  • 61. Data: 2011-09-13 21:53:27
    Temat: Re: turystyczny dla babki
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 13-09-2011 o 23:03:33 Markowski <m...@g...com> napisał(a):

    > No fakt, Honda NTV to fajnisty sprzęt, czego najlepszym dowodej jest,
    > że miałem dwie takie. Rocznik nie ma znaczenia, bo sprzęt jest nie do
    > zabicia. ALE nie zapominajmy, ze ma być dla kobiety, która dosiada
    > YBR125! (toż to nawet nie YBR250, którą mają na kursach prawa jazdy),
    > a zatem:

    no i? bo ja właśnie patrząc po sobie gdyż raczej wątłej postury jestem ze
    świadomością proponuje. na dodatek mógłbym podać conajmniej trzy niewiasty
    które poprą moją teorie, że to byłby dobry wybór

    > - sporo za ciężki

    na papierze może i ciężki, ok 200kg zalany. ale uwierz dużo lepiej
    wyważony od lżejszych motorów jak cb500, gs500, er500 itp. spokojnie można
    brać na noge jak sie wali. obalony.

    > - silnik V2 ze sporym momentem hamującym przy redukcji

    nie większy od silnika R2 o tej samej pojemności. ale za to lepiej i
    płynniej oddający moc i moment. obalony.

    > - za duży promień skrętu

    to fakt, jedyny minus jaki do tej pory odkryłem. ale da się to przeżyć z
    racji łatwości przepychania. potwierdzony ale nie uciążliwy.

    > - na fabrycznej przedniej oponie 110/80 wali się w zakręt, a na 120/70
    > wymaga świadomego stosowania countersteeringu.

    znowu jakiś urban legend. miałem opone 110/70 i 120/70 jedna i druga w tym
    wypadku porażka. kupiłem jak pan Bóg przykazał nową opone 110/80-17
    metzelera lasera i sprzęt idzie za ręką. na szerszą albo niższą oponę
    trzeba by felge zmieniać, ta jest za wąska. nie ma co w tym przypadku
    fabryki poprawiać. obalony.

    > Sam ostatnio przerabiałem temat "co kupić dla żony na pierwsze moto" i
    > koniec końców jestnak padło na GS500F, i to głównie dlatego, że
    > chciała coś z owiewką. Maszyna dość lekka, prosta i popularna, więc
    > nie spodziewam się większycj kosztów. W naszym budżecie mieściła się
    > też Kawa ER-6f, ale...była według żony sporo za mocna.

    dlaczego wszyscy sie pchają w te GS500?? nie przepadam za KHI ale dla
    czego nie ER-5? to całkiem dobry sprzet. mimo, że KHI to ER-5 lata
    świetlne lepsze od GS'a. mocy nigdy za wiele tylko trzeba myślenie
    włączyć. a NTV ma wystarczająco dużo żeby bez pocenia z kolarzem nad morze
    wyskoczyć.

    pozdrawiam

  • 62. Data: 2011-09-13 21:55:52
    Od: "Paulina D" <i...@W...gazeta.pl>

    falco <m...@w...pl> napisał(a):

    > Freewinda "wmówiłem" koleżance, która przez dłuuugi czas upierała się
    > tylko i wyłącznie na Trampka i... od kiedy kupiła T.A. Sukę ;)
    > (Trampkiem też próbowała jeździć) nie chce nic innego... ;)

    Rozumiem ją bo sama przymierzałam się do freewinda koleżanki. :-) Nawet
    szukałam ale jakoś mi się ni udało znaleźć.

    Pozdrowienia
    P.

  • 63. Data: 2011-09-13 22:02:57
    Od: " " <i...@W...gazeta.pl>

    The_EaGle <e...@j...com> napisał(a):

    > To się nawet nie zastanawiaj i przejedź się kawasaki versysem -
    > zakochasz się w tym motocyklu. Powaga :)

    Dzięki! Jest na liście.

    W ogóle dziękuje wszystkim za porady. Sorry, że Wam tak marudzę ale wśród
    moich znajomych mam tylko koleżankę z freewindem, która niewiele może mi
    pomóc oraz kolegę, którego rady są co najmniej ekstremalne. Ale wybaczam mu
    bo ujeżdza Hayabuse :-)

    Pozdrowienia
    P.

  • 64. Data: 2011-09-13 23:07:23
    Od: LukeB <l...@g...com>

    On 13 Wrz, 16:42, "Hinek" <h...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Jakis nonsens..
    >
    > Nisko polozony srodek ciezkosci ulatwia utrzymanie przechylonego
    > motocykla. Podeprzec sie latwo - bo siodlo jest nisko.
    >
    > Po szutrze jedzie jak kazdy szosowy motocykl na szosowych
    > oponach. Jedyny minus - klekocace plastiki.
    >
    > Jak sie rozbuja TRACI stabilnosc. Juz powyzej 120-130 km/h
    > zaczyna wezykowac. Przy 160...strach sie bac.
    >
    > Do tego motocykl jest poreczny, kufry standardowe nie przeszkadzaja
    > w miescie, nie bez powodu byl tez popularny wsrod kurierow.
    >
    > A pisze to na podstawie 30 tys km przejechanych Deauville.

    Miałem NT650V '2001, nakręciłem 20 tys km, sprzedałem koledze po
    jednym sezonie (tak, kręcę takie przebiegi), który również chce go
    sprzedać po jednym sezonie z identycznego powodu. Żeby nie było,
    motocykl był prosty, miał wszystko sprawne i był serwisowany w pewnym
    preclowym ASO.
    I potwierdzam wszystko, co pisałem. Jeżeli komuś Transalp się wali...
    to chyba na nim nie jeździł. Nie wiem, skąd to się bierze, ale
    słyszałem już takie opinie od ludzi zanim kupiłem swojego. Dziwnym
    trafem nie zaobserwowałem takich zjawisk, za to wszyscy krytykujący
    'mieli kumpla co ma', a tymczasem Trampek na tegorocznej Gymkhanie
    zajął drugie miejsce. Ba, w sytuacjach, gdzie Deauvilka była nie do
    odratowania, Trampka zawsze szło wyprowadzić lub podeprzeć się nogą i
    wyprostować. NT650V zachowywał się jak ołowiana piramida postawiona na
    czubku. XF (Freewind) może być lepszy dla laski, jest lżejszy.
    Ewentualnie F650GS. Ale nigdy, przenigdy ta kolubryna.

    PS Większość kurierów, których znam (a nie czytałem o nich w necie)
    jeździ na Afrykach. Znam też jednego na Trampku.

    --
    Baran,
    Triumph Tiger 955i, Honda Pantheon 150, Warszawa

  • 65. Data: 2011-09-13 23:10:35
    Od: LukeB <l...@g...com>

    A CB500(S), jeżeli wcześniej nie była zajeżdżona, to też może być
    świetny wybór. Moto nie do zdarcia, stąd takie ceny.

  • 66. Data: 2011-09-13 23:53:12
    Od: LukeB <l...@g...com>

    i jeszcze odn Deauville:

    > spalanie na poziomie 3,5-4 litrów...

    Ludzie, litości... fakt, czasami (przy jeździe 90 km/h w trasie)
    schodziła poniżej 5l, ale 3,5l - 4l/100km?
    W gaźnikowej 650tce? Zastanówcie się czasami, co powtarzacie po
    kolegach...
    A propos układu paliwa - jest tam ta sama autodestrukcyjnie działająca
    pompa paliwa co w Afryce.
    I - dokładnie! - psuje się tak samo.

    Wybaczcie posty pod postem, scaliłbym je, gdyby usenet na to pozwalał.
    PS Spostrzeżenia dotyczą NT650V Deauville, a nie NTV650. Tą
    wcześniejszą nie jeździłem i o niej się nie wypowiadam.

  • 67. Data: 2011-09-14 06:08:54
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-09-13 22:34, PawelK vel Pablo pisze:
    > Dnia 256 roku bieżącego, The_EaGle zeznał(a) jak następuje:

    > sprecyzuj od którego roku jest nowy, to sobie pooglądam :-)

    Ten jest nowy :

    http://www.youtube.com/watch?v=GaRU79do4ak&feature=c
    hannel_video_title

    Generalnie od 2010 jest nowy, ładny i tak samo dobry jak poprzedni. ;)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 68. Data: 2011-09-14 06:23:34
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-09-14 01:53, LukeB pisze:
> [...]
    > schodziła poniżej 5l, ale 3,5l - 4l/100km?
    > W gaźnikowej 650tce? Zastanówcie się czasami, co powtarzacie po

    3.5 l to ekstremum fakt ALE mój DL650 spala jak dojeżdżam do pracy czyli
    70% trasa i 30% miasto (wawa) 4.5 do max 5l na 100km/h. Na trasie z
    kuframi i zapakowany z prędkościami do 120 spalał nieco ponad 4l. To nie
    jest żaden żart Rezerwa zapala mi się po przekroczeniu 400km i wtedy mam
    jakieś 3-4l w zbiorniku, w trasie o kilkadziesiąt km później. Motocykle
    na wtrysku palą zdecydowanie mniej niż z gaźnikiem. Poprzednia CBF500
    spalała o 1l paliwa więcej średnio niż obecny DL a to o czymś świadczy
    - jeżdżę tak samo.

    Naturalnie że jak chce mi się jeździć szybciej to spalanie rośnie ale 6l
    na 100km to jeszcze nie przekroczyłem nigdy.

    Versysem jechałem ale nie sprawdzałem spalania. Rozmawiałem za to z tymi
    co jeździli także DLami i mają porównanie - twierdzą to co napisałem
    wyżej - że to to spala mniej niż DL.

    Podczas tegorocznego wypadu na Bałkany jechaliśmy 4 motocyklami i dwa
    DLe spalały mniej więcej tak samo, nowy transalp o jakieś 0.3l mniej od
    DLów a R1 żłopała ponad 7l na 100km no ale kolega z R1 był tam na
    doczepkę ;) i za cholerę nie dał rady nam dotrzymać kroku... Nie będę
    komentował z jakiego powodu ;)

    Rafał

  • 69. Data: 2011-09-14 09:43:47
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 14 Sep 2011 01:53:12 +0200, LukeB <l...@g...com> wrote:

    [Deauville]
    > Ludzie, litości... fakt, czasami (przy jeździe 90 km/h w trasie)
    > schodziła poniżej 5l, ale 3,5l - 4l/100km?
    > W gaźnikowej 650tce? Zastanówcie się czasami, co powtarzacie po
    > kolegach...

    Wiesz, mi w trasie pali 4,5-5 jeżeli jeżdżę z pasażerką i tak jak
    zwykle, ale ostatnio była śliczna pogoda, więc w ramach eksperymentu
    odpaliłem audiobooka i wróciłem z Bydgoszczy jadąc wszędzie zgodnie
    z ograniczeniami (no, dobra, maksymalnie przekraczając o +10, żeby
    uwzględnić błąd pomiaru prędkościomierza ;->). I moja NTV650 spaliła
    wtedy 3,8 litra na 100, a to ta sama gaźnikowa 650-tka co w Deauville.

    Na wtrysku może być i mniej :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 70. Data: 2011-09-14 09:55:32
    Od: falco <m...@w...pl>

> [...]

    > schodziła poniżej 5l, ale 3,5l - 4l/100km?
    > W gaźnikowej 650tce? Zastanówcie się czasami, co powtarzacie po

    Baran... nie twierdzę, że to norma dla wszystkich, ale że to możliwe, to
    i owszem...
    Żeby daleko nie szukać, bo nie lubię gdybania posłużę się przykładem
    znanych mi Trampków (600), które potrafią wciągnąć 7 i więcej a ja swoim
    przy jeździe bez szaleństw, ale nie tracąc nic z przyjemności jazdy
    (każdy ma inną technikę oraz styl jazdy, który lubi) potrafię zejść do
    4,4... Gdy odkręcałem ile fabryka dała (maksymalna 168) na ok. 100km
    odcinku autostrady gdzie nie schodziłem poniżej 140-150 mój T.Apacz
    wciągnął 6,3.

    Kumpel jeździ swoją Devilką bardzo ekonomicznie vel emerycko jak
    niektórzy mawiają, to i spalanie ma nieprzyzwoicie małe...
    Wiadomo, że jak będzie odkręcać, to musi koniki nakarmić, ale nie
    zmienia to faktu, że można jeździć ekonomicznie nie tracąc frajdy z
    jazdy (zaznaczam, że dla każdego, to inne doznania...). To oczywiście
    tylko jako jeden (choć jak dla mnie ważny) aspekt przy wyborze
    motocykla, zwłaszcza przy szalejących cenach na stacjach, ale są tacy
    dla których spalanie w ogóle nie ma znaczenia (jak będę duży zostanę
    Szejkiem Arabskim)... ;)

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175