  • 1. Data: 2011-07-02 12:32:15
    Temat: telefony Sony Ericsson - niechciane połaczenia
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Jeden Sony Ericssona telefon w Plusie nagle wygenerował rachunek o dobre 300
    zł wyższy niż co miesiąc
    Składam reklamację do Plusa z zaznaczeniem o ustalenie przyczyni
    zabezpieczenia przed podobnymi przypadkami - oczywiście w następnym miesiącu
    znów zawyżony rachunek
    Znów reklamacja - odrzucona - bo nie umiem posługiwać sie telefonem - ki
    czort? po co mi transmisje z internetu jak mam siec Fi-Wi w domu a na
    wyjazdach dwa modemy do wyboru IPlusa i Play?
    Kazałem wyłączyć opcję łączenia z internetem przez Plus ale nie mogę teraz
    wysyłać zdjęć - do pierona z taka telefonią
    Mam telefon także w Playu i także Sony Ericssona
    Przychodzi mi komunikat, że wyczerpałem limit połączeń z internetem
    ki czort, z jakim internetem?
    Sprawdzam na elektronicznym rachunku - mój telefon łączy bez mojej wiedzy
    sie trzy razy dziennie z internetem
    Co jest ?
    Dzwonie do Playa - to firma Sony Ericsson w swoich modelach tak ma i trzeba
    u nich wyłączyć /lub dowiedzieć się jak sie to robi/ bo inaczej aktualizację
    będzie ściągał obciążając mój rachunek
    Mnie się to zdecydowanie nie podoba
    Ma ktoś doświadczenie jak dac po kulach tej firmie? i Plusowi, że nie
    ostrzegł?
    Jak to ścierwo wyłączyć w modelach W955 i XPeria
    SJS

  • 2. Data: 2011-07-02 16:49:02
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-07-02 14:32, SJS pisze:
    > Sprawdzam na elektronicznym rachunku - mój telefon łączy bez mojej
    > wiedzy sie trzy razy dziennie z internetem
    > Co jest ?

    Nie umiesz ustawić w opcjach, żeby telefon nie łączył się z internetem
    bez Twojej zgody, że zawsze ma pytać?

    --
    animka

  • 3. Data: 2011-07-02 17:08:40
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:iun34g$jdi$...@n...onet.pl,
    > Jak to ścierwo wyłączyć w modelach W955 i XPeria

    PPI

    --
    VSS

  • 4. Data: 2011-07-02 18:16:55
    Od: lukz <l...@v...pl>

> [...]
    > 300 zł wyższy niż co miesiąc

    > Jak to ścierwo wyłączyć w modelach W955 i XPeria

    Nu panie, ale xperia, tak jak kazdy androidowy telefon, jest typowo
    onlinowy. Wiec jesli nie wylaczysz mu transmisji danych bedzie sie te
    kilka razy dziennie laczyl/synchronizowal z internetem bez pytania

  • 5. Data: 2011-07-05 13:08:08
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "SJS" <s...@o...eu> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > ostrzegł?
    > Jak to ścierwo wyłączyć w modelach W955 i XPeria

    Sytuacja nie jest prosta ani technicznie ani prawnie
    Najpierw strona techniczna
    Telefon Xperia 8 łączył się kilkanaście razy dziennie pobierając bez mojej
    zgody co pewien czas pliki po 10-20 Kb - była to jak się okazało
    "aktualizacja" tyle, że ta niechciana aktualizacja szybko wyczerpywała limit
    200MB przyznany przez Playa a później już trzeba płacić
    Zgłosiłem sprawe do Play
    Podali numery telefonów do Sony Ericssona
    22 6916200 i 22 2277444
    Zadzwoniłem - uprzejmy Pan instruował mnie gdzie mam wejść w Menu i co
    odhaczyć a co zaznaczyć
    Trwało to dobre 5 minut
    O tym aby samemu wpaść na to jak to zrobić nie ma mowy
    Czy jest tu prawnik na forum bo ten typ "pracy" telefonów wygląda na
    "zbieranie na oświetlenie ulic" w ciemnym zaułku od przechodniów
    Jeśli kupuje telefon od operatora a nie na bazarze i zawieram umowę w
    której jest zapisany zakres wzajemnych zobowiązań to dla mnie nie do
    przyjęcia jest sytuacja gdy eksploatacja telefonu wiąże się z nieujętymi w
    umowie dodatkowymi kosztami
    Akurat Play jeszcze mi nie nabił kosztów
    Koszty i to jak pisałem spore nabił mi Sony Ericsson W 995 w Plusie i Plus
    reklamacji nie uznał
    gadanie o tym, ze o czwartej rano naciskałem przycisk łączący z internetem
    jest po prostu niepoważny
    A na marginesie
    Czy Unia nie narzuciła przypadkiem maksymalnego okresu trwania umowy na 12
    miesięcy a jedynie w przypadku nowych umów na 24 ?
    SJS

  • 6. Data: 2011-07-06 19:51:09
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 5 Lip, 15:08, "SJS" <s...@o...eu> wrote:
> [...]
    > Czy Unia nie narzuciła przypadkiem maksymalnego okresu trwania umowy na 12
    > miesięcy a jedynie w przypadku nowych umów na 24 ?
    Co za bzdury, nie trzeba bylo kupowac smartfona, w dodatku anroidowego
    ktory jak wczesniej napisano w kolko dokonuje synchronizacji z
    googlem. A tak naprawde, to trzeba sie pilnowac przy nowym telefonie
    bo widac kiedy sie telefon laczy, a jak cos, pytac w necie. Pytajacy
    nie bladzi, sam mialem Xperie i wiem o co tam chodzi. Mnostwo jest
    tematow jak zablokowac internet, nawet sa specjalne aplikacje jak
    gasic aplikacje pracujace w tle.
    Sam jestes sobie winien :-P

  • 7. Data: 2011-07-06 22:05:30
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Janeo" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    2g2000vby.googlegroups.com...

> [...]
    > nie bladzi, sam mialem Xperie i wiem o co tam chodzi. Mnostwo jest
    > tematow jak zablokowac internet, nawet sa specjalne aplikacje jak
    chrzanisz
    SJS

  • 8. Data: 2011-07-07 11:17:21
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-07-07 00:05, SJS pisze:

    > Użytkownik "Janeo" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    2g2000vby.googlegroups.com...

    > chrzanisz
    > SJS

    Nie masz opcji: Zawsze pytaj? (czy połączyć z internetem). Nie masz
    opcji wyłączenia aktualizacji oprogramowania?
    Chrzanisz.

    --
    animka

  • 9. Data: 2011-07-08 06:01:35
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup

    2g2000vby.googlegroups.com...

    > Nie masz opcji: Zawsze pytaj? (czy połączyć z internetem). Nie masz opcji
    > wyłączenia aktualizacji oprogramowania?
    > Chrzanisz.

    Napisałem - około 5 minut trwał instruktaż pana z Sony Ericssona jak
    wyłaczyć w wielu miejscach ten typ radosnej twórczości telefonu
    O tym aby to zrobić samemu nawet nie ma co marzyć
    SJS

  • 10. Data: 2011-07-08 10:47:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-08 08:01, SJS pisze:

> [...]
    > wyłaczyć w wielu miejscach ten typ radosnej twórczości telefonu
    > O tym aby to zrobić samemu nawet nie ma co marzyć

    Ależ Ty bajki opowiadasz Xperie mają do tego jeden aplet o nazwie
    "transfer danych".