  • 1. Data: 2011-07-01 18:42:13
    Temat: Uchwyty magnetyczne - psują telefony czy nie?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Pasuje mi, żeby w samochodzie przeczepić komórkę na takowy uchwyt
    magnetyczny:
    [nie mam nic wspólnego z aukcjami - takie mi po prostu pasują]
    http://allegro.pl/biala-glowica-uchwyt-magnetyczny-n
    a-telefon-2-hr-i1683803762.html
    lub
    http://allegro.pl/krusell-uchwyt-magnetyczny-nokia-s
    klep-rybnik-i1655658218.html
    [naprawdę! ;-)]
    Było by to dla mnie akurat, szczególnie że w tym samym miejscu mógłbym
    przyczepić telefon bądź też gruszkę od CB (tej to już nic nie zaszkodzi).

    Przegulałem ile mogłem i praktycznie wszystkie tematy dotyczące magnesów
    i komórek traktują o magnesach w pokrowcach i ich ew. wpływie na telefon.
    A jak wygląda taki chwytak? Magnes wygląda na silniejszy (a na pewno
    wymiarowo jest większy) od tego w pokrowcu, ale czy faktycznie zaszkodzi
    telefonowi? Gruszkę od CB najwyżej wymienie, a z komórką byłby lekki
    problem.
    Komórka niby tylną klapkę ma metalową, dodatkowo pole magnetyczne
    oddziałwało by bezpośrednio na blaszkę przyklejoną do pleców komórki a
    nie przód, ale mimo wszystko... nie zabiję baterii? Wyświetlacza?

    Czy ktokolwiek ma związane z takimi (lub podobnymi) uchwytami doświadczenia?

    Ps. Nie chcę montować drugiej przyssawki na szybie, ani podwójnego
    holdera do następnego urządzenia... Inne rozwiązania? Gecko-pad odpada -
    musi się dać stosunkowo wygodnie coś na sprzęcie wyklikać.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2011-07-02 06:34:55
    Temat: Re: Uchwyty magnetyczne - psują telefony czy nie?
    Od: "..::Wiskoler::.." <j...@v...cy>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 20:42:13 +0200, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

    > Komórka niby tylną klapkę ma metalową, dodatkowo pole magnetyczne
    > oddziałwało by bezpośrednio na blaszkę przyklejoną do pleców komórki a
    > nie przód, ale mimo wszystko... nie zabiję baterii? Wyświetlacza?

    Ani na baterię ani na wyświetlacz *stałe* pole magnetyczne nie będzie miało
    negatywnego wpływu. Inną kwestią jest wpływ na działanie anteny wbudowanej
    w telefon, czy przypadkiem *stałe* pole magnetyczne nie będzie ograniczało
    siły pola generowanego przez nią.
    --
    ...:::WISKOLER:::...

    Stirlitz i Kathe spacerują po parku. Nagle padają strzały. Kathe pada. Krew
    tryska.
    Stirlitz, polegając na swym instynkcie, momentalnie zaczyna coś
    podejrzewać.

  • 3. Data: 2011-07-02 07:07:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Jul 2011 08:34:55 +0200, ..::Wiskoler::.. wrote:
> [...]
    >w telefon, czy przypadkiem *stałe* pole magnetyczne nie będzie ograniczało

    Raczej nie, bo to antena z materialow niemagnetycznych.
    Ma wplyw na ferryty .. ale w telefonie juz ich chyba nie ma, no moze w
    przetwornicach.

    J.

  • 4. Data: 2011-07-02 07:13:35
    Temat: Re: Uchwyty magnetyczne - psujš telefony czy nie?
    Od: "..::Wiskoler::.." <j...@v...cy>

    Dnia Sat, 02 Jul 2011 09:07:33 +0200, J.F. napisał(a):

    > Raczej nie, bo to antena z materialow niemagnetycznych.
    > Ma wplyw na ferryty .. ale w telefonie juz ich chyba nie ma, no moze w
    > przetwornicach.

    Mnie chodzi raczej o wpływ pola magnetycznego z magnesu na pole magnetyczne
    wytwarzane przez antenę. Czy tu nie bedzie jakichś znacznych ograniczeń,
    czyli nie zmniejszy się jakość/siła sygnału nadawanego przez antenę.
    --
    ...:::WISKOLER:::...

    - Stirlitz, jesteście Żydem! - stwierdził nagle Müller, gdy standartenfurer
    opuszczał jego gabinet.
    - Nieprawda, jestem uczciwym Rosjaninem - dumnie odparł Stirlit

  • 5. Data: 2011-07-02 08:27:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Jul 2011 09:13:35 +0200, ..::Wiskoler::.. wrote:

    >Mnie chodzi raczej o wpływ pola magnetycznego z magnesu na pole magnetyczne
    >wytwarzane przez antenę. Czy tu nie bedzie jakichś znacznych ograniczeń,
    >czyli nie zmniejszy się jakość/siła sygnału nadawanego przez antenę.

    Zasadniczo nie - bo to znow stale pole magnetyczne, a nawet zmienne
    niewiele zmienia. Pola sie dodaja.

    Pole zewnetrzne moze zmienic parametry materialow anteny .. ale sie
    nie spodziewam dla typowych rozwiazan - miedz, powietrze, laminat.

    Wychodzi na to ze zostaje samo zblizenie materialu magnesu w poblize
    anteny - to w jakims tam stopniu sygnal tlumic bedzie, podobnie jak
    zblizenie glowy czy reki :-)

    J.

  • 6. Data: 2011-07-02 10:11:55
    Od: atm <...@v...pl>

    > Ps. Nie chcę montować drugiej przyssawki na szybie, ani podwójnego
    > holdera do następnego urządzenia... Inne rozwiązania? Gecko-pad odpada -
    > musi się dać stosunkowo wygodnie coś na sprzęcie wyklikać.

    Zapewne niewiele osob testowalo tu takie rozwiazanie. Sugerowalbym Ci
    potraktowac jakas szufladowa komorke silniejszym magnesem i zobaczyc
    czy beda spadac kreski zasiegu itd.
    W przypadku bardziej zaawansowanych telefonow mysle, ze pjawi sie
    problem z kalibracja kompasu.
    Ja rozwiazalem problem mocowania telefonu za pomoca plastikowego krazka
    ,przyklejanego do deski rozdzielczej i do tego przymocowalem krotki
    uchwyt. Calosc wogole nie zachodzi na szybe, telefon jest pod reka a
    jako ze ramie jest krotkie i stabilne to nic sie nie buja.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-07-02 10:16:20
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-07-02 12:11, atm wrote:

    > Zapewne niewiele osob testowalo tu takie rozwiazanie. Sugerowalbym Ci

    Znaczy: przykładanie silnego magnesu do komórki?
    Nic złego nie robi, przynajmniej nie z moimi (E51 / N95 / WF / Artemis /
    6310 / 6810 / N73 et. al.).

    Niby co miałoby zrobić? Stałe pole magnetyczne?

    "Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
    mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

  • 8. Data: 2011-07-02 10:30:02
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-07-02 12:16, TGor wrote:

    > Znaczy: przykładanie silnego magnesu do komórki?
    > Nic złego nie robi, przynajmniej nie z moimi (E51 / N95 / WF / Artemis /
    > 6310 / 6810 / N73 et. al.).
    >
    > Niby co miałoby zrobić? Stałe pole magnetyczne?

    Mialem raczej na mysli taki uchwyt magnetyczny. Pole bedzie przylozone
    znacznie dluzej. Wg mnie nic nie zrobi komorce bez kompasu, ale jako ze
    sam nie testowalem nie wypowiem sie autorytatywnie.

  • 9. Data: 2011-07-02 12:48:31
    Od: Adam Czajka <n...@p...v>

    hey

    W dniu 2011-07-02 10:27, J.F. pisze:
    > zblizenie glowy czy reki :-)
    ^^^^
    To tak zupełnie OT.

    Przeczytałem *nerki* i mi się przypomniało jak Zembaty zachwycił się
    pomyłką Magdy Umer, gdy zamiast "Twoje _włosy_ w moich rękach jakoś
    dziwnie pachną dziś", zaśpiewała "Twoje _oczy_ w moich rękach jakoś
    dziwnie pachną dziś". Dostała wtedy z mety propozycję występowania w
    Dreszczowisku ;)

    Zrobiło mi się i wesoło, i smutno zarazem, dlatego to napisałem tutaj,
    choć to tak jest ni z gruszki, ni z pietruszki.

    Adam Czajka

  • 10. Data: 2011-07-02 14:47:09
    Od: "..::Wiskoler::.." <j...@v...cy>

    Dnia Sat, 02 Jul 2011 12:30:02 +0200, atm napisał(a):

    > Wg mnie nic nie zrobi komorce bez kompasu,

    Ale przeciez w komórkach nie ma fizycznego kompasu. Takiego starodawnego z
    igłą namagnesowaną, to są tylko programy odczytujące nasze położenie
    względem satelitów GPS i w formie graficznej wyświetlajace nam kompas.
    A może coś mi umknęło w tej kwestii?
    --
    ...:::WISKOLER:::...

    Muller zastawił na Stirlitza pułapkę w swoim pokoju. Stirlizt nie wpadł.
    Muller nie wiedział, ze prawdziwi komuniści nie tkną żółtego sera.