  • 31. Data: 2014-07-30 20:30:36
    Temat: Re: tak się zastanawiam
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-26 20:39, Irokez pisze:

    > Chodzi o rozładowanie akumulatora pewnie
    > Blaupunkt na ten przykład ma w dupie ten kluczyk i radio odpalisz, ale
    > bez niego po 30 minutach się wyłączy.
    >
    > Tylko szkoda że inni na to nie wpadli...

    E chyba nie. Nie chodzi o producentów radioodbiorników a instalację
    elektryczną danego modelu pojazdu.

  • 32. Data: 2014-07-30 20:31:24
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-29 00:48, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale zabezpieczenia czego przed czym?
    > Bo nie słyszałem żeby komuś ukradli radio razem z zasilaniem ;)
    > Czasami kradną cały samochód, ale wtedy zniknięcie radia nie jest
    > największym problemem.

    Tak, przed kradzieżą. Zresetowane (odcięte od zasilania) radio wymaga
    wprowadzenia kodu. Tak miałem w moim poprzednim aucie.

    Piszemy tylko o kradzieży radia, a nie całych samochodów, i przez
    kilku/kilkonastoletnich chłystków a nie przez specjalistów w tym fachu.

  • 33. Data: 2014-07-30 20:32:21
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > Pamiętanie stacji *NIE* jest elementem zabezpieczenia. Jest
    > dziadostwem wesoło implementowanym przez stada projektantów. Może by i
    > chcieli lepiej, ale pewno mają powody marketingowe żeby za dobrze nie
    > zrobić.
    >
    > Mam pewność, że projektanci nigdy nie uzywają swoich produktów.
    > Inaczej nie robili by tego dziadostwa od kiedy pamięc EEPROM jest
    > dostepna w cenie pół kilo kaszy, czyli od bardzo dawna.

    Zabezpieczenia nie ma nic wspólnego z pamiętaniem stacji. Radio będzie
    je pamiętało i przez rok trzymania go w szafie. Warunkiem jest podanie
    poprawnego kodu odblokowującego.

  • 34. Data: 2014-07-30 20:33:20
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > Za zostawienie dziecka w aucie teraz jest czapa ;)

    Przecież nie miałem na myśli niemowlaków. Chodzi o takich którzy
    potrafią już przekręcić kluczyk w stacyjce.

  • 35. Data: 2014-07-30 20:33:35
    Od: rAzor <a...@r...strikesbaaack.nsa>

    Dnia 2014-07-26 07:52, Użytkownik - Trybun napisał::

    > Mało tego, u mnie nawet radio nie będzie grało bez kluczyka w
    > stacyjce...

    O i to jest pytanie. :-)

  • 36. Data: 2014-07-30 20:43:42
    Od: rAzor <a...@r...strikesbaaack.nsa>

    Dnia 2014-07-27 20:41, Użytkownik - PiteR napisał::

    > Po to jest żeby w czasie jazdy, jak ci wypadnie kluczyk i kierownica
    > się zablokuje żebyś poszedł do rowu.

    Dokładnie.

  • 37. Data: 2014-07-30 22:57:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-30 20:33, Trybun pisze:

    > Przecież nie miałem na myśli niemowlaków.

    U starszych ten sam problem:

    http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,16401
    362,34_latek_zmarl_w_rozgrzanym_aucie__W_srodku_mogl
    o.html

  • 38. Data: 2014-07-31 01:22:30
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.07.2014 20:43, rAzor pisze:

    > Dokładnie.

    Nie zdarzyło mi się żeby kluczyk sam "wylatał" ze stacyjki i takie mam
    skojarzenie że jak wylata, to musi być taki rzęch że trzeba przede
    wszystkim uważać żeby nie wypaść przez podłogę na jezdnię :). Niesłusznie?

    p. m.

  • 39. Data: 2014-07-31 01:35:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-31 01:22, m pisze:

    > Nie zdarzyło mi się żeby kluczyk sam "wylatał" ze stacyjki i takie mam
    > skojarzenie że jak wylata, to musi być taki rzęch że trzeba przede
    > wszystkim uważać żeby nie wypaść przez podłogę na jezdnię :). Niesłusznie?

    Moje doświadczenia z wylatanymi kluczykami są takie, że jak tego da się
    wyjąć w pozycji w której pracuje silnik, to blokada kierownicy i tak się
    nie włącza.
    Blokada jest tylko w zerowej pozycji stacyjki - jak już uda się
    wyciągnąć kluczyk w czasie jazdy, to i tak trzeba stacyjkę czymś
    przekręcić żeby zablokować kierownicę.

  • 40. Data: 2014-07-31 08:22:16
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-30 22:57, Tomasz Pyra pisze:

    > U starszych ten sam problem:
    >
    > http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,16401
    362,34_latek_zmarl_w_rozgrzanym_aucie__W_srodku_mogl
    o.html

    Sorry, ale ja nie nawet wirtualnie nie sięgam po wypociny pospolitego
    kłamcy, który każe się tytułować dziennikarzem.