  • 1. Data: 2013-01-17 19:43:07
    Temat: telefon z allegro jak sprawdzić legalność ?
    Od: terjan <z...@n...pl>

    Ponieważ miałem specyficzne wymagania i szukałem telefonu z klapką dla
    starszej osoby, kupiłem używany telefon na allegro, nokia 6555 za ~50zł,
    telefon jest z za granicy, chyba ze szwecji, miał zagraniczne menu i
    siec tele2, były w nim jakieś SMSy, ostatnie z 2010r

    Jak i czy da się sprawdzić czy fon nie był kradziony ?

    pozdro
    Miro

  • 2. Data: 2013-01-17 20:40:01
    Temat: Re: telefon z allegro jak sprawdzić legalność ?
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-01-17 19:43, terjan pisze:
> [...]
    > siec tele2, były w nim jakieś SMSy, ostatnie z 2010r
    >
    > Jak i czy da się sprawdzić czy fon nie był kradziony ?

    A po co? Już po tzw. ptokach. Chcesz mieć względną pewność w
    przyszłości, to pytaj przynajmniej o oryginalne pudełko. Po jakichś
    większych sprzętach, odnośnie których mam pewność, że nie będę
    odsprzedawał, pudła wywalam, ale od telefonu jest na tyle małe, że
    trzymam z wszystkimi załącznikami i paragonem, choć nie spodziewam się
    sprzedawać. Zresztą jeszcze chyba żadnego nie sprzedałem. Za to dwie
    nokie zaginęły 'w akcji' (po imprezach, ale podejrzewam, że same z
    kieszeni nie wypadały)...

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 3. Data: 2013-01-17 20:40:36
    Od: Tomek <n...@o...pl>

> [...]
    > siec tele2, były w nim jakieś SMSy, ostatnie z 2010r
    >
    > Jak i czy da się sprawdzić czy fon nie był kradziony ?

    Da się w bardzo prosty sposób. Jeśli koniecznie chcesz to wiedzieć,
    zadzwoń na policję, podaj IMEI i spytaj się czy była zgłaszana kradzież.
    Na szwedzką policję oczywiście.

  • 4. Data: 2013-01-17 20:51:16
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-01-17 20:40, Tomek pisze:

    > Da się w bardzo prosty sposób. Jeśli koniecznie chcesz to wiedzieć,
    > zadzwoń na policję, podaj IMEI i spytaj się czy była zgłaszana kradzież.
    > Na szwedzką policję oczywiście.

    Były SMS-y, to były numery. Wystarczyłoby zadzwonić pod jakiś, dojść do
    numeru właściciela i zapytać. W Szwecji znajomość angielskiego nie jest
    czymś nietypowym, więc powinno się udać. A z policją...

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 5. Data: 2013-01-17 21:40:08
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 17.01.2013 20:51, $heikh el $hah pisze:

    > Były SMS-y, to były numery. Wystarczyłoby zadzwonić pod jakiś, dojść do
    > numeru właściciela i zapytać. W Szwecji znajomość angielskiego nie jest
    > czymś nietypowym, więc powinno się udać. A z policją...

    a ja kiedyś byłem z taki znalezionym telefonem (simlock, karta
    zablokowana) w orange, ale nie chcieli mi podać numeru właściciela, bo
    to sprawa tajna. więc poprosiłem żeby właścicielowi dali mój numer. nie
    chcieli bo.... nie wiedzieli dla czego. Potem polazłem na policje, ale
    zaczęli mnie straszyć długimi procedurami i odpowiedzialnością. nie
    wytrzymałem i pytam: to ja staram się ustalić właściciela z pomocą
    policji a Wy mnie o kradzież chcecie oskarżyć? Nie, proszę pana. o
    paserstwo...
    Masz jeszcze jakieś wątpliwości?

    ToMasz

  • 6. Data: 2013-01-18 00:08:15
    Od: Tomek <n...@o...pl>

    W dniu 2013-01-17 21:40, ToMasz pisze:

    > to ja staram się ustalić właściciela z pomocą policji a Wy mnie o
    > kradzież chcecie oskarżyć? Nie, proszę pana. o paserstwo...

    Hehehe ja też kiedyś miałem taką sytuację. Tzn podobną. Przyszedł koleś
    do mnie do sklepu i zostawił IMEI. Mówił, że zgubił telefon i daje za
    niego 200pln, bo ważne kontakty i telefon ogólnie mu się podobał. Mówię
    Ok, zostaw numer i jak coś będę wiedział - zadzwonię. Po godzinie jakoś
    czy na drugi dzień przychodzi inny koleś (koleś czyli jakiś chłopaczyna,
    żeby nie było, że mój znajomy) i prosi o zdjęcie simlocka. Patrzę, a to
    ten telefon, sprawdzam imei z tym z kartki - zgadza się. Pokazuję mu te
    kartkę i mówię, patrz, to telefon jakiegoś gościa, zgubił go lub mu
    ukradli i chce dać 200pln, bo inaczej zablokuje go i będziesz mógł go
    wyrzucić. Pomyślał i mówi, ok, to masz telefon i mój numer i niech daje
    tamten koleś te 200pln a ja później przyjdę po kasę. Więc dzwonię do
    tamtego, przychodzi, zostawia 200pln i zabiera telefon, dziękując przy
    okazji, że taki fart w ciągu dnia - dwóch. Dzwonię do tamtego,
    przychodzi, odbiera kasę i marudzi, bo kupił go sobie na giełdzie i
    cieszył się, że będzie miał za 200 stówki telefon, a tu trzeba oddać.
    Teraz do sedna. Po tygodniu dostaję wezwanie na policję. Przesłuchuje
    mnie jakiś mundurowy koleś i mówi, żebym mówił jak było, bo będę
    posądzony o paserstwo. Więc mu delikatnie sugeruję, że jak już, to
    paserem może być sam właściciel, bo to on płacił za telefon, a ja nie
    wiem do końca czy był jego prawowitym właścicielem i ja na tej operacji
    nie zarobiłem nic, ponieważ nie kupowałem sobie tego telefonu, lecz
    tamten koleś. I jak chce już kogoś koniecznie posądzić o paserstwo, to
    bardziej kolesia, który dał 200pln za odzyskany telefon. Chyba, że nadal
    nie rozumie kim jest paser. Składanie wyjaśnień zakończyło się w ciągu 5
    minut.

  • 7. Data: 2013-01-19 07:48:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tomek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bardziej kolesia, który dał 200pln za odzyskany telefon. Chyba, że nadal
    > nie rozumie kim jest paser. Składanie wyjaśnień zakończyło się w ciągu 5

    udzielenie pomocy tez jest paserstwem

  • 8. Data: 2013-01-19 14:13:29
    Od: Tomek <n...@o...pl>

    W dniu 2013-01-19 07:48, Ghost pisze:

    > udzielenie pomocy tez jest paserstwem

    Koleś z telefonem nie chciał go przecież sprzedać, tylko zdjąć simlocka.
    To właściciel chciał odkupić swój zgubiony/skradziony telefon.

  • 9. Data: 2013-01-19 15:24:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Koleś z telefonem nie chciał go przecież sprzedać, tylko zdjąć simlocka.
    > To właściciel chciał odkupić swój zgubiony/skradziony telefon.

    Przeciez pomogles przekazac telefon, w dodatku przekazujac tez kase w druga
    strone. O czym Ty piszesz?

  • 10. Data: 2013-01-22 23:16:29
    Od: "ronel" <r...@...pl>

    Użytkownik "Tomek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Koleś z telefonem nie chciał go przecież sprzedać, tylko zdjąć simlocka.
    > To właściciel chciał odkupić swój zgubiony/skradziony telefon.

    To po co się w to mieszałeś? Mogłeś ich skontaktować ze sobą, ale nie
    pośredniczyć, sam się poprosiłeś o kłopoty.
    Nawiasem mówiąc niezły fuks, to jakaś wiocha z jednym punktem gsm?