  • 31. Data: 2015-04-04 10:37:17
    Temat: Re: tani tester pojemności baterii litowo-jonowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Apr 2015 23:02:20 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Fajnie że się tak o mnie troszczycie :-) Czuję się zaszczycony... ;-)

    A iphone nie ma jakiego miernika ladunku baterii ?

    Polecilbym Farm Frenzy, gra akurat na pare godzin, ale moze nie
    lubisz, albo na ipnone nie ma :-)

    Odpal jakas nawigacje, ale lepiej taka offline, bez zasilacza, z
    wlaczonym ekranem powinna rozladowac w pare godzin.
    A jak jeszcze ma zapis sladu, to nawet nie trzeba sprawdzac co pol
    godziny.

  • 32. Data: 2015-04-04 11:27:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jawi"

    > Od początku to samo: Akumulatory.
    > ---
    > Czyli co ? Napisałeś, że oba "pracują tyle samo". Chcesz jeszcze raz
    > upewnić się, że tak jest ?
    Skoro jeden używany od lat, oryginalny, pracuje tyle samo jak nowy
    chiński, to powiedz jaką mają pojemność? Bo w tym jest sedno tego wątku.
    ---
    Sedno jest ... w pierwszym zdaniu cytatu

  • 33. Data: 2015-04-04 12:16:07
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    > Czy iPhone4 nie jest wystarczo rzetelnym instrumentem sprawdzającym?!

    IMHO nie jest. Miałem dokładnie taką samą sytuację z HTC. Fabryczny
    akumulator po ~2 latach trzymał dzień z hakiem na czuwaniu. Kupiłem
    "nowy", nieoryginalny ale wcale nie najtańszy i ... dokładnie to samo.
    Podejrzewam, że coś jest z ładowaniem (planowane postarzanie?), bo
    pamiętam incydent, że kiedyś zostawiłem go podpiętego po USB do
    komputera na kilka godzin. Po tym ładowaniu dziwnie długo działał -
    próbowałem to powtórzyć ale już się nie udało. Do dziś nie wiem co jest
    grane, bo zmieniłem operatora i telefon.

    --
    Mirek.

  • 34. Data: 2015-04-04 13:00:05
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:
    [..]
    > Czy iPhone4 nie jest wystarczo rzetelnym instrumentem sprawdzającym?!
    > Skoro oba, nowy chiński i stary chiński inaczej, pracują tak samo
    > długo, to chyba słusznym wnioskiem jest, że mają zbliżoną pojemność.

    Niestety nie za bardzo bo nie wykryje swoich własnych strat, bateria
    może być ok ale sprzęt/soft zawodzi i bierze więcej niż powinien.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 35. Data: 2015-04-04 13:08:34
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
> [...]
    [..]
> [...]
    > i na tym nowym iPhone4 pracuje tyle samo na jednym ładowaniu
    > co na oryginalnym, prawie 5-letnim aku Appla.

    No to już porównałeś.

    [..]

    > Dlaczego srajfona? Skąd ten emocjonalny ładunek u Ciebie?

    Nienawidzę marnowania fajnego sprzętu (jakość podzespołów i wykonania
    bardzo wysoka) a następnie masakryczne ograniczanie jego
    funkcjonalności. Chyba pamiętasz czego _nie_ miały pierwsze srajfony a
    miały wszystkie inne od wielu wielu lat? Dla mnie to prymitywny telefon
    dla mas zbyt tępych by ogarnąć androida dla których ważniejszy jest lans
    niż funkcjonalność.

    > Jak najbardziej można wyłączyć iPhone w czasie ładowania.
    > Uważasz że nie mozna na jakiej podstawie?

    Ano, wyłączy się, znaczy przestanie cokolwiek wyświetlać i reagować. Nie
    łudź się że jest wyłączony.

    Sprawdzi się.

  • 36. Data: 2015-04-04 14:12:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PaN AlexY napisał:

    > Niestety nie za bardzo bo nie wykryje swoich własnych strat, bateria
    > może być ok ale sprzęt/soft zawodzi i bierze więcej niż powinien.

    O co innego mi chodziło. Wnioskowałem, że skoro tak samo pracują, to
    mają taką samą pojemność. Przynajmniej efektywną. Zapomniałem jednak,
    że chodzi o iPhone. Na pewno nie jest tak, że zawodzi w nim soft.
    Przeciwnie -- tam musi być bardzo inteligentne oprogramowanie. Nie
    będzie w tym przesady, jeśli powiem, że inteligencja ta wytworzyła
    już nawet samoświadomość. iPhone, mając świadomość niewymienialności
    swojej baterii, słusznie wykoncypował, że nie zje dzisiaj więcej prądu,
    niż zeżarł wczoraj, bo mu się nie zmieści. Pewnie nawet pamięta jak
    mu dziadunio opowiadał historię wujaszka, który miał niepohamowany
    apetyt i tak się przeżarł, że aż go rozpukło i żywym ogniem się zajął.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2015-04-04 14:12:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Fajnie że się tak o mnie troszczycie :-) Czuję się zaszczycony... ;-)

    Przecież od tego jesteśmy.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2015-04-04 14:15:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jawi" <g...@p...fm> wrote in message
    > Skoro jeden używany od lat, oryginalny, pracuje tyle samo jak nowy
    > chiński, to powiedz jaką mają pojemność? Bo w tym jest sedno tego wątku.

    Ale się nudzicie panowie :-) Wytłumaczyłem już, mimo że nie musiałem,
    że takie mam wrażenie i chcę tanim kosztem potwierdzić swoje obserwacje
    lub im zaprzeczyć w sposób bardziej obiektywny niż obserwacja iPhone4.
    Każdego dnia inaczej używam telefonu, i być może są różnice między tymi
    bateriami i np. ta nowa ma 10-15% więcej pojemności czego nie zauważam.
    Chcę się pobawić, poeksperymentować. Coś jeszcze mam Wam tłumaczyć?

  • 39. Data: 2015-04-04 14:20:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mfoglt$i9s$1@dont-email.me...
> [...]
    > od wielu wielu lat? Dla mnie to prymitywny telefon dla mas zbyt tępych by
    > ogarnąć androida dla których ważniejszy jest lans niż funkcjonalność.

    Masz typowo fanatyczne podejście... Wyluzuj...
    Funkcjonalność iPhone spełnia WSZYSTKIE potrzeby pewnie 99% userów.
    A ten 1% userów którzy rzeczywiście potrzebują czegoś, czego iPhone nie
    ma mogą sobie kupić telefon który te opcje ma. Reszta 99% userów nie
    będzie widzieć różnic między iPhone a innymi telefonami bo i tak używa
    tylko mały podzbiór oferowanych przez te telefony funkcji.
    Oczywiście faktyczne %% będą ciut inne, ale zrozum sens mojej wypowiedzi.

    > Ano, wyłączy się, znaczy przestanie cokolwiek wyświetlać i reagować.
    > Nie łudź się że jest wyłączony.

    Co to zmienia w kwestii przeprowadzanego testu ładowania baterii?
    Pomieszało Ci się z jakimś innym zagadnieniem ?

    No to git.

  • 40. Data: 2015-04-04 14:21:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A iphone nie ma jakiego miernika ladunku baterii ?

    Nie wiem, nie interesowałem się tym :-)

    > Polecilbym Farm Frenzy, gra akurat na pare godzin, ale moze nie
    > lubisz, albo na ipnone nie ma :-)

    Nie mam ochoty poświęcać temu testowi parę godzin życia.

    > Odpal jakas nawigacje, ale lepiej taka offline, bez zasilacza, z
    > wlaczonym ekranem powinna rozladowac w pare godzin.
    > A jak jeszcze ma zapis sladu, to nawet nie trzeba sprawdzac
    > co pol godziny.

    Telefonu używam codziennie i nie planuję testowania w ten sposób.