  • 1. Data: 2009-02-10 14:36:15
    Temat: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Taki mam problem - chciałbym (chodzi o komputer przemysłowy), coby mi
    wyjście VGA (onboard oczywiście) włączało się do piero po załadowaniu
    systemu (XP obecnie) i aplikacji. Oczywiscie mozna by to zrobić wstawiając
    "switch" na VGA :) no ale nie o to chodzi.
    Nie bardzo chciałby też ciąć ściezki na PCB coby np. rozłączać jakis sygnał
    :)

    Zapewne niezbędne będzie poprawianie biosu. Może ktoś ma pojęcie, gdzie
    szukać rozwiązania ? Bo jakos nie moge znaleźć nic...

    pozdr.

  • 2. Data: 2009-02-10 14:56:56
    Temat: Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC
    Od: Konop <k...@g...pl>

    sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Zapewne niezbędne będzie poprawianie biosu. Może ktoś ma pojęcie, gdzie
    > szukać rozwiązania ? Bo jakos nie moge znaleźć nic...

    A co, klient ma nie wiedzieć, że to na XP-ku chodzi?? :P...

  • 3. Data: 2009-02-10 15:09:48
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    sundayman wrote:

> [...]
    >
    > Zapewne niezbędne będzie poprawianie biosu. Może ktoś ma pojęcie, gdzie
    > szukać rozwiązania ? Bo jakos nie moge znaleźć nic...

    masz kilka mozliwosci. Na przyklad dodatkowa karta PCI z wlasnym biosem,
    ktory wylacza VGA programowo. Albo po prostu karta z przekaznikiem
    wlaczanym np. przez USB i przez ta karte prowadzisz sygnaly VGA.

    Waldek

  • 4. Data: 2009-02-10 15:39:52
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Mozna np. uzyc LPT + transoptor + przekaznik na zasilaniu monitora i 10
    bajtow .com.

  • 5. Data: 2009-02-10 15:47:17
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "sundayman" <:
> [...]
    >
    > Zapewne niezbędne będzie poprawianie biosu. Może ktoś ma pojęcie, gdzie
    > szukać rozwiązania ? Bo jakos nie moge znaleźć nic...

    a może wystarczy Ci po prostu podmiana logo WinXP na "black screen"?

    --
    pzdr.
    JR

  • 6. Data: 2009-02-10 16:30:48
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > a może wystarczy Ci po prostu podmiana logo WinXP na "black screen"?

    no, to już ćwiczyłem, ale nie chodzi mi tylko o logo XP, bo wiadomo, że to
    można dość łatwo zamienić. Chciałbym po prostu uniknąć pokazywania
    czegokolwiek, do momentu uruchomienia docelowej aplikacji. No a tak , to i
    jakieś tam logo z biosu leci, i potem, zanim mi się aplikacja uruchomi, to
    lata coś po pulpicie XP :)

    Czyli oczywiście najprostszym rozwiązaniem byłoby LPT + przekaźnik. No,
    ale - nie mogę (tzn. nie chcę) wstawiać niczego pomiedzy gniazdo VGA (bo mam
    juz zrobioną obudowę tak, że gniazda z płyty wychodzą mi na zewnątrz i
    wolałbym tego nie zmieniać). Do PCI wstawić nic nie mogę (miejsca nie ma).
    Grzebanie w samej mobo też nie whcodzi w grę, bo mi diabli wezmą gwarancję.

    Czyli pozostaje mi chyba czysto softwareowe rozwiązanie. No i takie byłoby
    najbardziej eleganckie, a to też się liczy :)
    No i właściwie to o to pytam, czy ktoś to ćwiczył może. Troche się boję
    grzebać w biosie, więc wolałbym, żeby podstawowe błędy popełnił już ktoś
    inny (wcześniej) :)

    pozdr.

  • 7. Data: 2009-02-10 16:40:47
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > A co, klient ma nie wiedzieć, że to na XP-ku chodzi?? :P...

    No lepiej, żeby nie wiedział, boć to w końcu obciach :)

  • 8. Data: 2009-02-10 17:02:42
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    A może inaczej - zrobić "niby kartę video na PCI" (to by się jeszcze dało,
    bo pewnie mogłoby to być niewiele większe od samego slotu PCI),
    tak, żeby bios podczas startu przełączał się na tą niby "dodatkową" kartę, a
    potem toto przełączyć spowrotem.
    No, ale jak to w sumie działa, to przełączanie, ktoś wie ?

  • 9. Data: 2009-02-10 17:13:52
    Od: Konop <k...@g...pl>

    sundayman pisze:
> [...]
    > potem toto przełączyć spowrotem.
    > No, ale jak to w sumie działa, to przełączanie, ktoś wie ?

    Możesz próbować bawić się dwoma monitorami. Moja karta ATI ma taki tryb
    - nazywa się theater mode. Polega na tym, że drugi ekran jest cały czas
    czarny, a przy wyświetlaniu filmów się one tam pojawiają ;)... jakoś
    jest to rozegrane, pewnie trzeba by jakiś soft rozdłubać, ale pytaj też
    na bardziej komputerowych stronach ;)... to by Ci najbardziej
    odpowiadało, ponieważ byś sobie ustawił, że tylko Twoja aplikacja jest
    na tym monitorze, wszystkie "śmieci" WinXP lądowały by na monitorze,
    którego by nie było ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 10. Data: 2009-02-10 17:14:41
    Od: Konop <k...@g...pl>

    sundayman pisze:

    > No lepiej, żeby nie wiedział, boć to w końcu obciach :)

    No właśnie to mnie wkurza! Sprzeda to pewnie jako super dedykowany
    sterownik do czegoś, a to będzie zwykły komp z WinXP :P... jak robi na
    XP to niech się przyzna!! :P...

    Pozdrawiam
    Konop