    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Date: Sun, 4 Jan 2009 23:30:39 +0100
    <gjrb6k$59j$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>

    wiadomości news:04012009.526D7ADF@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > widziałem tylko raz u kolegi po podlaczeniu nowego 40 calowego LCD - na
    > cyfrze (albo CP - nie pamietam) - ok. Na kablówce - 5 razy gorzej niz na
    > moim CRT - moze to wina kablówki, moze czegos innego - nie wiem - opinie
    > ze
    > do LCD bez platformy cyfrowej nie podchodzic widziałem nie raz.

    I błąd.
    Mam LCD z palowską matrycą i jakoś nie mam tego typu problemów.
    A to że widać na nim iż sygnał jest kiepski w porównaniu z HD to inna
    sprawa.
    Zdaję sobie sprawę, że posiadacze CRT tego nie widzą, zawsze mają równie
    kiepski obraz. ;-)

    > Żeby była jasnosc - ja nie postuluje nie rozwijania DVB-T. Ja mowie tylko
    > tym, co mozna sciagnac ze zwykłej analogowej anteny, podpietej w 90% domów
    > do zwykłego TV CRT - pewnie w wiekszosc 21'.

    I w której leci dokładnie ten sam program co w dvb-t.
    Na wszystkich kanałach.

    > Ale po co sygnał przystosowany do TV 16:9 puszczac tam gdzie przewaznie sa
    > TV 4:3?

    Dlatego że tam jest dokładnie taki sam problem?

    > Mowisz o sobie - ale ty przeciez korzystasz z cyfrowej TV

    Nie zawsze.
    I tak i tak, jak mi się tunera nie chce włączać to oglądam z analoga.

    > to nie jest odpowiedz na moje pytanie - jaki obraz wolisz ogladac majac
    > powyzsze dwie opcje do wyboru?

    Ale to nie jest pytanie w temacie, więc nie będzie odpowiedzi poza tematem.

    > Pisałem wczesniej ze ciebie sprawa nie dotyczy - nie korzystasz z analoga.

    Nieprawda.

    > To pokaz córce obraz z pasami na gorze, oraz rozciagniety (zoom) z
    > obcietymi bokami

    O czym Ty nawijasz?
    Chodzi Ci o letterbox na tv 16:9 w porównaniu do letterboxa na tv 4:3?

    A propos - bajki lecą zazwyczaj w 4:3, więc nie ma problema.