eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytak jeszcze a propo Tesli › Re: tak jeszcze a propo Tesli
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.63
    .MISMATCH!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: tak jeszcze a propo Tesli
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <2...@g...com>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Wed, 8 Nov 2017 11:28:28 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <2...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 48
    Message-ID: <5a02dc4f$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.49.210.62
    X-Trace: 1510136911 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 649 95.49.210.62:57393
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2796
    X-Received-Body-CRC: 4151192555
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2618533
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-11-08 o 09:49, Bolko pisze:
    > W 2016 roku zakład FCA w Tychach wyprodukował łącznie 273 768 samochodów,
    > w tym marek Fiat, Abarth i Lancia - 261 150 szt.
    > Fiat 500 stanowi 175 886 sztuk,
    > Lancia Ypsilon 67 417 sztuk,
    > a Abarth 500 17 847 sztuk.
    >
    > Fabryka Tesli: 260 sztuk x 4 kwartały = 1040 egz
    > Albo 2,8 auta na dzień.
    >
    > a podobno wygląda to tak:
    >
    > https://youtu.be/8_lfxPI5ObM
    >

    Taka trochę manufaktura.
    W 16 sekundzie widać, jak pracownicy podjeżdżają RAZEM Z SZAFKĄ
    NARZĘDZIOWĄ do samochodu :-)

    44 sek. pan wykonuje jakąś operację usilnie naciskając przycisk. Widać,
    jak mu jest niewygodnie - nawet zmienia rękę. Cały czas musi trzymać
    guzik wciśnięty - to jakieś dziwne, zwykle operacje wykonuje się
    automatycznie.
    1.44 - ręczne spawanie - źródło potencjalnych problemów
    2.19 - podobna sytuacja
    2.12 - pan ręcznie nakłada klej - takie czynności powinien robić robot,
    skoro tyle ich mają na hali
    2.52 - ręczny transport karoserii holownikami,
    4.06 - dostawianie schodków, bo zamiast automatu i taśmy stosuje się
    wózki AGV

    Zwiedzałem fabrykę VW w Białężycach - na oko jest lepiej zorganizowana.
    Ciągi transportowe (samochód/ludzie) nie przecinają się. Transport jest
    na taśmie za pomocą wózków lub transport podwieszony, dzięki czemy
    wszystkie stanowiska montażowe wyposażone są w stałe pomosty dla
    pracowników, a nie jakieś dostawiane/dosuwane. Narzędzia są w zasięgu
    ręki, prace wspomagają manipulatory.
    Przy zmianie kierunku ciągu transportowego odbywa się to albo nad albo
    pod ciągami transportowymi dla ludzi - nie jeździ karoseria po hali.

    http://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/zdjecia-fabryki
    -volkswagena-bialezycach/
    http://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/montaz-volkswag
    ena-craftera-fabryce-bialezycach-kolo-wrzesni/

    T.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: