  • 11. Data: 2011-11-19 05:40:57
    Temat: Re: techniczne użytkowanie laptopa
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message
    news:9io8fnF4qkU1@mid.uni-berlin.de...

    > Niektore (nowsze?) laptopy maja mozliwosc ustawienia w BIOSie, aby bateria
    > ladowala sie do max. 80%.

    Podasz mi przykład takiego laptopa? Mila opcja...

  • 12. Data: 2011-11-19 05:48:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message

    > http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

    Sam sobie przeczysz w przypadku głębokich wyładowań!
    Przeczytaj lepszy artykuł tu:
    http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_
    lithium_ion_batteries

  • 13. Data: 2011-11-19 06:42:42
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 23:40:57 -0600, Pszemol napisał(a):

    > "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message

    > Podasz mi przykład takiego laptopa? Mila opcja...

    Samsungi tak maja, nazywa sie to BatteryLifeExtender.

  • 14. Data: 2011-11-19 07:02:14
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-19 00:01, JoteR wrote:

    > A dla ochrony przed awarią zasilania - podłączyć laptopa do UPS-a ;->

    Bateria w UPS też się zużywa, ja bym ją wyciągnął ;)

  • 15. Data: 2011-11-19 08:57:47
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 19 Nov 2011 08:02:14 +0100, Rafal Lukawski napisał(a):

    > Bateria w UPS też się zużywa, ja bym ją wyciągnął ;)

    Klawiatura w laptopie tez sie wyciera i kosztuje okolo 100zl.
    Czy nie lepiej kupic za 18zl klawiature na USB i ja uzywac?;)

  • 16. Data: 2011-11-19 09:00:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "JoteR" napisał w wiadomości grup
    > A dla ochrony przed awarią zasilania - podłączyć laptopa do UPS-a ;->

    Awaria zasilania zdarza się może raz na rok na kilka sekund. Ale nie ma co się
    dziwić - warszawa to wioska.

  • 17. Data: 2011-11-19 09:08:28
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-11-19 09:57, Użytkownik Jacek napisał:

    > Klawiatura w laptopie tez sie wyciera i kosztuje okolo 100zl.
    > Czy nie lepiej kupic za 18zl klawiature na USB i ja uzywac?;)

    To może być niewygodne, pomijam przypadek kiedy robisz z lapka
    sprzęt stacjonarny i obwieszasz go kablami do monitora, klawiatury,
    myszy, zewnętrznego dysku, karty dźwiękowej i paru innych
    "niezbędnych" gadżetów.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2011-11-19 10:26:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "qwerty" napisał:

    > Awaria zasilania zdarza się może raz na rok na kilka sekund.

    Powiadomiłeś o tym producentów UPS-ów, że mogą już zwijać swój interes?
    Poza tym nie zawsze "awaria" ma charakter zewnętrzny, czasem ktoś w
    laboratorium podłączy np. kilka łaźni wodnych na raz do tej samej fazy i już
    bezpiecznik wylatuje. Nie ekstrapoluj swoich przedszkolnych doświadczeń na
    obszar dorosłego życia.

    > Ale nie ma co się dziwić - warszawa to wioska.

    Ta "wioska" jest w tej chwili jednym wielkim placem budowy i ryzyko przerwy
    w dostawie prądu znacznie wzrosło. Poproś swojego sołtysa, żeby zorganizował
    wam wycieczkę, sam zobaczysz, może podleczysz przy okazji swoje kompleksy.

    JoteR

  • 19. Data: 2011-11-19 12:46:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "JoteR" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > bezpiecznik wylatuje. Nie ekstrapoluj swoich przedszkolnych doświadczeń na

    W domu raczej nie stosuje się łaźni wodnych. Prawidłowa wykonana instalacja
    powinna spełniać obciążenie długotrwałe. Jeżeli podłączasz 3x2kW do przewodu o
    przekroju 3x1,5 (10A) to nie ma co się dziwić, że wyłącznik nadprądowy "wywala".

> [...]
    > wycieczkę, sam zobaczysz, może podleczysz przy okazji swoje kompleksy.

    Nie ma zasilania z obu stron? Widać faktycznie wioska. Jakie macie zasilanie
    pierścieniowe miasta ? 110 kV, czy 220 kV?

  • 20. Data: 2011-11-19 15:23:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Użytkownik "JoteR" napisał w wiadomości grup
    >
    > Awaria zasilania zdarza się może raz na rok na kilka sekund.

    Całkowicie wystarczy aby stracić efekty kilkugodzinnej pracy,
    a jak masz pecha to również zabałaganić zapis na dysku
    wymagający potem naprawy logicznej struktury sektorów.

    > Ale nie ma co się dziwić - warszawa to wioska.

    Niezależnie od tego co jaką jest wioską, awaria zasilania może
    się zdarzyć w dowolnej chwili.