  • 1. Data: 2012-02-25 11:04:32
    Temat: telefon z obsługą kilku kont Activesync
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Powoli będę musiał zmienić telefon z obecnie używanego P1i na coś
    nowego. Obecnie mam możliwość korzystania z Push mail'a tylko dla
    jednego konta no a zmieniając chciałbym chciałbym w paru kwestiach
    coś sobie poprawić ;)
    Rozglądam się za czymś co:
    - obsłuży równocześnie 2 konta po Activesync.
    - obsługuje SyncML (dla kontaktów i notatek)
    - będzie miało klawiaturę sprzętową
    - bateria wytrzyma przy normalnym użytkowaniu (sporo maili-odczyt,
    rozmowy 1-1,5 godz/dobę) min. 2-3 dni
    - no i mnie nie zbankrutuje przy zakupie. Nie mam żadnego
    emocjonalnego stosunku do Anroida/Bady/Symbiana/WM -> jest mi to
    obojętne. Blackberry odpada bo nie wiedzę powodu aby dopłacać za
    korzystanie z maila ok. 20PLN/miesiąc.

    Niestety zadanie pytania numer jeden w dowolnym salonie
    Orange/Play/Plus/T-M powoduje totalną konsternację, nerwowe zerkanie
    na innego pracownika o co ja w ogóle pytam albo do instrukcji ;) a
    instr. obsługi nie zgłębiają tej kwestii pod względem liczby
    możliwych kont.
    O reakcji na hasło SyncML nie wspomnę ;))

    --
    Wojtek

  • 2. Data: 2012-02-25 11:09:54
    Temat: Re: telefon z obsługą kilku kont Activesync
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-02-25 12:04, Wojtek pisze:
> [...]
    > instr. obsługi nie zgłębiają tej kwestii pod względem liczby
    > możliwych kont.
    > O reakcji na hasło SyncML nie wspomnę ;))

    W andku mozesz ustawic kilka kont pocztowych i ich pelna synchronizacje
    (mowie o gmailu). Poza tym, gmaila mozesz ustawic tak, by pobieral
    poczte z innych kont = masz wtedy pusz'a

    --
    Pozdrawiam,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot
    Tychy: www.hotspot.tychy.pl

  • 3. Data: 2012-02-25 11:17:01
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 25 Feb 2012 11:04:32 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

> [...]
    > coś sobie poprawić ;)
    > Rozglądam się za czymś co:
    > - obsłuży równocześnie 2 konta po Activesync.

    Przykro powiedzieć, ale wychodzi, że niestety tylko gejfon.
    Androidy są bardzo kapryśne pod tym względem - niektóre w ogóle mają
    Activesync wycięte, niektóre pozwalają na tylko jedno konto.

    O baterii zapomnij, zwłaszcza przy push, zwłaszcza z wiecej niż jednym
    kontem. Żaden współczesny telefon tego nie wytrzyma. Push na każdym
    urządzeniu poza Blackberry powoduje natychmiast czterokrotnie większe
    zużycie energii.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

  • 4. Data: 2012-02-25 11:17:36
    Temat: Re: telefon z obsługą kilku kont Activesyn=?UTF-8?B?Yw==?=
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Mikolaj Jopczynski wrote:

    > W andku mozesz ustawic kilka kont pocztowych i ich pelna
    > synchronizacje (mowie o gmailu). Poza tym, gmaila mozesz ustawic tak,
    > by pobieral poczte z innych kont = masz wtedy pusz'a

    No OK, jak co przekierować to wiem. Teraz tak mam, że poczta idzie na
    moje prywatne konto na gmail'u. Pobieranie jest takie sobie, lepiej
    przekierować i tyle.
    Problem w tym, że odpisuję wtedy zawsze jako k...@g...com a
    chciałem mieć możliwość odpisac jako ktos@inna_domena.pl.
    Poza tym rodzielenie maili z pracy i prywatnych jest zwyczajnie wygodne.

    Dla doprecyzowania: mam skrzynke na gmail'u i na home.pl
    gmail to Exchange a home.pl to nie wiadomo co ale piszą, że można
    synchronizować po Activesync. Chciałbym mieć w telefonie widoczne 2
    skrzynki mailowe, obie z Push mailem

    --
    Wojtek

  • 5. Data: 2012-02-25 11:19:27
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-02-25 12:17, Wojtek pisze:

> [...]
    > gmail to Exchange a home.pl to nie wiadomo co ale piszą, że można
    > synchronizować po Activesync. Chciałbym mieć w telefonie widoczne 2

    1. W gmailu mozesz sobie zrobic foldery i tam wrzucac poczte z innych kont
    2. Mozesz z gmaila wysylac poczte w imieniu ...

  • 6. Data: 2012-02-25 11:21:54
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 25 Feb 2012 11:17:36 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

> [...]
    > gmail to Exchange a home.pl to nie wiadomo co ale piszą, że można
    > synchronizować po Activesync. Chciałbym mieć w telefonie widoczne 2

    Prościej po IMAP, ze sprawdzaniem co 15 minut. Efekt dla normalnego
    użytkownika (=takiego co uzywa poczty a nie siedzi ze stoperem mierząc czas
    dostarczenia kolejnego testowego maila) jest w zasadzie identyczny, za to
    zużycie energii o połowę mniejsze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Za jednym smartphonem z Androidem nie stloi zaden zysk dla google" - Paweł

  • 7. Data: 2012-02-25 11:23:31
    Temat: Re: telefon z obsługą kilku kont Activesyn=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1l3PT0/PQ==?=
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Mikolaj Jopczynski wrote:

    > kont 2. Mozesz z gmaila wysylac poczte w imieniu ...

    Z poziomu webmaila można ale w używanym kliencie Activesync
    (Roadsync) nie mogę a to, że odbiorcą maila jestem np. j...@p...pl i
    mam w gmail'u (web) zdefiniowaną możliwość odpisywania jako
    j...@p...pl jest zwyczajnie ignorowane przy połączeniu Activesync.
    Czy mam rozumieć, że klient gmaila w Andku ma możliwosć kilku
    profili? albo czegoś podobnego?

    --
    Wojtek

  • 8. Data: 2012-02-25 11:25:01
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 25 Feb 2012 11:23:31 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

> [...]
    > j...@p...pl jest zwyczajnie ignorowane przy połączeniu Activesync.
    > Czy mam rozumieć, że klient gmaila w Andku ma możliwosć kilku

    Po pierwsze musisz kontu gmaila przypisać swoją domenę, ewentualnie podpiąć
    drugie konto do konta gmail (gorsze rozwiązanie)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

  • 9. Data: 2012-02-25 11:29:32
    Temat: Re: telefon z obsługą kilku kont=?iso-8859-2?Q?_Activesyn=3D=3FUTF-8=3FB=3FYw=3D=3D=3F=3D?=
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Waldek Godel wrote:

> [...]
    > mierząc czas dostarczenia kolejnego testowego maila) jest w zasadzie
    > identyczny, za to zużycie energii o połowę mniejsze.

    No OK może mój obecny fon zasługuje po części na muzeum ale efekty
    użycia róznych form komunikacji były mniej więcej takie:
    1. Blackberry connect:
    - bateria ~ 10% krócej niż bez żdnego maila czyli OK
    - skuteczność łączności b. dobra
    2. IMAP idle - (4 konta: home.pl, gmail.com, plusnet, neo.pl)
    - bateria ~ 50% krócej niż bez żadnego maila czyli do bani
    - skuteczność OK dla gmail'a i neo.pl. Podtrzymanie wykładało się po
    jakimś czasie dla home.pl i plusnetu
    3. Activesync
    - bateria jak w przypadku BB connect
    - skutecznośc bez zarzutu ale całośc wpdała do jednej skrzynki i 1
    profil przy odpisywaniu.

    --
    Wojtek

  • 10. Data: 2012-02-25 11:32:51
    Temat: Re: telefon z obsługą kilku kont=?iso-8859-2?Q?_Activesyn=3D=3FUTF-8=3FB=3FPT9VVEYtOD9CP1l3PT0/P?==?iso-8859-2?Q?Q=3D=3D=3F=3D?=
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Po pierwsze musisz kontu gmaila przypisać swoją domenę,

    znaczy mam ją sobie przenieść/przeparkować z home.pl do google? dobrze
    rozumiem?

    > ewentualnie
    > podpiąć drugie konto do konta gmail (gorsze rozwiązanie)

    Aa! druga skrzynka na gmail'u i tu zdefiniować jako kto wysyłam?
    No dziergane ale może działać ...

    Ze też nie mam nikogo na podorędziu z tel. na Andku aby to sprawdzić :/

    --
    Wojtek