  • 41. Data: 2014-07-31 08:22:31
    Temat: Re: tak się zastanawiam
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-30 20:33, rAzor pisze:

    > O i to jest pytanie. :-)

    Nie ma pytania - są słuszne zarzuty.

  • 42. Data: 2014-07-31 08:24:32
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-31 01:35, Tomasz Pyra pisze:

    > Moje doświadczenia z wylatanymi kluczykami są takie, że jak tego da
    > się wyjąć w pozycji w której pracuje silnik, to blokada kierownicy i
    > tak się nie włącza.
    > Blokada jest tylko w zerowej pozycji stacyjki - jak już uda się
    > wyciągnąć kluczyk w czasie jazdy, to i tak trzeba stacyjkę czymś
    > przekręcić żeby zablokować kierownicę.

    Jasne, w poprzednim moim aucie - benzyniaku tak i w obecnym - ropniaku
    mogę po zapaleniu silnika schować kluczyk do kieszeni i w takim stanie
    objechać Polskę. Blokada kierownicy istotnie funkcjonuje tylko w jednym
    układzie stacyjki.

  • 43. Data: 2014-08-12 22:20:46
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 26.07.2014 o 09:09 z <...@...pl> pisze:

    > Ale "podtrzymanie pamięci" do tego radia już jest poza kluczykiem i nie
    > przeszkadza. Co za debil to wymyślił? Po co tak prostemu urządzeniu jak
    > radio stały dostęp do +12V? Żeby zapamiętać stacje? Za dawnych czasów
    > jakoś dawały sobie radę :-)
    A najgorsze w tym jest to że to podtrzymanie bierze dośc sporo prądu,
    przy małym aku w zimie kilka dni stania i nie odpalisz auta, wiem bo już
    tak kilka razy miałem.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 44. Data: 2014-08-12 22:31:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl>

> [...]
    A najgorsze w tym jest to że to podtrzymanie bierze dośc sporo prądu,
    przy małym aku w zimie kilka dni stania i nie odpalisz auta, wiem bo już
    Jak podtrzymanie bierze 20mA to jest już dużo. To 500 godzin 10Ah
    akmulatora, czyli 20 dni. Akumulator z reguły przynajmniej dwa razy więcej
    ma. Prosty wniosek z tego, że coś innego niż podtrzymanie bierze Ci tyle
    prądu. Może to być np cała reszta tego radia, które ma rozdzielone obwody
    podtrzymania a Ty je zwarłeś. Albo coś innego w samochodzie, np lampka
    podświetlenia bagażnika z zepsutym włącznikiem. Alarm. Cokolwiek. Też mi się
    rozładowuje w 3 dni i jeszcze nie doszedłem co konkretnie tyle bierze.

  • 45. Data: 2014-08-13 21:18:06
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 12.08.2014 o 22:31 John Kołalsky <j...@k...invalid> pisze:

> [...]
    > samochodzie, np lampka podświetlenia bagażnika z zepsutym włącznikiem.
    > Alarm. Cokolwiek. Też mi się rozładowuje w 3 dni i jeszcze nie doszedłem
    Już to mierzyłem, radio bieże nawięcej, 30mA, do tego trochę alarm i to
    wystarczy, mój aku ma 34Ah oczywiście nowy :)a że mało jeżdżę bo mam
    blisko to i doładować się nie zdąży, a marny prostownik pod tym
    obciążeniem wydala max 13,8V jak to niedawno zmierzyłem, takwięc ładowarka
    mi też nie ładuje w pełni. Takie uroki :)

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 46. Data: 2014-08-14 13:46:12
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl>

> [...]
    Już to mierzyłem, radio bieże nawięcej, 30mA, do tego trochę alarm i to
    wystarczy, mój aku ma 34Ah oczywiście nowy :)a że mało jeżdżę bo mam
    Do doładowania akurat bardzo niewiele trzeba bo prąd ładowania duży.

    To pod obciążeniem go ładujesz ?

  • 47. Data: 2014-08-14 14:05:40
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-08-12 22:31, John Kołalsky pisze:

> [...]
    > samochodzie, np lampka podświetlenia bagażnika z zepsutym włącznikiem.
    > Alarm. Cokolwiek. Też mi się rozładowuje w 3 dni i jeszcze nie doszedłem

    To poczytaj o BMW e60. Zanim systemy się wygaszą (pół godziny do godziny
    po zamknięciu auta) prąd mierzy się amperomierzem a nie
    miliamperomierzem. Później faktycznie jest max 20mA, ale choćby dwa
    otwarcia auta dziennie mogą zjeść kilka amperogodzin...
    Inna rzecz, że akumulator to ok. 100Ah

    Łukasz

  • 48. Data: 2014-08-14 21:59:47
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 14.08.2014 o 13:46 John Kołalsky <j...@k...invalid> pisze:

> [...]
    > obciążeniem wydala max 13,8V jak to niedawno zmierzyłem, takwięc
    > ładowarka
    > mi też nie ładuje w pełni. Takie uroki :)
    No w samochodzie, czyli z tym nieszczęsnym radiem i alarmem :)
    wyciągać ani odłączać go nie chcę bo potem za dużo ustawiania.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 49. Data: 2014-08-14 22:15:08
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl>

> [...]
    No w samochodzie, czyli z tym nieszczęsnym radiem i alarmem :)
    wyciągać ani odłączać go nie chcę bo potem za dużo ustawiania.
    To 50mA Ci za bardzo tej ładowarki nie obciąży chyba, że jest znacznie
    więcej. Nawet sobie teraz pomyślałem, że możnaby tak mierzyć prąd
    rozładowania.

  • 50. Data: 2014-08-15 13:59:28
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 14.08.2014 o 22:15 John Kołalsky <j...@k...invalid> pisze:

> [...]
    > To 50mA Ci za bardzo tej ładowarki nie obciąży chyba, że jest znacznie
    > więcej. Nawet sobie teraz pomyślałem, że możnaby tak mierzyć prąd
    Eee bo to taka dupiata ładowarka na szybko kupiona, taka jakich pełno po
    marketach ale ja ją kupiłem na alldrogo za 1/3 ceny.
    Ma jakieś ledki i elektronikę w środku, po tym jak doszedłem dlaczego tak
    słabo ładuje się aku to zajrzałem do niej, okazało się że to trafo+mostek
    +rezystor ograniczenia prądu a ledki to wskaźnik spaku nap na tym
    rezystorze, bez obciążenia daje 16V, ale trafo mały to pod lekkim
    obciążeniem już daje tylko niecałe 14 :( i nic z tym za bardzo się nie
    zrobi a zresztą nie mam czasu aby to przerabiać.
    Mam w planach zrobic lepszą, ale że musiałem na szybko doładować aku to
    kupiłem taką paść, poprzednio ładowałem zasilaczem lab ale to za duże
    bydle do tachania, a i pokrywy się nie da zamknąć z nim w środku :)

    --

    Pozdr
    Janusz