  • 61. Data: 2013-02-04 14:43:05
    Temat: Re: tak coś celebryckiego...
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-02-04 14:32, quent pisze:
    > Dlatego uważam, że tego typu decyzje powinny zejść do gmin niech się tam
    > zastanawiają. A gminy powinny ze sobą *konkurować* o mieszkańców,
    > inwestycje itp. wprowadzając lepsze/gorsze prawo.

    I wygra gmina, w której wszystko wolno :)
    Masz jeszcze jakieś pomysły na reformy? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /żyć pełnią życia czy przygotowywać się do zdrowej śmierci - oto jest

  • 62. Data: 2013-02-04 14:46:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-02-04 14:39, quent pisze:
    > Nie mam zamiaru dyskutować nt. pojęć rozmytych.
    > Co to znaczy "wrażliwy estetycznie"?

    To jest pojęcie, które ''wrażliwi estetycznie'' rozumieją bez
    tłumaczenia, a niewrażliwi nie zrozumieją, choćby im tłumaczyć cały dzień :)

    > Poza tym ja nie wychowuje a zarabiam kasę.

    Otóż to! Masz głęboko w dupie co robisz, jak, jaka będzie tego
    konsekwencja i co z tego wyniknie np. za 20 lat. Ważne, żeby była kasa i
    to najlepiej gotówką, od razu.

    > Jak klient grymasi to w najgorszym przypadku nie przyjmuję zlecenia.
    > Całkiem nieźle mi płacą jako adminowi.

    A horyzont zdarzeń wyznacza płaca...
    Dlatego jakoś nie zrozumiemy się wzajemnie. Ja chcę żyć w ładnym, mądrym
    kraju, a Ty w dżungli.

    --
    pozdrawia Adam
    /choć wydaje się to niemożliwe, nie jestem nieomylny/

  • 63. Data: 2013-02-04 14:50:41
    Temat: Re: tak co? celebryckiego... KOMPLETNIE OT
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Tylko alternatywa zawodowa nie jest tak do końca alternatywą.
    > Niestety, trzeba system zreformować, ale na głębszym poziomie, wręcz
    > psychicznym. Dzieci trzeba uczyć uczyć i przystosowywać się,
    > obserwować i przewidywać przyszłość, trzeba im ukazać mechanizmy
    > działania świata: psychologii, socjologii, ekonomii - i to już od
    > przedszkola. I jak najszybciej wytłumaczyć, że święty Mikołaj i
    > koledzy to taki aneks do Andersena. Wiedza konkretna spada na drugi
    > plan. Choć oczywiście, dopóki nie nastąpi powszechna robotyzacja (a
    > nastąpi za kilkadziesiąt lat), murarz będzie miał co robić.

    wciąż jednak pozostaje pytanie czy świat ma naprawdę tak wyglądać że garstka
    będzie właścicielem wszytskiego a resztą będzie ledwo wiązała koniec z
    końcem? Bo obecny system w dużej części funkcjonuej tylko dzieki napędzaniu
    konsupcji, którą wspiera sie kredytami. Tak naprawdę wydajemy kasę któej nie
    mamy i jak widac nie wiadomo czy będziemy mieć. A zarabiamy tylko dzieki
    temu że ludzie dostają te kredyty. Likwidacja kredytów spowodowałaby
    likwidację większej częsci przemysłu motoryzacyjnego, agd, odzieżowego
    itd... naraz okazało by sie, że mamy miliony bez pracy którzy nie są w
    stanie spłacić pobranych kredytów, co wiecej banki sobie mogą zabrac dobra
    materialne (domy samochody itp) ale te zajęte przez komorników dobra nie sa
    nic warte bo nie ma kto ich kupić, bo nieliczni milionerzy nie kupią setek
    samochodów, telewizorów, mieszkań czy domów. ale to tylko początek, bo
    zamknięte fabryki też sa na kredyt zbudowane i firmy też przestaną je
    spłacać, system sie zawali.

    Do czego prowadzi blokada rynku kredytowego, widać po rynku mieszkaniowym w
    Polsce, mieszkania sie nie bedą sprzedawać, spowoduej to zapaść rynku
    budowlanego od którego zależy życie wielu ludzi w Polsce. Ludzie tracący
    pracę nei znajdą alternatywnego zatrudnienia, bo co mieliby niby robić?
    Usługi dla ludności? Przeciez ludzi nie stać na usługi jak ledwo im starcza
    na życie.

    Mam dziwne wrażenie że problem nadmiaru ludzi zdolnych do pracy zasypaliśmy
    na jakiś czas życiem na kredyt.

    System sie nie zawalił jeszcze tylko dzieki kredytowi.

    Do tego pojawia sie jeszcze sprawa pseudo biznesu. Tak naprawdę we
    współczesnym świecie prawdziwe pieniądze zarabia sie nie produkując dobra
    materialne, tylko obracając wirtualnymi produktami, na rynkach finansowych,
    tam są miliardy pustego pieniądza bez pokrycia w niczym oprócz bitów w
    komputerach. I to tych "biznesmenów" ratowaliśmy podczas I fali kryzysu.

  • 64. Data: 2013-02-04 14:51:36
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > I wygra gmina, w której wszystko wolno :)

    Nie wszystko powinno być ustalane na górze.

    > Masz jeszcze jakieś pomysły na reformy? :)

    To nie moje.
    Poza tym nie ma tu miejsca na rozpisywanie się nt. szczegółów.
    Podawałem kiedyś bibliografię ale nie byłeś zainteresowany

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 65. Data: 2013-02-04 14:55:56
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > To jest pojęcie, które ''wrażliwi estetycznie'' rozumieją bez tłumaczenia,
    > a niewrażliwi nie zrozumieją, choćby im tłumaczyć cały dzień :)

    Słabe to pojęcie co to nie ma definicji.
    Czerwoni lubią takie.

    > Otóż to! Masz głęboko w dupie co robisz, jak, jaka będzie tego
    > konsekwencja i co z tego wyniknie np. za 20 lat. Ważne, żeby była kasa i
    > to najlepiej gotówką, od razu.

    Tak było w stanach i stały się jednym z najbardziej pożądanych miejsc do
    życia na świecie o czym świadczyły setki tys ludzi którzy narażając życie
    próbowali się tam dostać.

    Tak było bo dziś i tam czerwono się robi.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 66. Data: 2013-02-04 14:57:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > I wygra gmina, w której wszystko wolno :)
    > Masz jeszcze jakieś pomysły na reformy? :)

    tylko z e to konkurowanie to czystej wody populizm, ruch przychodzący to
    procenty ludzi którzy już tam mieszkają i to oni bęa ofiarami liberalnej
    gminy która otworzy sie na bezczelnego dynamicznego biznesmena kótry
    postanowi zbudować wytwórnie smoły oraz składowisko odpadów przemysłowych.

    Ci ludzie sie nie wyniosą... bo ich nie bedzie na to stać.

  • 67. Data: 2013-02-04 15:03:23
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]

    > zastanawiają. A gminy powinny ze sobą *konkurować* o mieszkańców,
    > inwestycje itp. wprowadzając lepsze/gorsze prawo.

    No przecież planowanie przestrzenne zachodzi na poziomie gminy, więc o
    co Ci znowu chodzi? Oczywiście są też pewne regulacje odgórne, z którymi
    prawo miejscowe musi być zgodne, ale procedura planistyczna odbywa się
    głównie z udziałem gminy.

    --
    marcin

  • 68. Data: 2013-02-04 15:05:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
> [...]
    > do życia na świecie o czym świadczyły setki tys ludzi którzy
    > narażając życie próbowali się tam dostać.
    >
    > Tak było bo dziś i tam czerwono się robi.

    W USA nie robi sie czerwono tylko USA stały sie pańśtwem rządzonym przez
    wielkie korporacje w interesie wielkich korporacji. To Wielki biznes wybiera
    przezydentów i kongres i to w interesie wielkiego biznesu kreuej sie prawo,
    czy prowadzi polityke także zagraniczną, w tym prowadzi sie wojny. Warto
    zobaczyć ile kosztowały ostatnie wojny, kto na nich zarabiał i kto za nie
    płaci, bo wojny sa opłacane z bużetu, a budzęt jest w duzej częsci tworzony
    z kredytu, który musza spłacać obywatele.

    W ostanich latach w USA postępuje proces liwkidacji czegoś takiego jak klasa
    średnia. Klasa średnia to byli drobni przedsiębiorocy, obecne prawo jest
    często bezlitosne dla drobnych firm, nie mają oni wieliej szansy w starciu z
    wielkimi korporacjami. Wiele wskazuje, że szanse na sukces od pucybuta do
    milionera w USA staje sie powoli mitem. Trzeba miec naprawde genialny pomysł
    aby sie przebić na rynku.

  • 69. Data: 2013-02-04 15:11:40
    Od: Polak Catholic <s...@i...pl>

    W dniu 2013-02-04 08:42, Janko Muzykant pisze:

    > Który to już raz widzę ''zły rząd mi zabiera'' dziś rano? :)
    > Dzizas, co za durny naród... tak trudno mu dojrzeć do tego, że sam sobie
    > zabiera wzajemnie, okrada się i oszukuje na każdym kroku; wszystko jakiś
    > mityczny zły rząd... No cóż, tak jest przecież łatwiej. I jak to
    > cudownie usprawiedliwia!

    W tym akurat ma rację, ponad 300$ miesiąc w miesiąc haraczu nawet jak
    nie zarobisz lub masz stratę, to czyste złodziejstwo nie stosowane w
    żadnym cywilizowanym kraju.
    Pozdr. J.

  • 70. Data: 2013-02-04 15:58:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-02-04 15:11, Polak Catholic pisze:
    > W tym akurat ma rację, ponad 300$ miesiąc w miesiąc haraczu nawet jak
    > nie zarobisz lub masz stratę, to czyste złodziejstwo nie stosowane w
    > żadnym cywilizowanym kraju.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że z tego haraczu zus bierze niecałe trzy
    procent, resztę dzielą między siebie ''nieroby'' na emeryturach?

    Problemem nie jest to ile haraczu ucieka tylko ile potem zostaje. Ale to
    już głównie zasługa nas samych, których jedyną formą konkurencji jest
    dumping.

    Z niską ceną naszej pracy może się tylko zmierzyć jej niska wydajność.
    Kiepskie płace, kiepski produkt - wszystko pasuje. To stara tradycja jest...

    --
    pozdrawia Adam
    /kto pisze inaczej to jest po prostu niequmaty w piłce dyletant [pis.oryg.]/