eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytempomat i tempomat aktywnyRe: a jak wyglada hamowanie silnikiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: a jak wyglada hamowanie silnikiem
    Date: Tue, 14 May 2013 14:14:28 +0200
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Lines: 43
    Message-ID: <kmt9r8$k5r$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <kmddq2$5bt$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1...@g...com>
    <kmdl6n$o3v$1@news.task.gda.pl> <8pt11pzwgs01$.dlg@rower.power.pl>
    <kmfhov$7oj$1@news.task.gda.pl> <g...@r...power.pl>
    <e...@g...com>
    <1...@r...power.pl>
    <518d532a$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <fqw7m07uebhg$.dlg@rower.power.pl>
    <3...@g...com>
    <1...@r...power.pl> <kmkotm$kv1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <6...@g...com>
    <5...@i...googlegroups.com>
    <9...@g...com>
    <f...@y...googlegroups.com>
    <e...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 178.183.253.174.dsl.dynamic.t-mobile.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="ISO-8859-1"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1368533672 20667 178.183.253.174 (14 May 2013
    12:14:32 GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 14 May 2013 12:14:32 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491950
    [ ukryj nagłówki ]


    Uzytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:eb14aae2-5c76-45db-a3b0-9f4ecb19ffbf@googlegrou
    ps.com...
    On Tuesday, May 14, 2013 8:18:26 PM UTC+10, PJ wrote:
    Mowilem o tradycyjnym automacie. Moj blad, powinienem sprecyzowac.


    Chodzi mi o to, ze w manualnej mozesz wybrac dokladnie moment kiedy chcesz
    miec konkretny bieg i na jakich obrotach chcesz przejsc zakret. W automacie
    mozesz sobie zrzucic na to 2 czy 3 ale juz samego momentu redukcji czy
    obrotow silnika nie kontrolujesz. Pomijajac fakt ze w wielu skrzyniach
    komputer moze pozniej zmienic na inny bieg niz sobie tego zyczyles. Jezdze
    i automatem i manualem. Automat (tradycyjny) nie ma szans na kretych
    gorskich drogach. Redukcje na 2/3 pomagaja ale w porownaniu z manualem to
    i tak lipa.

    Moim zdaniem to nie jest tylko kwestia "redukcji" a bardziej momentu
    redukcji, mozliwosci uzycia sprzegla, utrzymania konkretnego biegu czy
    obrotow. Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych
    drogach "czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze.


    Mój znajomy, byly rajdowy kierowca motocyklowy, zasluzony mistrz sportu byl
    przed 25-30 laty na platnej drodze na Großglockner wlasnie automatem (ze
    skrzynia taka, jakie byly wtedy dostepne). Podczas zjazdu stresowal sie
    bardziej niz w czasie jazdy na rajdzie, wlasnie przez brak czucia i
    niepewnosc, cóz to automat "wymysli" w czasie jazdy (jakie dobierze
    przelozenie). Obecne skrzynie ASB sa o niebo lepsze, ale jakies ich
    ulomnosci w czasie jazd górskich na pewno sa.
    W skrzyni manualnej moment hamujacy jest wprost proporcjonalny do obrotów
    silnika- z tych obrotów tez mozna wnioskowac (np. noca) o wielkosci spadku
    drogi. A automat starej generacji "leci w dól". Zatem w kazdym automacie
    powinny byc wzmocnione hamulce, do dohamowania silnika, ew. retardery jak w
    ciezarówkach i autobusach. A wybór biegu w klasycznym automacie jest
    naprawde umowny na drogach wojewódzkich (np. 794), gdzie sa zakrety o malym
    promieniu, a za zakretami sa spore wzniesienia czy spore spadki Np. kolo
    miasta Pilica).

    Byc moze kiedys tempomaty aktywne beda wspólpracowac z odbiornikiem GPS
    odnosnie luków, wzniesien i spadków, i to pozwoli bezproblemowo automatem
    sie poruszac po kretych, górskich drogach.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: