-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Tomek" <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: a jak wyglada hamowanie silnikiem
Date: Tue, 14 May 2013 14:14:28 +0200
Organization: http://www.wit.edu.pl
Lines: 43
Message-ID: <kmt9r8$k5r$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <kmddq2$5bt$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<1...@g...com>
<kmdl6n$o3v$1@news.task.gda.pl> <8pt11pzwgs01$.dlg@rower.power.pl>
<kmfhov$7oj$1@news.task.gda.pl> <g...@r...power.pl>
<e...@g...com>
<1...@r...power.pl>
<518d532a$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
<fqw7m07uebhg$.dlg@rower.power.pl>
<3...@g...com>
<1...@r...power.pl> <kmkotm$kv1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<6...@g...com>
<5...@i...googlegroups.com>
<9...@g...com>
<f...@y...googlegroups.com>
<e...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 178.183.253.174.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="ISO-8859-1"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1368533672 20667 178.183.253.174 (14 May 2013
12:14:32 GMT)
X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 14 May 2013 12:14:32 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491950
[ ukryj nagłówki ]
Uzytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisal w wiadomosci
news:eb14aae2-5c76-45db-a3b0-9f4ecb19ffbf@googlegrou
ps.com...
On Tuesday, May 14, 2013 8:18:26 PM UTC+10, PJ wrote:
Mowilem o tradycyjnym automacie. Moj blad, powinienem sprecyzowac.
Chodzi mi o to, ze w manualnej mozesz wybrac dokladnie moment kiedy chcesz
miec konkretny bieg i na jakich obrotach chcesz przejsc zakret. W automacie
mozesz sobie zrzucic na to 2 czy 3 ale juz samego momentu redukcji czy
obrotow silnika nie kontrolujesz. Pomijajac fakt ze w wielu skrzyniach
komputer moze pozniej zmienic na inny bieg niz sobie tego zyczyles. Jezdze
i automatem i manualem. Automat (tradycyjny) nie ma szans na kretych
gorskich drogach. Redukcje na 2/3 pomagaja ale w porownaniu z manualem to
i tak lipa.
Moim zdaniem to nie jest tylko kwestia "redukcji" a bardziej momentu
redukcji, mozliwosci uzycia sprzegla, utrzymania konkretnego biegu czy
obrotow. Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych
drogach "czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze.
Mój znajomy, byly rajdowy kierowca motocyklowy, zasluzony mistrz sportu byl
przed 25-30 laty na platnej drodze na Großglockner wlasnie automatem (ze
skrzynia taka, jakie byly wtedy dostepne). Podczas zjazdu stresowal sie
bardziej niz w czasie jazdy na rajdzie, wlasnie przez brak czucia i
niepewnosc, cóz to automat "wymysli" w czasie jazdy (jakie dobierze
przelozenie). Obecne skrzynie ASB sa o niebo lepsze, ale jakies ich
ulomnosci w czasie jazd górskich na pewno sa.
W skrzyni manualnej moment hamujacy jest wprost proporcjonalny do obrotów
silnika- z tych obrotów tez mozna wnioskowac (np. noca) o wielkosci spadku
drogi. A automat starej generacji "leci w dól". Zatem w kazdym automacie
powinny byc wzmocnione hamulce, do dohamowania silnika, ew. retardery jak w
ciezarówkach i autobusach. A wybór biegu w klasycznym automacie jest
naprawde umowny na drogach wojewódzkich (np. 794), gdzie sa zakrety o malym
promieniu, a za zakretami sa spore wzniesienia czy spore spadki Np. kolo
miasta Pilica).
Byc moze kiedys tempomaty aktywne beda wspólpracowac z odbiornikiem GPS
odnosnie luków, wzniesien i spadków, i to pozwoli bezproblemowo automatem
sie poruszac po kretych, górskich drogach.
T.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO