  • 1. Data: 2011-10-29 10:29:28
    Temat: transmitancja
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    no to pytanie z zupełnie innej beczki... co to jest wykres biegunowy
    transmitancji? co on obrazuje i dlaczego H(s) dla s=jw to wykres
    transmitancji układu? jeśli coś źle napisałem to sory, ale nie znam się...

  • 2. Data: 2011-10-29 10:30:41
    Temat: Re: transmitancja
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    istnieją jakieś ciekawe książki na ten temat? kupiłem kilka na allegro,
    sprzed 30 lat, ale taki chłam, że nie da się czytać...

  • 3. Data: 2011-10-29 11:39:58
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    identifikator: 20110701 <N...@g...pl> napisał(a):

    > istnieją jakieś ciekawe książki na ten temat? kupiłem kilka na allegro,
    > sprzed 30 lat, ale taki chłam, że nie da się czytać...

    ================

    Z tego co widzę , masz podstawowe braki w matematyce. To nie problem ,
    poczytaj sobie najpierw o transformacie Laplace'a , wykonaj kilka takich
    transformat dla jakichś podstawowych funkcji ( wcale nie takie trudne ) , i
    zobaczysz że zacznie Ci się "układać". Co do książek , to moja rada : po
    pierwsze , odn. nauk ścisłych NIE KUPUJE się w ciemno !! Lepiej iść do
    księgarni , przekartkować trochę i już wiesz czy to jest to co jest Ci
    potrzebne.. Po drugie , z doświadczenia wiem , że akurat książki sprzed lat
    trzydziestu (i lepiej) są ZNAKOMITE !! Zaś co do pytania , co to jest
    transmitancja , idę o zakład w ciemno , że definicja jest w Wiki.

    MH

  • 4. Data: 2011-10-29 11:44:52
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > potrzebne.. Po drugie , z doświadczenia wiem , że akurat książki sprzed
    > lat
    > trzydziestu (i lepiej) są ZNAKOMITE !! Zaś co do pytania , co to jest

    no to podaj jakiś przykład, ja mam na przykład zakupione tydzień temu
    książki Mitry - Projektowanie filtrów i Projektowanie filtrów aktywnych...
    autor już w pierwszym zdaniu wstępu sam się przyznał "pominięto aparat
    matematyczny żeby skupić się na przedstawieniu obrazowym"... a kogo to
    obchodzi, człowiek kupuje książkę o teorii a tam... żadnej teorii nie
    znajdzie.

    > transmitancja , idę o zakład w ciemno , że definicja jest w Wiki.

    nie ma.

  • 5. Data: 2011-10-29 12:02:06
    Od: " MH" <l...@g...pl>

> [...]
    > matematyczny żeby skupić się na przedstawieniu obrazowym"... a kogo to
    > obchodzi, człowiek kupuje książkę o teorii a tam... żadnej teorii nie

    Nie znam tej pozycji , ale właśnie dlatego tego typu książki kupuje się w
    księgarniach. Polecam :
    Teoria sygnałów - wstęp - J.Izydorczyk , G.Płonka, G.Tyma. Wydawnictwo Helion.
    Możesz to w ciemno u nich zamówić. Aparat matematyczny w "wyważonej" ilości ,
    powinno spełnić Twoje wymagania.

    > nie ma.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Transmitancja_operatoro
    wa
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Transmitancja_widmowa

    MH

  • 6. Data: 2011-10-29 12:13:16
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Transmitancja_operatoro
    wa
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Transmitancja_widmowa

    dz.

  • 7. Data: 2011-10-29 15:29:31
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    przecztał wiki, ale dalej nie wie skąd bierze się to s=jw...
    no i co to jest to kółko we współrzędnych biegunowych?

  • 8. Data: 2011-10-29 15:50:09
    Od: Mario <m...@...pl>

    > przecztał wiki, ale dalej nie wie skąd bierze się to s=jw...

    To oni przyjmują, ze interesują ich tylko przypadki gdy s =j?. Czyli z
    wszystkich możliwych stanów ograniczają się tylko do stanów ustalonych -
    sinusoidalnych, gdzie ?= 2?f. W ten sposób można wyliczyć jaka jest
    transmitancja w funkcji częstotliwości czyli charakterystyka
    częstotliwościowa układu. To uproszenie nie pozwoli jednak wyliczyć jak
    się zachowa urządzenie w stanach nieustalonych, np. po pobudzeniu
    skokiem jednostkowym.

    --
    pozdrawiam
    MD