  • 21. Data: 2016-09-10 11:38:49
    Temat: Re: takie tam z internetow
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-09-10 o 00:42, J.F. pisze:

    > Skoro mrugaja w kamerze to znaczy, ze sie mylisz :-)

    Chyba jednak nie:
    https://www.youtube.com/watch?v=YBIKtVDrxt0
    https://www.youtube.com/watch?v=i2A8kDCwsEI

    Tu takiego efektu "stroboskopowego" nie ma.

    > Typowa regulacja jasnosci, przez czeste miganie (PWM).
    >
    > A reguluja ... bo jedna LED pelni 2 czy 3 funkcje ?
    > Postojowe, stop, przeciwmglowe ...

    Czyli co? Jednak gościu specjalnie domontował jakiś układ do "mrugania"
    światłami jak wozy służbowe na sygnale?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2016-09-10 12:16:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Sep 2016 11:38:49 +0200, Kviat napisał(a):

    > Chyba jednak nie:
    > https://www.youtube.com/watch?v=YBIKtVDrxt0
    > https://www.youtube.com/watch?v=i2A8kDCwsEI
    >
    > Tu takiego efektu "stroboskopowego" nie ma.

    To tylko znaczy ze Dacia zrobila inaczej.

    > Czyli co? Jednak gościu specjalnie domontował jakiś układ do "mrugania"
    > światłami jak wozy służbowe na sygnale?

    Nie.
    Producent musial zrobic postojowe, stop i przeciwmglowe.
    Trzy czerwone swiatla roznej jasnosci.
    Nie wiem cze przepisy nie wymagaja rozdzielenia, ale nawet na
    zarowkach byly niektore laczone.

    No i teraz producent ma do wyboru:
    -podzielic LEDy na sekcje,
    -zrobic jedna duza sekcje (a nawet jedna duza LED) i regulowac
    jasnosc. Regulowac mozna opornikiem, tranzystorem "liniowo", albo
    wlasnie PWM. Lepszy jest PWM, bo inne sie grzeja.

    Powyzej ~50Hz impulsow oko migania nie zauwaza, ale kamera tak.
    Oko tez zuwaza, o ile np glowe szybko obrocisz. I to sie naprawde
    widuje.

    Tranzystorem mozesz bez problemu dac 500Hz - ale moze juz w radiu
    slychac, czy 50 kHz.

    J.

  • 23. Data: 2016-09-10 12:51:31
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-09-10 o 12:16, J.F. pisze:

    > To tylko znaczy ze Dacia zrobila inaczej.

    Słuszna uwaga.

    Ok. Dzięki za wyjaśnienia.

    Pozdrawiam
    Piotr