  • 331. Data: 2012-06-15 10:33:28
    Temat: Re: tepe chuje na
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 15.06.2012 09:59, Andrzej Lawa pisze:
    > Tak, jasne, spisek, jak w Smoleńsku.

    Jakiż spisek? Naprawdę nie widzi Pan zbieżności? Parę firm z branż
    elektrotechniki samochodowej i petrochemicznych zainwestowało, wynajęło
    agencję PR która zrobiła co trzeba. Agencja się tym nawet oficjalnie
    chwali i podaje metody jakimi osiągneła cel.

    http://dadrl.pl/images/sensors.jpg

    Można by się jeszcze zastanawiać nad szlachetnymi pobudkami firm od
    oświetlenia, ale co u licha w przedsięwzięciu robią firmy paliwowe?

    > A ja zamiast głupio teoretyzować jeżdżę i dzięki włączonym prawidłowym
    > światłom lepiej jestem w stanie ocenić położenie i prędkość zbliżającego
    > się pojazdu.

    Bzdura. Światła zakłócają ten proces. Pisałem o amerykańskim projekcie
    maskowania z użyciem świateł.

    > Jakie koszty?

    Oczywiście te wg Pana nieistniejące. ;)

    > Tak, tylko ty te liczby odczytujesz jak chcesz - podany jest wzrost
    > WSZYSTKICH wypadków (nawet ewidentnie z winy motocyklisty, typu utrata
    > panowania nad pojazdem wskutek zbytniego kozaczenia), a ty
    > interpretujesz to jako winę oświetlenia, bo przypadkiem się zbiegło w
    > czasie.

    Tylko w 2007 roku wystąpił taki "przypadek". Tylko w krajach ktore
    wprowadziły nakaz świecenia. Wcale nie dziwne.

    > Nie podważam. Podważam tylko twoją teorię, że ten wzrost jest
    > spowodowany zmianą w przepisach.

    Nie wiem czym jest spowodowany. Wiem jednak, że ze znanych czynników
    winne mogą być pogoda lub światła. Pogoda z pewnością mogła swoje
    dołożyć, ale 2007 nie był meteorologicznym fenomenem. Zatem coś musiało
    jeszcze dodatkowo się zmienić. Mogły to być światła, bo o niczym innym
    co by się w tym roku zdarzyło nie wiemy.

    > Nie została pogorszona widoczność motocykli.

    Proszę położyć na podłodze 20 czerwonych skarpetek i jedną zieloną. A
    nastepnie wszystkie 19 zamienić na zielone. Zmieni się widoczność 20-tej
    zielonej? Będzie widoczna tak samo, jej kształt, jasność i kolor, ale
    jej dostrzeżenie i rozpoznanie będzie znacznie trudniejsze. Taki efekt
    wystąpił odnośnie motocykli i motorowerów.

    Oczywiście zauważenie tego zjawiska to woda na młyn dla firm które
    niemal natychmiast zaoferowały "specjalne" żarówki dla motocyklistów:

    Philips:
    http://www.motofakty.pl/artykul/jak-zwiekszyc-widocz
    nosc-w-trakcie-jazdy-motocyklem.html

    Osram: http://dadrl.pl/images/motocykle2.jpg

    --
    Tom01

  • 332. Data: 2012-06-15 11:12:25
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Friday, June 15, 2012 6:33:28 PM UTC+10, Tom01 wrote:

    > Tylko w 2007 roku wystąpił taki "przypadek".

    Najpierw podajesz link do raportow Policji gdzie widac ze nie tylko w 2007 liczba
    wypadkow rosla, teraz uparcie ignorujesz te same dane. Dlaczego? Nie czytasz co
    rzucasz jako zrodlo, prawda? Masz, to z Twojego linku.

    Rok Wypadki
    2011 40065

    Iguan

  • 333. Data: 2012-06-15 11:12:28
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 15.06.2012 10:33, Iguan_007 pisze:
    > A dane ktore prztoczyles pokazywaly ze nie tylko w 2007 bezpieczenstwo spadlo.
    Wleic Ci jeszcze raz ta tabele na ktora sie sam wczesniej powolywales czy sam
    znajdziesz?

    Dobrze, ostatni raz i powoli:
    Proszę sobie wrzucić te dane do arkusza kalulacyjnego, sprawdzić od
    kiedy się wyklarował trend spadkowy i sprawdzić w którym roku spadło
    bezpieczeństwo tak jak w 2007. Bezpieczeństwo w ujeciu pełnym, czyli
    wzrost liczby wypadków/zabitych i rannych jednocześnie.

    W ŻADNYM.

    --
    Tom01

  • 334. Data: 2012-06-15 11:18:12
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Friday, June 15, 2012 7:12:28 PM UTC+10, Tom01 wrote:
> [...]
    > bezpieczeństwo tak jak w 2007. Bezpieczeństwo w ujeciu pełnym, czyli
    > wzrost liczby wypadków/zabitych i rannych jednocześnie.

    Nie klam:

    Rok Wypadki Zabici Ranni Kolizje
    1975 39 404 5 633 52 018
    1976 39 942 5 878 47 009
    1977 39 562 6 052 46 622
    1978 39 181 5 925 45 766
    1979 39 036 5 793 44 975
    1980 40 373 6 002 46 245
    1981 43 755 6 107 51 365
    1982 38 832 5 535 45 696
    1983 40 454 5 561 47 463
    1984 35 768 4 980 41 325
    1985 36 100 4 688 42 290
    1986 37 133 4 667 43 150
    1987 36 433 4 625 42 272
    1988 37 538 4 851 43 626
    1989 46 338 6 724 53 639
    1990 50 432 7 333 59 611 106 693
    1991 54 038 7 901 65 242 130 951
    1992 50 990 6 946 61 047 139 637
    1993 48 901 6 341 58 812 146 650
    1994 53 647 6 744 64 573 162 814
    1995 56 904 6 900 70 226 197 159
    1996 57 911 6 359 71 419 214 006
    1997 66 586 7 311 83 162
    1998 61 855 7 080 77 560
    1999 55 106 6 730 68 449 313 073
    2000 57 331 6 294 71 638 334 797
    2001 53 799 5 534 68 194 344 727
    2002 53 559 5 827 67 498 358 807
    2003 51 078 5 640 63 900 367 700
    2004 51 069 5 712 64 661 424 938
    2005 48 100 5 444 61 191 401 440
    2006 46 876 5 243 59 123 411 727
    2007 49 536 5 583 63 224 386 934
    2008 49 054 5 437 62 097 381 520
    2009 44 196 4 572 56 046 381 769
    2010 38 832 3 907 48 952 416 075
    2011 40065 4189 49501 366520

  • 335. Data: 2012-06-15 11:32:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.06.2012 10:33, Tom01 pisze:

> [...]
    > agencję PR która zrobiła co trzeba. Agencja się tym nawet oficjalnie
    > chwali i podaje metody jakimi osiągneła cel.

    Klient: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Czyli rząd.

    Zatem bezczelnie kłamiesz twierdząc, że tę agencję wynajęły prywatne
    firmy w celu nakręcenia biznesu.

    [ciach]

    > Bzdura. Światła zakłócają ten proces.

    Może u ciebie.

    > Pisałem o amerykańskim projekcie
    > maskowania z użyciem świateł.

    Jak zwykle jakieś ogólniki - a jak wyżej widać masz tendencję do
    bezczelnego kłamania.

    > Oczywiście te wg Pana nieistniejące. ;)

    Jakie koszty?

    > Tylko w 2007 roku wystąpił taki "przypadek". Tylko w krajach ktore
    > wprowadziły nakaz świecenia. Wcale nie dziwne.

    Znowu bezczelnie kłamiesz - wzrosty liczby ofiar były i w innych latach.

    > Nie wiem czym jest spowodowany.

    To co chrzanisz, że to przez światła?

    [ciach]

    > jeszcze dodatkowo się zmienić. Mogły to być światła, bo o niczym innym
    > co by się w tym roku zdarzyło nie wiemy.

    Ty nie wiesz.

> [...]
    > jej dostrzeżenie i rozpoznanie będzie znacznie trudniejsze. Taki efekt
    > wystąpił odnośnie motocykli i motorowerów.

    Brednie. Jedyna różnica będzie taka, że nie będę wiedział, która z
    identycznych skarpetek jest która. Ale nadal będę widział, gdzie
    wszystkie są.

  • 336. Data: 2012-06-15 11:34:24
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 15.06.2012 11:18, Iguan_007 pisze:
    > Nie klam:

> [...]

    Od którego roku zaczął się trend spadkowy?

    --
    Tom01

  • 337. Data: 2012-06-15 11:44:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.06.2012 10:15, Tom01 pisze:

    > Chyba czytamy inny artykuł.

    Albo nie umiesz czytać. Lub (jak zwykle) kłamiesz w żywe oczy.

    > Bzdura. Problem zużywania się żarówek, wypalania odbłysników dotyczy
    > przede wszystkim żarówek. Winna jest większa moc, a więc i ciepło.

    Przytoczony przez ciebie artykuł dotyczy WYŁĄCZNIE lamp wyładowczych -
    które ze swojej natury będą się szybciej zużywać i szybciej będą wypalać
    odbłyśnik.

    > Znaczy, widać światła, coś jedzie i trzeba uważać. A co jak nie widać
    > swiateł? Nic nie ma?

    Coś jest, ale trudniej się zorientować gdzie i jak szybko się porusza.

    [ciach]

    > Na pewno każdy kiedyś doświadczył zaskoczenia, kiedy "nagle" zauważył
    > "idiotę bez świateł".

    Ja nie. Przynajmniej nie w sytuacji, kiedy zależało od tego
    bezpieczeństwo wykonywanego przeze mnie manewru.

    Po prostu wyznaję prostą zasadę - nie robić manewrów póki nie jestem
    absolutnie pewien, że są bezpieczne. Osoby jeżdżące bez świateł
    utrudniają ocenę ich położenia i prędkości wskutek czego niepotrzebnie
    tracę okazje do manewru, bo bardziej asekurancko szacuję położenie
    nieoświetlonej szaroburej plamy.

    [ciach]

    > rozpoznanie. Badania na ten temat prowadzone były całkiem niedawno w
    > Austrii pod kierunkiem prof. Heiliga. Link zdaje się podawałem.

    Nadal czekam na tłumaczenie przysięgłe tego badania.

    Ponieważ masz tendencję do kłamania, co niby jest w źródle na które się
    powołujesz, zwyczajnie tobie nie wierzę.

  • 338. Data: 2012-06-15 11:45:32
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Friday, June 15, 2012 7:34:24 PM UTC+10, Tom01 wrote:

    > Od którego roku zaczął się trend spadkowy?

    O, teraz okazalo sie ze nie "tylko w 2007" wzrosla liczba wypadkow to nagle bedziesz
    majaczyl o trendach? Napisales ze tylko w 2007 wzrosla liczba wypadkow - to
    nieprawda. Nie probuj teraz zalosnie manipulowac. Wystarczajaco rozpaczliwie sie
    zrobilo jak nagle przestala Ci wystarczac wypadkowosc (NA KTORA SIE SAM NA POCZATKU
    POWOLYWALES!) a zaczales dokladac rannych i zabitych. Czego to czlowiek nie zrobi
    zeby obronic swoja smieszna teoryjke. Ale nie martw sie, nie wszystko stracone. Moze
    jeszcze plony byly gorsze w 2007? To przez swiatla!

    Iguan

  • 339. Data: 2012-06-15 11:48:09
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 15.06.2012 11:32, Andrzej Lawa pisze:
    > Zatem bezczelnie kłamiesz twierdząc, że tę agencję wynajęły prywatne
    > firmy w celu nakręcenia biznesu.

    KRBRD zawiązała "Koalicję dla...". Przystąpiły do niej wcześniej
    wspomniane firmy. Tak sobie dla jaj, prawda? A może żeby uwierzyć w
    "spisek" potrzebuje Pan faktury z Euro RSCG wystawionej np na BP?

    > Może u ciebie.

    U wszystkich. Chce Pan obszerniejsze materiały z badań na ten temat?

    > Jak zwykle jakieś ogólniki - a jak wyżej widać masz tendencję do
    > bezczelnego kłamania.

    Wręcz przeciwnie - konkrety. Podałem nazwę projektu wojskowego w ramach
    którego eksperymentowano z maskowaniem światłami. Nazywało sie to
    projekt Yehudi: http://en.wikipedia.org/wiki/Yehudi_lights

    > Jakie koszty?

    Wymieninione w wątku i publikacjach nawet tych agitujących za światłami.

    > Znowu bezczelnie kłamiesz - wzrosty liczby ofiar były i w innych latach.

    Proszę to udowodnić. Od kiedy jest w Polsce trend spadkowy? W jakim
    innym roku w czasie trwania trendu była taka sama sytuacja jak w 2007?

    > Jedyna różnica będzie taka, że nie będę wiedział, która z
    > identycznych skarpetek jest która.

    To teraz proszę przykład ze skarpetkami przełożyć na drogę i pokazdy.
    Gdzie jest motocykl?

    PS. Pańska arogancja i próby pyskówek zaczynają mnie męczyć. Albo się
    Pan zmotywuje do rozmowy na poziomie albo podziękuję za dalszą polemikę.
    Wymaga Pan dowodów. Dostaje je wręcz pod nos, a w zamian czytam tylko
    "bezczelne kłamstwa", "dowody" albo wycieczki osobiste. Tak się nie na
    prowadzić dyskusji.

    --
    Tom01

  • 340. Data: 2012-06-15 12:09:58
    Od: ursyn <u...@g...com>

    W dniu piątek, 15 czerwca 2012 11:34:24 UTC+2 użytkownik Tom01 napisał:

    > Od którego roku zaczął się trend spadkowy?
    >
    > --
    > Tom01

    Od 1997, i weźcie już dajcie sobie siana z tą chujową dyskusją, bo czytać tego się
    nie da. Wymieńcie się numerami telefonów, umówcie na randkę, ile to będzie się
    jeszcze ciągnąć do nędzy pędzy.

    Pozdrawiam
    ursyn