  • 1. Data: 2009-03-22 18:51:03
    Temat: tanie filtry z allegro - sa cokolwiek warte?
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Kupuje pare drobiazgow od jednego z hurtownikow na allegro i pomyslalem,
    ze przy okazji w koncu zaopatrze sie w filtr polowkowy (z klasycznym
    gwintem, nie cokin) - na poczatek jakis tani. Na oku mam Marumi, ew. cos
    takiego: http://allegro.pl/item590326037.html. Czy bedzie miedzy nimi
    roznica, zakladajac ze uzywam w miare przyzwoitego szkla i matrycy 6-10
    mpix?
    (mam juz m.in. tani polar Hamy, spadek rozdzielczosci jest pomijalny)

    I przy okazji - czy ma ktos doswiadczenie z pierscieniami redukcyjnymi do
    filtrow? Mowiac dokladniej myslalem o uzyciu polara i szarej polowki 55 mm
    w kicie Olympusa, ktory ma mocowanie 58 mm. Czy na szerokim kacie/duzym
    otworze przyslony nie bedzie wyraznego winietowania? Tak sobie mysle, ze
    we wspomnianych filtrach i tak nie bedzie to mialo wiekszego znaczenia...

    k,

  • 2. Data: 2009-03-22 19:26:34
    Temat: Re: tanie filtry z allegro - sa cokolwiek warte?
    Od: Sawi <s...@l...atzc.op>

    KILu pisze:
    > Czy bedzie miedzy nimi
    > roznica, zakladajac ze uzywam w miare przyzwoitego szkla i matrycy 6-10
    > mpix?
    > (mam juz m.in. tani polar Hamy, spadek rozdzielczosci jest pomijalny)

    Rozmawialem z osoba, ktora ma jeden z takich tanich NDx8 zdaje sie.
    Slowo "szary" jest tam mocno umowne ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi

  • 3. Data: 2009-03-23 10:33:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Mar 2009, KILu wrote:

    > (mam juz m.in. tani polar Hamy, spadek rozdzielczosci jest pomijalny)

    Znaczy używasz go w warunkach, w których flarowanie też jest
    pomijalne :)
    (to taka sugestia dotycząca czynników decydujących o sensie
    dopłacania do różnych cech filtra).

    pzdr, Gotfryd