  • 1. Data: 2011-07-01 18:44:58
    Temat: Re: Uchwyty magnetyczne - psują telefony czy nie?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 20:42:13 +0200, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

    > Witajcie.
    >
    > Pasuje mi, żeby w samochodzie przeczepić komórkę na takowy uchwyt
    > magnetyczny:

    Uchwyty magnetyczne nie działaja na telefony z akumulatorem Li-ion, czyli
    takim jak obecnie ma większość telefonów. Chyba, że ma metalową pokrywkę.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

  • 2. Data: 2011-07-02 06:32:33
    Od: "..::Wiskoler::.." <j...@v...cy>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 19:44:58 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Uchwyty magnetyczne nie działaja na telefony z akumulatorem Li-ion, czyli
    > takim jak obecnie ma większość telefonów.
    Teza...

    > Chyba, że ma metalową pokrywkę.
    ... i jej zaprzeczenie?

    Albo ja czytać nie potrafię.

    --
    ...:::WISKOLER:::...

    Deszcz meteorytów. Obserwują zięć i teściowa. Zięć pomyślał życzenie.
    Teściowa nie zdążyła...

  • 3. Data: 2011-07-02 07:54:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 2 Jul 2011 08:32:33 +0200, ..::Wiskoler::.. napisał(a):

    > Teza...

    > ... i jej zaprzeczenie?
    >
    > Albo ja czytać nie potrafię.

    Niespecjalnie. Tak na oko li-ion ma 80-90% telefonów, metalowe klapki może
    z 20% tych poprzednich.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 4. Data: 2011-07-02 08:22:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Jul 2011 08:54:46 +0100, Waldek Godel wrote:

    >Niespecjalnie. Tak na oko li-ion ma 80-90% telefonów,

    99% ? od dawna nie widzialem telefonu z inna bateria,
    ostatnim modelem byla chyba jakas nokia na 2.4V.

    >metalowe klapki może z 20% tych poprzednich.

    Nie wystarcza metalowe - musza byc ze stali rdzewnej. Co chyba nam
    daje ~1%.

    Summa summarum - jak przeczytasz opis, to metalowa blaszka do
    przyklejenia do telefonu jest w komplecie.

    J.

  • 5. Data: 2011-07-02 09:30:47
    Temat: Re: Uchwyty magnetyczne - psujš telefony czy nie?
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu So 2 07 2011 10:22, J.F. pisze:

    > 99% ? od dawna nie widzialem telefonu z inna bateria,
    > ostatnim modelem byla chyba jakas nokia na 2.4V.

    > Nie wystarcza metalowe - musza byc ze stali rdzewnej. Co chyba nam
    > daje ~1%.

    A dlaczego akurat rdzewne?

    --
    ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
    rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 6. Data: 2011-07-02 11:53:04
    Od: Seba101 <j...@a...gdzies>

    W dniu 2011-07-02 11:30, ALEX pisze:

    > A dlaczego akurat rdzewne?

    bo tylko takie magnes przyciąga

    --
    Seba101

    Ożesz ku#@$wa jego w dupę zapier#$@%ona mać - powiedział stary marynarz,
    po czym zaklął szpetnie.

  • 7. Data: 2011-07-02 15:27:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Jul 2011 11:30:47 +0200, ALEX wrote:

    >A dlaczego akurat rdzewne?

    Bo stale nierdzewne z reguly sa dosc slabo przyciagane magnesem.

    J.

  • 8. Data: 2011-07-03 10:14:33
    Temat: Re: Uchwyty magnetyczne - psuj? telefony czy nie?
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu So 2 07 2011 17:27, J.F. pisze:

    > Bo stale nierdzewne z reguly sa dosc slabo przyciagane magnesem.

    Chyba się koledzy nieco mylicie, właśnie sprawdziłem sztućce i jak
    najbardziej są przyciągane przez magnes :-)
    A jutro sprawdzę ferromagnetyczność stali z różnymi domieszkami :-)

  • 9. Data: 2011-07-03 10:41:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 03 Jul 2011 12:14:33 +0200, ALEX wrote:

    >Chyba się koledzy nieco mylicie, właśnie sprawdziłem sztućce i jak
    >najbardziej są przyciągane przez magnes :-)

    Oszukane sa :-)

    >A jutro sprawdzę ferromagnetyczność stali z różnymi domieszkami :-)

    Az tak bardzo sie nie mylimy
    http://en.wikipedia.org/wiki/Stainless_steel#Types_o
    f_stainless_steel

    Zobacz co pisza o niklowej .. co jest o tyle smieszne ze czysty nikiel
    jest jak najbardziej ferromagnetyczny.

    i porownaj sile przyciagania tych sztuccow, najlepiej nozy i zwyklej
    stali.

    P.S. niektorzy ludzie sa uczuleni na nikiel, co ogranicza jego
    stosowalnosc w wyrobach powszechnego uzytku.

    J.