-
21. Data: 2017-07-19 19:11:44
Temat: Re: tarcze + klocki do MX-5
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Pszemol"
>> Być może prawo mu na to zezwala, ale jeśli zależy mu na utrzymaniu się na
>> rynku to sądzę, że będzie traktował swych klientów lepiej niż minimum
>> wynikające z litery prawa.
>
> Nie sadze zeby w prawie były takie ograniczenia kwotowe. Sa?
Ograniczenia wynikają z samego opisu przedmiotu objętego gwarancją. Kupiłeś
pasek? Zepsuł Ci się? Producent odda kasę za pasek.
Trudno aby prawo wymuszało pokrywanie również nieograniczonych konsekwencji
takiej awarii. Gwarancja na komputer obejmowakaby reż koszty odzyskania
danych z dysku twardego albo gwaeancja na samochód obejmowakaby zwrot
kosztow bilwtu lotniczego gdy auto Ci się zepsuło w drodze na lotnisko...
---
Gdzie tu trudność ?
-
22. Data: 2017-07-19 20:24:51
Temat: Re: tarcze + klocki do MX-5
Od: Pszemol <P...@P...com>
Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> Użytkownik Pszemol P...@P...com ...
>
>>>>> Mechanik też może rozpatrywać sprawę przez 2 tygodnie.
>>>>>
>>>>> W przypadku zerwania paska rozrządu też może zwrócić tylko
>>>>> pieniądze jakie wziął za wymianę, a z naprawą uszkodzonego silnika
>>>>> bujasz się dalej sam.
>>>>>
>>>> Być może prawo mu na to zezwala, ale jeśli zależy mu na utrzymaniu
>>>> się na rynku to sądzę, że będzie traktował swych klientów lepiej niż
>>>> minimum wynikające z litery prawa.
>>>
>>> Nie sadze zeby w prawie były takie ograniczenia kwotowe. Sa?
>>
>> Ograniczenia wynikają z samego opisu przedmiotu objętego gwarancją.
>> Kupiłeś pasek? Zepsuł Ci się? Producent odda kasę za pasek.
>>
>> Trudno aby prawo wymuszało pokrywanie również nieograniczonych
>> konsekwencji takiej awarii. Gwarancja na komputer obejmowakaby reż
>> koszty odzyskania danych z dysku twardego albo gwaeancja na samochód
>> obejmowakaby zwrot kosztow bilwtu lotniczego gdy auto Ci się zepsuło w
>> drodze na lotnisko...
>>
> I tak i nie.
> Musze przemyslec Twój punkt widzenia :)
Jak przeczytasz warunki gwarancji to dowiesz, się że prawnicy nie zostawili
tam wiele swobody do przemyślania: gwarancja na pasek daje Ci roszczenia w
kwestii kosztów paska. Dlatego lepiej jest gdy nie przywieziesz do
mechanika swoich części tylko zostawisz mechanikowi wybór i zakup części.
To on wtedy przed Tobą odpowiada za wykonaną robotę a nie producent paska.
>>> Natomiast z tym utrzymaniem się na rynku to bym nie przesadzał -
>>> strasznie ciezko zweryfikować jakosc mechanika.
>>>
>> No w przypadku opisanym obok było wszystko klarowne.
>>
> Chodzi mi o to ze inni klienci sie raczej o tym nie dowiedza...
>
>
Mechanikowi powinno zależeć na posiadaniu płacących dobrze klientów.
Zdecydowanie łatwiej jest w biznesie utrzymać klienta którego się już ma
niż pozyskać nowego.
Jedną z lepszych dróg na utrzymanie przy sobie klientów to zapewnienie ich
zadowolenia. Niestety czasem oznacza to poświęcenie niektórych transakcji
(i zysków)
a nawet poniesienie kosztów.
-
23. Data: 2017-07-19 20:24:52
Temat: Re: tarcze + klocki do MX-5
Od: Pszemol <P...@P...com>
re <r...@r...invalid> wrote:
>
>
> Użytkownik "Pszemol"
>
>>> Być może prawo mu na to zezwala, ale jeśli zależy mu na utrzymaniu się na
>>> rynku to sądzę, że będzie traktował swych klientów lepiej niż minimum
>>> wynikające z litery prawa.
>>
>> Nie sadze zeby w prawie były takie ograniczenia kwotowe. Sa?
>
> Ograniczenia wynikają z samego opisu przedmiotu objętego gwarancją. Kupiłeś
> pasek? Zepsuł Ci się? Producent odda kasę za pasek.
>
> Trudno aby prawo wymuszało pokrywanie również nieograniczonych konsekwencji
> takiej awarii. Gwarancja na komputer obejmowakaby reż koszty odzyskania
> danych z dysku twardego albo gwaeancja na samochód obejmowakaby zwrot
> kosztow bilwtu lotniczego gdy auto Ci się zepsuło w drodze na lotnisko...
> ---
> Gdzie tu trudność ?
>
>
Sprecyzuj pytanie... nie rozumiesz że gwarancja na produkt pokrywa tylko
utracone koszty wydane na zakup produktu?
-
24. Data: 2017-07-20 00:17:12
Temat: Re: tarcze + klocki do MX-5
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Pszemol"
> I tak i nie.
> Musze przemyslec Twój punkt widzenia :)
Jak przeczytasz warunki gwarancji to dowiesz, się że prawnicy nie zostawili
tam wiele swobody do przemyślania: gwarancja na pasek daje Ci roszczenia w
kwestii kosztów paska. Dlatego lepiej jest gdy nie przywieziesz do
mechanika swoich części tylko zostawisz mechanikowi wybór i zakup części.
To on wtedy przed Tobą odpowiada za wykonaną robotę a nie producent paska.
---
Co za bzdury. Za wykonaną robotę zawsze odpowiada mechanik. Niekiedy może
jeszcze odpowiadać za części, jak je sprzedaje, ale to i tak nie jest to
samo zobowiązanie co gwarancja producenta. Żadne z tych zobowiązań nie
wyklucza dalszych roszczeń. Komuś np spalił się samochód po niewłaściwej
naprawie. I co, nie da się w sądzie uzyskać odszkodowania ? No bzdura.
>>> Natomiast z tym utrzymaniem się na rynku to bym nie przesadzał -
>>> strasznie ciezko zweryfikować jakosc mechanika.
>>>
>> No w przypadku opisanym obok było wszystko klarowne.
>>
> Chodzi mi o to ze inni klienci sie raczej o tym nie dowiedza...
Mechanikowi powinno zależeć na posiadaniu płacących dobrze klientów.
Zdecydowanie łatwiej jest w biznesie utrzymać klienta którego się już ma
niż pozyskać nowego.
---
Utrzymać klienta ? Gdzieś Ty o takim czymś słyszał jak wieczny klient ?!
Jedną z lepszych dróg na utrzymanie przy sobie klientów to zapewnienie ich
zadowolenia. Niestety czasem oznacza to poświęcenie niektórych transakcji
(i zysków)
a nawet poniesienie kosztów.
---
To jest renoma a nie utrzymanie klienta.
-
25. Data: 2017-07-20 00:19:53
Temat: Re: tarcze + klocki do MX-5
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Pszemol"
>>> Być może prawo mu na to zezwala, ale jeśli zależy mu na utrzymaniu się
>>> na
>>> rynku to sądzę, że będzie traktował swych klientów lepiej niż minimum
>>> wynikające z litery prawa.
>>
>> Nie sadze zeby w prawie były takie ograniczenia kwotowe. Sa?
>
> Ograniczenia wynikają z samego opisu przedmiotu objętego gwarancją.
> Kupiłeś
> pasek? Zepsuł Ci się? Producent odda kasę za pasek.
>
> Trudno aby prawo wymuszało pokrywanie również nieograniczonych
> konsekwencji
> takiej awarii. Gwarancja na komputer obejmowakaby reż koszty odzyskania
> danych z dysku twardego albo gwaeancja na samochód obejmowakaby zwrot
> kosztow bilwtu lotniczego gdy auto Ci się zepsuło w drodze na lotnisko...
> ---
> Gdzie tu trudność ?
Sprecyzuj pytanie... nie rozumiesz że gwarancja na produkt pokrywa tylko
utracone koszty wydane na zakup produktu?
---
Ty nie rozumiesz. Realizowanie zobowiązań gwarancyjnych nie zabezpiecza
producenta przed kierowaniem w stosunku do niego dalszych roszczeń.
-
26. Data: 2017-07-20 02:32:42
Temat: Re: tarcze + klocki do MX-5
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"re" <r...@r...invalid> wrote in message news:okolul$frb$1@mx1.internetia.pl...
> Użytkownik "Pszemol"
>
>>>> Być może prawo mu na to zezwala, ale jeśli zależy mu na utrzymaniu się
>>>> na
>>>> rynku to sądzę, że będzie traktował swych klientów lepiej niż minimum
>>>> wynikające z litery prawa.
>>>
>>> Nie sadze zeby w prawie były takie ograniczenia kwotowe. Sa?
>>
>> Ograniczenia wynikają z samego opisu przedmiotu objętego gwarancją.
>> Kupiłeś
>> pasek? Zepsuł Ci się? Producent odda kasę za pasek.
>>
>> Trudno aby prawo wymuszało pokrywanie również nieograniczonych
>> konsekwencji
>> takiej awarii. Gwarancja na komputer obejmowakaby reż koszty odzyskania
>> danych z dysku twardego albo gwaeancja na samochód obejmowakaby zwrot
>> kosztow bilwtu lotniczego gdy auto Ci się zepsuło w drodze na lotnisko...
>> ---
>> Gdzie tu trudność ?
>
> Sprecyzuj pytanie... nie rozumiesz że gwarancja na produkt pokrywa tylko
> utracone koszty wydane na zakup produktu?
> ---
> Ty nie rozumiesz. Realizowanie zobowiązań gwarancyjnych nie zabezpiecza
> producenta przed kierowaniem w stosunku do niego dalszych roszczeń.
Masz rację - możesz jeszcze zawsze kogoś podać do sądu :-)
Tylko co to zmienia?
-
27. Data: 2017-07-20 02:34:18
Temat: Re: tarcze + klocki do MX-5
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"re" <r...@r...invalid> wrote in message news:okolpk$ffq$1@mx1.internetia.pl...
> Użytkownik "Pszemol"
>
>> I tak i nie.
>> Musze przemyslec Twój punkt widzenia :)
>
> Jak przeczytasz warunki gwarancji to dowiesz, się że prawnicy nie
> zostawili
> tam wiele swobody do przemyślania: gwarancja na pasek daje Ci roszczenia w
> kwestii kosztów paska. Dlatego lepiej jest gdy nie przywieziesz do
> mechanika swoich części tylko zostawisz mechanikowi wybór i zakup części.
> To on wtedy przed Tobą odpowiada za wykonaną robotę a nie producent paska.
> ---
> Co za bzdury. Za wykonaną robotę zawsze odpowiada mechanik. Niekiedy może
> jeszcze odpowiadać za części, jak je sprzedaje, ale to i tak nie jest to
> samo zobowiązanie co gwarancja producenta. Żadne z tych zobowiązań nie
> wyklucza dalszych roszczeń. Komuś np spalił się samochód po niewłaściwej
> naprawie. I co, nie da się w sądzie uzyskać odszkodowania ? No bzdura.
To co innego.
>>>> Natomiast z tym utrzymaniem się na rynku to bym nie przesadzał -
>>>> strasznie ciezko zweryfikować jakosc mechanika.
>>>>
>>> No w przypadku opisanym obok było wszystko klarowne.
>>>
>> Chodzi mi o to ze inni klienci sie raczej o tym nie dowiedza...
>
> Mechanikowi powinno zależeć na posiadaniu płacących dobrze klientów.
> Zdecydowanie łatwiej jest w biznesie utrzymać klienta którego się już ma
> niż pozyskać nowego.
> ---
> Utrzymać klienta ? Gdzieś Ty o takim czymś słyszał jak wieczny klient ?!
Wieczny klient? Czyje to słowa? Stawiasz swojego chochoła i z nim walczysz?
> Jedną z lepszych dróg na utrzymanie przy sobie klientów to zapewnienie ich
> zadowolenia. Niestety czasem oznacza to poświęcenie niektórych transakcji
> (i zysków) a nawet poniesienie kosztów.
> ---
> To jest renoma a nie utrzymanie klienta.
Dla mnie to utrzymanie klienta.
-
29. Data: 2017-07-20 07:00:53
Temat: Re: tarcze + klocki do MX-5
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik re r...@r...invalid ...
> Mechanikowi powinno zależeć na posiadaniu płacących dobrze klientów.
> Zdecydowanie łatwiej jest w biznesie utrzymać klienta którego się już ma
> niż pozyskać nowego.
> ---
> Utrzymać klienta ? Gdzieś Ty o takim czymś słyszał jak wieczny klient ?!
Why not?
Jezdze do jednego mechanika od 91 roku...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho
-
28. Data: 2017-07-20 07:00:53
Temat: Re: tarcze + klocki do MX-5
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Pszemol P...@P...com ...
>>> Trudno aby prawo wymuszało pokrywanie również nieograniczonych
>>> konsekwencji takiej awarii. Gwarancja na komputer obejmowakaby reż
>>> koszty odzyskania danych z dysku twardego albo gwaeancja na samochód
>>> obejmowakaby zwrot kosztow bilwtu lotniczego gdy auto Ci się zepsuło
>>> w drodze na lotnisko...
>>>
>> I tak i nie.
>> Musze przemyslec Twój punkt widzenia :)
>
> Jak przeczytasz warunki gwarancji to dowiesz, się że prawnicy nie
> zostawili tam wiele swobody do przemyślania: gwarancja na pasek daje
> Ci roszczenia w kwestii kosztów paska. Dlatego lepiej jest gdy nie
> przywieziesz do mechanika swoich części tylko zostawisz mechanikowi
> wybór i zakup części. To on wtedy przed Tobą odpowiada za wykonaną
> robotę a nie producent paska.
>
Ale kto mowi o gwarancji?
Wiadomo przeciez ze uprawnienia wynikające z ustawy sa szersze...
>>>> Natomiast z tym utrzymaniem się na rynku to bym nie przesadzał -
>>>> strasznie ciezko zweryfikować jakosc mechanika.
>>>>
>>> No w przypadku opisanym obok było wszystko klarowne.
>>>
>> Chodzi mi o to ze inni klienci sie raczej o tym nie dowiedza...
>>
> Mechanikowi powinno zależeć na posiadaniu płacących dobrze klientów.
> Zdecydowanie łatwiej jest w biznesie utrzymać klienta którego się już
> ma niż pozyskać nowego.
> Jedną z lepszych dróg na utrzymanie przy sobie klientów to zapewnienie
> ich zadowolenia. Niestety czasem oznacza to poświęcenie niektórych
> transakcji (i zysków)
> a nawet poniesienie kosztów.
Mowimy o dwóch roznych kwestiach.
Ty mowisz o danym kliencie a ja o całej reszcie...
Twoje myslenie jest słuszne, idealistyczne ale powiedzmy ze zerwał się
pasek rozrzadu i koszt naprawy to kilka a nawet kilkanascie tysiecy złotych
- mechanik szybko skalkuluje ze pokrycie takiego kosztu jest dla niego
nieopłacalne bo tyle to on na kliencie zarobi za 20 lat... i woli takiego
klienta sie pozbyc.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?
Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy.
-
30. Data: 2017-07-20 10:43:15
Temat: Re: tarcze + klocki do MX-5
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsA7B83DA877D5Dbudzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
Użytkownik re r...@r...invalid ...
>> Mechanikowi powinno zależeć na posiadaniu płacących dobrze
>> klientów.
>> Zdecydowanie łatwiej jest w biznesie utrzymać klienta którego się
>> już ma
>> niż pozyskać nowego.
> ---
>> Utrzymać klienta ? Gdzieś Ty o takim czymś słyszał jak wieczny
>> klient ?!
>Why not?
>Jezdze do jednego mechanika od 91 roku...
Ja tez bym chetnie jezdzil, niestety - dwie ostatnie naprawy cos sp* i
omijam.
Trzeba kupowac auta, ktore sie nie psuja :-(
J.