    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: takie tam o darmowych nawigacjach
    Date: Sun, 27 Aug 2017 13:20:43 +0200

    witam
    parę dni temu wracałem z pomorza na śląsk. w zasadzie trasa banalna,
    wystarczy patrzeć na znaki, ale z doświadczenia wiem że będą korki. więc
    uruchomiliśmy yanosika i googlemaps. Jak dzień wcześniej patrzyłem na
    targeo gdzie są korki, to wybałbym jakieś okrężne drogi. ale maks
    zapakowany, z rowerami, dziećmi, nie chciałem ryzykować wpakowania sie w
    większe kłpopty. więc jedziemy wg nawigacji. tyle że Yanosik, mimo że
    "widział" korki, wcale ich nie chciał omijać. w sensie okolice wejherowa
    i na południe. tam jest w zasadzie korek non stop.googe maps - o dziwo
    wiele lepiej nie żeby jakoś super twórczo, w rozumieniu całej 600km
    trasy, ale lokalnie, google zaproponwały jak by tu ominąć korek. całkiem
    całkiem się udało. przynajmniej większą część.
    natomiast od częstochowy na śląsk - masakra. obydwie nawigacje miały
    informacje o korku, nawet o kilku, i o tym że będzie trzeba postać ok 15
    -20 minut i nic. dopiero w częstochowie googlemaps stwierdziły że moze
    można by inną drogą.... Tyle że ja juz na niej byłem. i teraz najlepsze.
    Yanosik, wskazuje jakąś tam godzinę przyjazdu. zorientował się że
    zjechałem z trasy i próbuje mnie na nią zawrócić. po paru km dał spokój,
    wyznaczył nową trasę z..... krótszym czasem podróży. no kaman. skoro
    dało się do celu przyjechać wcześniej, to dlaczego odrazu tego nie
    proponował? za parę km znowu mu moja trasa nie odpowadała, i znowu parę
    km trwało aż zgodził sie mnie prowadzić " po mojemu" i znowu skrócił o
    parę minut czas dojazdu do celu.
    reasumując. omijanie korków w darmowych nawigacjach - wczesna beta.
    jazda z yanosikiem - który jak najbardziej prawidłowo informuje o
    radarach, kontrolach wypadkach - uniemożliwia skuteczne omijanie
    remontowanych odcinków i korków. A jak to jest w automapie lubi innych
    płatnych nawigacjach?
    ToMasz