej strony inwalidzi chcą na równych prawach uczestniczyć w życiu
    codziennym, a z drgiej chcą innego traktowania. Mają wydzielone miejsca
    parkingowe i aby z nich korzystać trzeba mieć odpowiednią karte. Wg mnie
    uczciwy układ.

    Gdyby zmienić prawo, a karty zlikidować - miejsca parkingowe zapełnią sie
    pseudoinwalidami i żaden prawdziwy inwalida miejsca tam nie znajdzie. Bo
    gdzie ustawisz wtedy granice inwalidztwa?
    Jak ktoś nie będzie miał nogi i pokaże kikuta, to ok, jak pokaże, ze nie ma
    ręki to ok... ale jak powie, ze ma chore serce i nie może chodzić .. to
    zrobisz mu na miejscu EKG?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 7. Data: 2012-02-18 10:42:47
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > parkingowa to powinien taką sobie wyrobić, a póki co koleś ma to w dupie
    > i w dodatku ma żal, zę ktoś go nie potraktował ulgowo.
    masz racje. ja też jestem inwalidą i mam "książeczkę" z której niestety
    ( a może na szczęście) wynika że mój rodzaj inwalidztwa nie upoważnia
    minie do korzystania z miejsc parkingowych. I dobrze że strażnik miejski
    nie jest w tym przypadku osobą upoważnioną do stwierdzania czy "się
    należy" czy nie.
    ToMasz

  • 8. Data: 2012-02-18 11:55:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kuba,

    Friday, February 17, 2012, 7:17:38 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > Gdybym był SM to pewnie bym mu odpuścił i mandatu nie dał, ale z drugiej
    > strony - dlaczego ten ktoś ma być ponad prawem tylko dlatego, ze jest

    Jak ponad prawem, skoro to prawo jest dla niego a nie on dla prawa!

> [...]
    > codziennym, a z drgiej chcą innego traktowania. Mają wydzielone miejsca
    > parkingowe i aby z nich korzystać trzeba mieć odpowiednią karte. Wg mnie

    Chyba jesteś biurokratą...

> [...]
    > ręki to ok... ale jak powie, ze ma chore serce i nie może chodzić .. to

    Ale po co rozciągasz interpretację? Sprawa nie dotyczy człowieka
    twierdzącego, że ma chore serce, tylko człowieka bez nogi. Proteza
    jest wystarczającą i oczywistą legitymacją do korzystania z miejsc z
    zasady przeznaczonych dla takich osób. Wymaganie od człowieka bez nogi
    wyrabiania papierka jest takim samym uciążliwym idiotyzmem, jak
    ustalanie czasowej renty człowiekowi z amputowaną nogą i wzywanie na
    komisję co kilka lat - przecież nogi nie odrastają, u diabła!

    Historia z czasową rentą jest autentyczna.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2012-02-18 12:19:06
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > twierdzącego, że ma chore serce, tylko człowieka bez nogi. Proteza
    > jest wystarczającą i oczywistą legitymacją do korzystania z miejsc z

    Niestety póki tak stanowi prawo, to inwalida powinien mieć odpowiednie
    dokumenty i tyle. Póki co ten pan lekceważy prawo.
    Zniesienie tego rpawa spowoduje, ze ten pan będzie mógł parkować bez tych
    dokumentów, ale inni ludzie będą nadużywać miejsc dla inwalidów.
    Dla swojego dobra powinien świecić przykładem i mieć wymagane papiery, a
    później może domagać sie, zeby miejsca dla niego przeznaczone nie byly
    zajęte przez osoby nieuprawnione.

    I tak jak powiedzialem, pewnie na miejscu SM odpuściłbym, ale prawda jest
    taka, ze póki co facet ma w dupie prawo bo ma własną interpretacje prawa i
    jest ponad nim tylko dlatego, ze nie ma nogi. To, ze nie zamieniłbym sie z
    nim i mu współczuje codziennej walki nie ma nic do rzeczy.

    ps. doskonale wiesz, ze jest więcej takich przepisów w PL, które zmuszają
    ludzi do udawadniania, ze nie są wielbłądami, ale wynika to w zdecydowanej
    większości przypadków z tego, ze na 100 przypadków ludzi uczciwych znajdzie
    sie spora częsć oszustów wykorzystujących braki w prawie. Jak zniesiesz
    obowiązek posiadania dokumentów uprawniających do korzystania z miejsc dla
    inwalidów, nagle wszyscy będą chorzy i nie będzie wolnych miejsc. Jeśli tego
    nie rozumiesz - nie moja w tym rola, zeby Ci to tłumaczyć.

  • 10. Data: 2012-02-18 13:04:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kuba,

    Saturday, February 18, 2012, 12:19:06 PM, you wrote:

    > Niestety póki tak stanowi prawo, to inwalida powinien mieć odpowiednie
    > dokumenty i tyle. Póki co ten pan lekceważy prawo.

    No i? Czy jest to _w_ _jego_ przypadku tak istotne, że należało go
    ukarać _mandatem_? Papierek zasłania Ci całkiem rzeczywistość?
    Facet powinien zostać pouczony i upomniany. To nie był człowiek, który
    nadużył swojego prawa - ten człowiek nie dopełnił drobnej formalności.

    Naprawdę nie widzisz różnicy pomiedzy nim a karczychem w BMW? Tylko,
    ze na widok karczycha w BMW strasznicy wiejscy spierdalają na drugi
    koniec parkingu, żeby tylko ktoś ich nie próbował namawiać do
    interwencji.

    > Zniesienie tego rpawa spowoduje, ze ten pan będzie mógł parkować bez tych
    > dokumentów, ale inni ludzie będą nadużywać miejsc dla inwalidów.

    I znowu wracasz do rozszerzania interpretacji. Nie rozumiesz pojęcia
    "oczywista legitymacja"?

    Nie nawoluję do zniesienia prawa. Nawołuję do niekarania mandatem w
    przypadkach OCZYWISTEGO uprawnienia. Zmieniłbym prawo w ten
    sposób, żeby obejmowało z zasady osoby o widocznym i niezaprzeczalnym
    kalectwie, utrudniającym poruszanie się. Bo na tłuków ze straży
    wiejskiej nie ma innego sposobu, jak umieszczanie spraw oczywistych w
    zapisach prawa.

    Tylko nie pisz o problemach interpretacyjnych, bo taki zapis już w
    PoRD istnieje - dotyczy uprawnienia takich osób do przechodzenia przez
    jezdnię i obowiązku ustąpienia im pierwszeństwa w każdym miejscu. Nie
    muszą w tym celu wymachiwać żadną legitymacją.

    Co do nadużywania prawa - widzę, kto parkuje na miejscach dla
    niepełnosprawnych pod marketami czy pod Makro. Nie są to zazwyczaj
    osoby niepełnosprawne ani kierowcy, którzy takie osoby przewożą akurat
    w tym czasie. Ale papierek mają i mogą sobie całymi dniami w miejscach
    dla niepelnosprawnych parkować. Żeby dostać papierek, wystarczy chory
    członek rodziny, który wymaga dojazdu od czasu do czasu na zabiegi - i
    już parkujesz jak panisko ZAWSZE. Podobnie z samochodami domów opieki.
    I to jest rzeczywisty problem.

    [...]

    --
    Best regards,