-
1. Data: 2017-11-08 09:49:01
Temat: tak jeszcze a propo Tesli
Od: Bolko <s...@g...com>
W 2016 roku zakład FCA w Tychach wyprodukował łącznie 273 768 samochodów,
w tym marek Fiat, Abarth i Lancia - 261 150 szt.
Fiat 500 stanowi 175 886 sztuk,
Lancia Ypsilon 67 417 sztuk,
a Abarth 500 17 847 sztuk.
Fabryka Tesli: 260 sztuk x 4 kwartały = 1040 egz
Albo 2,8 auta na dzień.
a podobno wygląda to tak:
https://youtu.be/8_lfxPI5ObM
-
2. Data: 2017-11-08 11:28:28
Temat: Re: tak jeszcze a propo Tesli
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-11-08 o 09:49, Bolko pisze:
> W 2016 roku zakład FCA w Tychach wyprodukował łącznie 273 768 samochodów,
> w tym marek Fiat, Abarth i Lancia - 261 150 szt.
> Fiat 500 stanowi 175 886 sztuk,
> Lancia Ypsilon 67 417 sztuk,
> a Abarth 500 17 847 sztuk.
>
> Fabryka Tesli: 260 sztuk x 4 kwartały = 1040 egz
> Albo 2,8 auta na dzień.
>
> a podobno wygląda to tak:
>
> https://youtu.be/8_lfxPI5ObM
>
Taka trochę manufaktura.
W 16 sekundzie widać, jak pracownicy podjeżdżają RAZEM Z SZAFKĄ
NARZĘDZIOWĄ do samochodu :-)
44 sek. pan wykonuje jakąś operację usilnie naciskając przycisk. Widać,
jak mu jest niewygodnie - nawet zmienia rękę. Cały czas musi trzymać
guzik wciśnięty - to jakieś dziwne, zwykle operacje wykonuje się
automatycznie.
1.44 - ręczne spawanie - źródło potencjalnych problemów
2.19 - podobna sytuacja
2.12 - pan ręcznie nakłada klej - takie czynności powinien robić robot,
skoro tyle ich mają na hali
2.52 - ręczny transport karoserii holownikami,
4.06 - dostawianie schodków, bo zamiast automatu i taśmy stosuje się
wózki AGV
Zwiedzałem fabrykę VW w Białężycach - na oko jest lepiej zorganizowana.
Ciągi transportowe (samochód/ludzie) nie przecinają się. Transport jest
na taśmie za pomocą wózków lub transport podwieszony, dzięki czemy
wszystkie stanowiska montażowe wyposażone są w stałe pomosty dla
pracowników, a nie jakieś dostawiane/dosuwane. Narzędzia są w zasięgu
ręki, prace wspomagają manipulatory.
Przy zmianie kierunku ciągu transportowego odbywa się to albo nad albo
pod ciągami transportowymi dla ludzi - nie jeździ karoseria po hali.
http://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/zdjecia-fabryki
-volkswagena-bialezycach/
http://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/montaz-volkswag
ena-craftera-fabryce-bialezycach-kolo-wrzesni/
T.
-
3. Data: 2017-11-08 12:03:13
Temat: Re: tak jeszcze a propo Tesli
Od: "miumiu" <a...@b...pl>
>Fabryka Tesli: 260 sztuk x 4 kwartały = 1040 egz
>Albo 2,8 auta na dzień.
Tesla IMHO to amerykański ambergold (podobnie jak inne firmy Muska). Cel to
zbieranie miliardów $ z rynku a nie jakaś tam produkcja. A wszystko pod
chwytliwymi hasłami elektrycznych samochodów, lotów na Marsa itd. Nie chcę
być złym prorokiem ale śmierdzi mi ten interes na 10 000km ;)
Pzdr
-
4. Data: 2017-11-08 12:39:19
Temat: Re: tak jeszcze a propo Tesli
Od: Bolko <s...@g...com>
W dniu środa, 8 listopada 2017 11:28:33 UTC+1 użytkownik T. napisał:
> W dniu 2017-11-08 o 09:49, Bolko pisze:
> > W 2016 roku zakład FCA w Tychach wyprodukował łącznie 273 768 samochodów,
> > w tym marek Fiat, Abarth i Lancia - 261 150 szt.
> > Fiat 500 stanowi 175 886 sztuk,
> > Lancia Ypsilon 67 417 sztuk,
> > a Abarth 500 17 847 sztuk.
> >
> > Fabryka Tesli: 260 sztuk x 4 kwartały = 1040 egz
> > Albo 2,8 auta na dzień.
> >
> > a podobno wygląda to tak:
> >
> > https://youtu.be/8_lfxPI5ObM
> >
>
> Taka trochę manufaktura.
Dopiero teraz zwróciłem uwagę że film jest z 2013 roku.
4 lata...
Wiec jak na manufakture to wygląda nieźle.
Ale to znaczy że po 4 latach są na tym samym etapie.
-
5. Data: 2017-11-08 12:42:36
Temat: Re: tak jeszcze a propo Tesli
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:otuo9v$t1$...@n...news.atman.pl...
>>Fabryka Tesli: 260 sztuk x 4 kwartały = 1040 egz
>>Albo 2,8 auta na dzień.
>Tesla IMHO to amerykański ambergold (podobnie jak inne firmy Muska).
>Cel to zbieranie miliardów $ z rynku a nie jakaś tam produkcja. A
>wszystko pod chwytliwymi hasłami elektrycznych samochodów, lotów na
>Marsa itd. Nie chcę być złym prorokiem ale śmierdzi mi ten interes na
>10 000km ;)
Moze i smierdzi, ale Tesla jednak troche samochodow wyprodukowala i
sprzedala przez ostatnie 10 lat.
Model 3 przezywa drobne trudnosci, ale S i X produkuja masowo.
J.
-
6. Data: 2017-11-08 12:54:15
Temat: Re: tak jeszcze a propo Tesli
Od: "miumiu" <a...@b...pl>
> Moze i smierdzi, ale Tesla jednak troche samochodow wyprodukowala i
> sprzedala przez ostatnie 10 lat.
> Model 3 przezywa drobne trudnosci, ale S i X produkuja masowo.
>
> J.
>
No coś musi robić, żeby nie było, ale straty ciągle rosną. Zabawa skończy
się jak rynkowi znudzi się wydawanie kolejnych miliardów na finansowanie
działalności.
-
7. Data: 2017-11-08 12:57:45
Temat: Re: tak jeszcze a propo Tesli
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 8 Nov 2017 12:03:13 +0100, miumiu
> Tesla IMHO to amerykański ambergold (podobnie jak inne firmy Muska).
ROTFL
Tysiące wyprodukowanych i jeżdżących samochodów elektrycznych
objeżdżających znaczną większość śmierdzieli spalinowych, inwestowanie w
infrastrukturę ładowarek w wielu krajach, a także w sieć salonów i
serwisów, wysyłanie rakiet w kosmos z odzyskiwanym pierwszym stopniem,
które SpaceX Muska dokonało jako pierwsze, można swobodnie porównać do
piramidki AmberGold która ze swoimi procentami zwrotu śmierdziała na milion
kilometrów i która poza braniem niewiele dawała... Że o PayPal przez
grzecznoć nie wspomnę. Do prawdy tak trudno pojąć, że są bardziej ambitni
ludzie którzy poza kasą, a której i tak już mają po uszy, mogą robić coś
więcej?
--
Pozdor
Myjk
-
8. Data: 2017-11-08 13:12:42
Temat: Re: tak jeszcze a propo Tesli
Od: p...@g...com
--Dopiero teraz zwróciłem uwagę że film jest z 2013 roku. 4 lata...
Wiec jak na manufakture to wygląda nieźle. Ale to znaczy że po 4 latach są na tym
samym etapie.
to stare video z produkcji modelu S a liczby pewnie podales dla 3-ki :-)
https://cleantechnica.com/2017/01/03/teslas-2016-del
iveries-production/
83,922 vehicles (Model X + Model S) produced in 2016.
w sumie nie rozumiem czemu Musk nie podkupil specow od planowania produkcji od Forda
czy GM ? przycebulil pare USD i wyszla kicha za miliony USD ?
-
9. Data: 2017-11-08 13:25:47
Temat: Re: tak jeszcze a propo Tesli
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-11-08 o 13:12, p...@g...com pisze:
> --Dopiero teraz zwróciłem uwagę że film jest z 2013 roku. 4 lata...
> Wiec jak na manufakture to wygląda nieźle. Ale to znaczy że po 4 latach są na tym
samym etapie.
>
> to stare video z produkcji modelu S a liczby pewnie podales dla 3-ki :-)
>
> https://cleantechnica.com/2017/01/03/teslas-2016-del
iveries-production/
> 83,922 vehicles (Model X + Model S) produced in 2016.
>
> w sumie nie rozumiem czemu Musk nie podkupil specow od planowania produkcji od
Forda czy GM ? przycebulil pare USD i wyszla kicha za miliony USD ?
>
No to kilka faktów: :-)
http://motoryzacja.wnp.pl/tesla-ubiegla-dysona-ws-au
t-elektrycznych-dzieki-pracownikowi,310170_1_0_0.htm
l
http://motoryzacja.wnp.pl/tesla-wykupila-producenta-
zautomatyzowanych-maszyn-produkcyjnych,310103_1_0_0.
html
T.
-
10. Data: 2017-11-08 18:46:14
Temat: Re: tak jeszcze a propo Tesli
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2017-11-08 o 12:57, Myjk pisze:
> Wed, 8 Nov 2017 12:03:13 +0100, miumiu
>
>> Tesla IMHO to amerykański ambergold (podobnie jak inne firmy Muska).
>
> ROTFL
>
> Tysiące wyprodukowanych i jeżdżących samochodów elektrycznych
> objeżdżających znaczną większość śmierdzieli spalinowych, inwestowanie w
> infrastrukturę ładowarek w wielu krajach, a także w sieć salonów i
> serwisów, wysyłanie rakiet w kosmos z odzyskiwanym pierwszym stopniem,
> które SpaceX Muska dokonało jako pierwsze, można swobodnie porównać do
> piramidki AmberGold która ze swoimi procentami zwrotu śmierdziała na milion
> kilometrów i która poza braniem niewiele dawała... Że o PayPal przez
> grzecznoć nie wspomnę. Do prawdy tak trudno pojąć, że są bardziej ambitni
> ludzie którzy poza kasą, a której i tak już mają po uszy, mogą robić coś
> więcej?
>
DeLoreana też wyprodukowano ponad 8 tys. szt. A z części zapasowych
można by złożyć pewnie jeszcze z tysiąc.
Wydaje mi się, że Teslę trzeba rozpatrywać w aspekcie
ekonomiczno-biznesowym. Niejedna już firma przejechała się przez
przeinwestowanie.
Z drugiej strony sporo było ciekawych i dobrych aut, które "nie poszły",
a inne, gorsze, miały swój czas i dobrze się sprzedawały - ale przez
pewien czas (Trans Am, DB5).
--
Pozdrawiam.
Adam