  • 21. Data: 2010-09-30 10:00:07
    Temat: Re: to się nazywa prewencja
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    layer_embedded

    > Mi by sie auto zepsuło w polu widzenia tego fotoradaru :D

    No ale ile byś tak wytrzymał?:) To co zrobili autorzy tego filmiku też
    nie było złe. Nie wiem czy można w takim przypadku dodatkowo nagrać
    chociaż rejestrację auta "strażników".

    A.

  • 22. Data: 2010-09-30 10:48:16
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Są kraje gdzie ograniczenie przy szkole są w określonych godzinach, np.
    > 7-16, u nas to by się nie sprawdziło, bo nie można by łapać wracających z
    > pracy gdy szkoła już zamknięta.

    Stoi sobie fotoradar przy samej szkole obok przejścia dla pieszych na
    50km/h, nic by w tym nie było smiesznego gdyby nie patrol drogówki któremu
    czasami zdarza się stać 100m dalej z radarem o 3 w nocy.

  • 23. Data: 2010-09-30 11:09:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl>
    layer_embedded

    > Mi by sie auto zepsuło w polu widzenia tego fotoradaru :D

    Nie lepiej po przeciwnej stronie ?
    Zaparkowac i sprawdzac instalacje oswietleniowa :-)

    J.

  • 24. Data: 2010-09-30 12:23:38
    Od: Technolog <t...@g...com>

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 09:58:35 +0200, Arek (G) napisał(a):

    > Być może ktoś się wlekł 50km/h bo były fotoradary a potem nadrabiał tam
    > gdzie nie było? A może zignorował jeden sensowny wśród tysięcy
    > idiotycznych znaków?

    Zgoda. Tylko on teraz będzie miał wyrok, ktoś inny nie żyje. Warto było
    nadrabiać prędkością dla tych kilku-kilkunastu procent krótszego czasu
    jazdy?

    Wiem, to teoria. Też mi się zdarza przekroczyć prędkość. Ale nie neguję
    sensu znaków ograniczenia prędkości bez głębszego zastanowienia, niż że
    wokół jest las i akurat nikt nie idzie poboczem.

    > Jedno jest pewne, patrząc na statystyki obecne działania policji niczego
    > nie wnoszą. Więc albo "oryginalne" mechanizmy policji jednak się nie
    > sprawdzają, albo naród głupi. Ty przyjmujesz, że to drugie. Nie wiem czy
    > na pewno masz rację.

    Nie przyjmuję, rozważam. I z dwóch wymienionych przez Ciebie przyczyn wina
    leży zapewne po obu stronach. Natomiast nasz naród za kółkiem mądrością nie
    grzeszy na pewno.

    Pozdrawiam
    Technolog

  • 25. Data: 2010-09-30 13:31:30
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Stoi sobie fotoradar przy samej szkole obok przejścia dla pieszych na
    > 50km/h, nic by w tym nie było smiesznego gdyby nie patrol drogówki któremu
    > czasami zdarza się stać 100m dalej z radarem o 3 w nocy.

    Łapią wszystkich czy tylko tych co jadą szybciej niż 60? Bo jak wszystkich to
    faktycznie są gnojami. Ale jak tylko tych co więcej niż 70 to jest to zgodne z
    prawem i przepisami. Kazali im to stoją. Co widzisz złego w tym że ktoś wykonuje
    swoją pracę. Od ciebie zależy czy dasz im pretekst czy nie.

  • 26. Data: 2010-09-30 13:57:30
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Łapią wszystkich czy tylko tych co jadą szybciej niż 60? Bo jak wszystkich
    > faktycznie są gnojami.

    Zatrzymują po to żeby mieć "zajęcie", czasami żeby ustrzelić jakieś fajne
    dupeczki wracające z imprezy które będą chętne 'na kawe'. Ogólnie jeżeli to
    nie działania ustalone odgórnie stoją tam gdzie im wygodnie i mogą. /a mogą
    w wielu miejscach/

> [...]
    > wykonuje
    > swoją pracę. Od ciebie zależy czy dasz im pretekst czy nie.

    Jak Tobie się wydaje, że nocnemu patrolowi drogówki ktoś coś nakazuje gdzie
    ma stać to jesteś w wielkim błędzie. /po za działaniami typu bezpieczny
    weekend itp./ Ale dużo więcej by zdziałali gdyby np. zajeli się kontrolą
    trzeźwości niż prędkości. /szczególnie w weekendy/

  • 27. Data: 2010-09-30 13:58:22
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Kazimierz Uromski" <u...@g...zx.comzamiastzx> wrote in
    message news:i81b2h$fmf$1@inews.gazeta.pl...

    > Mi w SM (51/30 przy szkole - w wakacje!) sami zaproponowali w związku z
    > rozmyciem twarzy podpisanie oświadczenia, że nie wiem kto prowadził z
    > kwitkiem 100zł. Nadal jest to "prewencja"?

    Wszystkich nagle ogarnia masowa amnezja. Pozyczasz swoj samochod 50
    znajomym, ze nie pamietasz kto dwa tygodnie wczesniej jechal? :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 28. Data: 2010-09-30 14:00:53
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message

    > Normalnie kiedyś to stawiali tablice w takich miejscach.

    Normalne, to jest jezdzenie zgodnie z przepisami. Odbierajac Prawo Jazdy po
    egzaminie przepisy znasz i zgadzasz sie z nimi. Jesli sie nie zgadzasz,
    jezdzic nie musisz.

    A ty robisz cos dziwnego. Kupujesz zegarek, na ktorym pisze "wodoszczelny do
    50 metrow", nurkujesz z nim na 100, a wina za stracone 100zl na nowy zegarek
    obwiniasz serwisanta, ktory nie uznal gwarancji.

    Pozdrwiam
    Kamil

  • 29. Data: 2010-09-30 14:29:00
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-30 12:23, Technolog pisze:

    > Zgoda. Tylko on teraz będzie miał wyrok, ktoś inny nie żyje. Warto było
    > nadrabiać prędkością dla tych kilku-kilkunastu procent krótszego czasu
    > jazdy?

    Ale zwykle się wie post factum. A chodzi chyba o to, aby wyeliminować to
    "post".

    > Wiem, to teoria. Też mi się zdarza przekroczyć prędkość. Ale nie neguję
    > sensu znaków ograniczenia prędkości bez głębszego zastanowienia, niż że
    > wokół jest las i akurat nikt nie idzie poboczem.

    Ale psychiki ludzkiej nie zmienisz. Jezdżąc po innych krajach często
    widać, że tam odpowiednie służby to zrozumiały i mają efekty w postaci
    mniejszej liczby wypadków. Idiotyczne oznaczenia, sprawiają, że człowiek
    automatycznie przestaje je traktować poważnie. Oczywiście także te,
    które są sensowne.

    > Nie przyjmuję, rozważam. I z dwóch wymienionych przez Ciebie przyczyn wina
    > leży zapewne po obu stronach. Natomiast nasz naród za kółkiem mądrością nie
    > grzeszy na pewno.

    IMHO nasz naród wcale gorzej nie jeździ niż inne. Owszem dróg mamy mało,
    ale oprócz tego są one idiotycznie oznaczone. Stąd pokutuje opinia, że
    nie da się jeździć zgodnie z przepisami. Bo to faktycznie nie jest
    możliwe. W efekcie statystyczny Kowalski za kółkiem nie wie, kiedy łamie
    przepis, który może doprowadzić do tragedii.

    Gotów jestem zaryzykować pogląd, że w Polsce robi się to z pełna
    premedytacją, godząc się, że za wyciąganie kasy od kierowców pewna grupa
    ludzi musi zapłacić zdrowiem lub życiem.

    A.

  • 30. Data: 2010-09-30 14:31:48
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Normalnie kiedyś to stawiali tablice w takich miejscach.

    >Normalne, to jest jezdzenie zgodnie z przepisami.

    Na absurdy sie nie zgadzam, jak Ty tak to Twoja sprawa.

    >Odbierajac Prawo Jazdy po egzaminie przepisy znasz i zgadzasz sie z nimi.
    >Jesli sie nie zgadzasz, jezdzic nie musisz.

    Z wieloma rzeczami w zyciu sie nie zgadzam, Ty zapewne tez.