  • 1. Data: 2011-03-04 11:15:56
    Temat: tester napied diod zenera
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Czy ktoś spotkał prosty tester napiec diod zenera ?? myślę ze można to
    zrobić tak. Ogranicznik prądowy do 5 mA i woltomierz .
    Marek S

  • 2. Data: 2011-03-04 19:15:09
    Temat: Re: tester napied diod zenera
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Marek S wrote:

    > Czy ktoś spotkał prosty tester napiec diod zenera ?? myślę ze można to
    > zrobić tak. Ogranicznik prądowy do 5 mA i woltomierz .
    > Marek S

    Kiedyś zrobiłem coś takiego: jako zasilanie dwa małe transformatorki, jeden
    z 220 na 9V, a drugi na odwrót z 9 na 220V, za tym prostownik, miałem 300V
    na wyjściu, za tym mały filtr RC (za nim ok. 250V). Do tego proste źródło
    prądowe na BF459 nastawione na 5mA. Do tego woltomierz na 7109 zasilany ze
    "środka" transformatorów (oczywiście prostownik + stabilizator). Miał mieć
    automatyczne przełączanie zakresów, ale w końcu olałem i zrobiłem
    przyciskami podwójnymi załączającymi diodę Z do źródła prądowego i
    jednocześnie zmianę zakresu (2V, 20V, 200V), a na wejściu woltomierza
    nastawionego na 200mV (z dzielnikiem 1:10) diodę krzemową ograniczającą
    napięcie do 600mV. Działało fajnie, ale się straciło po przeprowadzce. Może
    zrobię to jeszcze raz, bo proste i tanie.

    Waldek

  • 3. Data: 2011-03-04 19:44:20
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:8tcs1tFbsqU1@mid.uni-berlin.de...
> [...]
    > jednocześnie zmianę zakresu (2V, 20V, 200V), a na wejściu woltomierza
    > nastawionego na 200mV (z dzielnikiem 1:10) diodę krzemową ograniczającą

    Teraz urządzonko się uprości - chiński miernik za 10 PLN załatwi sprawę 7109
    i przełącznika zakresów.

    Pozdrawiam
    Roman

  • 4. Data: 2011-03-05 07:20:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 04 Mar 2011 20:15:09 +0100, Waldemar Krzok wrote:

> [...]
    >na wyjściu, za tym mały filtr RC (za nim ok. 250V). Do tego proste źródło
    >prądowe na BF459 nastawione na 5mA. Do tego woltomierz na 7109 [...]

    Kombinatorzy. bierze sie zasilacz, szeregowo podlacza kiepski
    wsazowkowy woltomierz i diode, odejmuje napiecie wskazywane od
    zasilacza i mamy wynik. Oczywiscie prad nie wynosi 5 mA, ale
    wystarcza.

    Przy wyzszym napieciu zasilania i lepszym woltomierzu mozna mierzyc
    napiecie przebicia diod.

    J.

  • 5. Data: 2011-03-05 07:34:41
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Kombinatorzy. bierze sie zasilacz, szeregowo podlacza kiepski
    > wsazowkowy woltomierz i diode, odejmuje napiecie wskazywane od
    > zasilacza i mamy wynik.

    To odejmowanie to da radę zrobić na attiny czy atmega8 będzie potrzebna :-)

    teraz ciężko o woltomierz o niskiej oporności.

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2011-03-07 11:47:56
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 05.03.2011 08:34, Desoft pisze:

    > To odejmowanie to da radę zrobić na attiny czy atmega8 będzie potrzebna :-)
    >
    > teraz ciężko o woltomierz o niskiej oporności.

    To się do chińskiego podłącza równolegle rezystor i mamy woltomierz o
    niskiej oporności :-)

  • 7. Data: 2011-03-07 12:10:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Mar 2011 12:47:56 +0100, Grzegorz Kurczyk wrote:

    >To się do chińskiego podłącza równolegle rezystor i mamy woltomierz o
    >niskiej oporności :-)

    Ale wtedy strasznie sie uklad komplikuje, bo trudno to w palcach
    utrzymac :-)
    A jak juz lutowac to mozna docelowy tester, ze zrodelkiem pradowym :)

    J.