  • 71. Data: 2019-05-10 23:55:05
    Temat: Re: tacy. mają pierwszeństwo.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-10 o 23:25, r...@k...pl pisze:

    > Nie ma. To oczywiste. Tak samo jak to, że jeżeli pieszy wkracza bezpośrednio
    > przed nadjeżdżający pojazd skutkuje winą pieszego.

    Już kolejną osobę proszę, aby podała znaczenie/definicję pojęcia
    "bezpośrednio przed jadący pojazd" i póki co nikt nie potrafi
    odpowiedzieć czy jest to dystans mniejszy jak kilometr,  100 metrów, 10
    metrów, 1 metr, 10 centymetrów, a może 10 milimetrów.

    Wskaż podstawę prawną takiego określenia lub gdzie się znajduje
    definicja tego pojęcia.

    Jeżeli nie jest to sprecyzowane to znaczy, że jest to pojęcie
    subiektywne, a nie obiektywne. Wystarczy, że pieszy stwierdzi, że
    samochód był jeszcze bardzo daleko, bo 2mm przed przejściem i nikt nie
    może tego zakwestionować. Nie ma definicji określającej ile to jest
    "bezpośrednio przed", dlatego podlega to ocenie subiektywnej.

    Jak więc widzisz jest to najbardziej idiotyczny zapis w PoRD, który
    powinien zostać usunięty.

  • 72. Data: 2019-05-10 23:59:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-10 o 23:33, kk pisze:

    > Skąd taka teza?

    > Jaki to ma znaczenie w sytuacji gdy wszedł bezpośrednio przed
    > nadjeżdżający pojazd tak, że doprowadził do kolizji.

    Podaj znaczenie/definicję pojęcia "bezpośrednio przed jadący pojazd".
    Czy jest to dystans mniejszy jak 10 kilometrów, kilometr,  100 metrów,
    10 metrów, 1 metr, 10 centymetrów, a może 10 milimetrów.

    Wskaż podstawę prawną takiego określenia lub gdzie się znajduje
    definicja tego pojęcia.

    Jeżeli nie jest to sprecyzowane to znaczy, że jest to pojęcie
    podlegające subiektywnej ocenie, a nie obiektywnej. Wystarczy, że pieszy

  • 73. Data: 2019-05-11 00:28:59
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-10 23:55, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > "bezpośrednio przed", dlatego podlega to ocenie subiektywnej.
    >
    > Jak więc widzisz jest to najbardziej idiotyczny zapis w PoRD, który

    Każdy może mieć inne zdanie ale nie każdego zdanie jest tak samo ważne.

  • 74. Data: 2019-05-11 00:38:58
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-10 23:59, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > 10 metrów, 1 metr, 10 centymetrów, a może 10 milimetrów.
    >
    > Wskaż podstawę prawną takiego określenia lub gdzie się znajduje

    Zadzwoń do mamy

    > Jeżeli nie jest to sprecyzowane to znaczy, że jest to pojęcie
    > podlegające subiektywnej ocenie, a nie obiektywnej.

    Chyba chodziło o ocenę sytuacji a nie pojęcia. Tak czy siak, ocena w
    naturze ma subiektywizm.

    > Wystarczy, że pieszy
    > stwierdzi, że samochód był jeszcze bardzo daleko, bo 2mm przed
    > przejściem i nikt nie może tego zakwestionować.

    Ja mogę ale nie każdy mnie słucha.

    > Jest to najbardziej idiotyczny zapis w PoRD, który powinien zostać
    > usunięty.

    Zapis jak zapis. Mnie tam jakoś przekonuje.

  • 75. Data: 2019-05-11 03:41:34
    Temat: Re: tacy. bezpośrednio przed jadący pojazd.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Już kolejną osobę proszę, aby podała znaczenie/definicję pojęcia
    > "bezpośrednio przed jadący pojazd"
    >
    > Wskaż podstawę prawną takiego określenia lub gdzie się znajduje definicja
    > tego pojęcia.

    To znaczy, że w takiej sytuacji pojazd ma pierwszeństwo,
    bo "pieszemu zabrania się wchodzenia bezpośrednio przed
    jadący pojazd".
    Definicja pierwszeństwa jest w PoRD.

  • 76. Data: 2019-05-11 06:13:59
    Temat: Re: tacy. Pieszy wchodzący.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.05.2019 o 23:23, r...@k...pl pisze:

    > Czyli ile dokładnie?

    Czyli w przypadku gdy na znaku jest napisane 5o, albo nie ma znaku w
    terenie zabudowanym, okoliczności przyrody nie powinny się na nagraniu
    przesuwać szybciej niż 13.8(8) metra w ciągu sekundy. Uprzedzając
    pytanie w praktyce spawdza się to trochę na odwrót- bioerzesz element o
    znanej długości i sprawdzasz ile czasu zajmu je mi przesunięcie się o
    własną długość. Jeszcze uprzedzając krytyke - to w rzeczywistości to
    pojazd się porusza, nie elementr - wszystko zależy od punktu odniesienia;)

    Shrek

  • 77. Data: 2019-05-11 16:01:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-11 o 00:38, kk pisze:

    > Zadzwoń do mamy

    To twoja mam jest polonistką i robi wykładnię z wykładni leksykalnej? :)

    To podaj mi jej numer telefonu. Masz rację, że dobrze jest porozmawiać z
    twoją mamą, bo chyba nie wie jakie głupoty jej synuś wypisuje i to
    prawdopodobnie na jej komputerze.

    > Zapis jak zapis. Mnie tam jakoś przekonuje.

    Ty go sobie interpretujesz jak ci wygodniej.

  • 78. Data: 2019-05-11 16:13:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-10 o 23:28, kk pisze:

    > Jeździsz samochodem?

    Tu cię muszę zaskoczyć. Jeżdżę i to dużo i mam kilka swoich samochodów,
    które są moją własnością, a nie tatusiowe.

    Do chwili obecnej miałem kilkanaście samochodów, którymi jeździłem i
    były moją własnością.

    Wyprzedzając twoje kolejne pytania:

    Nigdy nie potrąciłem pieszego. Ani na przejściu, ani poza przejściem.
    Kilka razy zdarzyło mi się wymusić pierwszeństwo na pieszych na
    przejściu z powodu swojej nieuwagi w tym 2 razy wpadłem w poślizg na
    lodzie, który wyślizgały auta przed przejściem. W przypadku lodu po
    prostu źle oceniłem sytuację drogową i poszedł klakson w ruch, aby piesi
    mi nie weszli. Po zatrzymaniu grzecznie przeprosiłem za zaistniałą
    sytuację. Gdyby znalazł się wtedy tam policjant i chciał mnie ukarać,
    nie próbowałbym go przekonywać, że to nie moja wina. W każdym z tych
    przypadków to ja dałem d....

    Miałem też sytuacje w których specjalnie wjechałem na przejście blokując
    pieszych lub trąbiąc, żeby nie weszli pod rozpędzone auto debila, który
    się nie zorientował, że powinien się zatrzymać przed czerwonym światłem
    lub że powinien udzielić pierwszeństwa pieszym. Jeden taki o mało co nie
    skasował mojego auta wjeżdżając mi w kufer. Z piskiem opon zatrzymał się
    ze 20-30 cm za mną, choć uciekłem do przodu na przejście, jednocześnie
    blokując pieszych. Był to typowy "dresiarz", któremu się wydawało, że
    zdąży jeszcze przejechać na wczesnym czerwonym, albo jak to taki by
    powiedział na "bardzo późnym zielonym" świetle przez skrzyżowanie. Pech
    chciał, że akurat wszyscy kierowcy na wszystkich trzech pasach ruchu
    zatrzymali się przed sygnalizatorem, a łebek zbyt późno się zorientował,
    że nikt nie chce łamać przepisów. Zdecydowanie też przekraczał dozwoloną
    prędkość, bo dość szybko nas doganiał przed skrzyżowaniem.

  • 79. Data: 2019-05-11 16:49:44
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-11 16:01, Uzytkownik wrote:

> [...]
    >
    > To podaj mi jej numer telefonu. Masz rację, że dobrze jest porozmawiać z
    > twoją mamą, bo chyba nie wie jakie głupoty jej synuś wypisuje i to

    Synuś, jebnij się w główkę bo jak nie to ja Cię jebnę

  • 80. Data: 2019-05-11 19:09:39

    Sat, 11 May 2019 06:13:59 +0200, w <5cd64bfc$0$519$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > własną długość. Jeszcze uprzedzając krytyke - to w rzeczywistości to
    > pojazd się porusza, nie elementr - wszystko zależy od punktu odniesienia;)

    Chyba się zgubiłeś, jeżeli chodzi o ten podwątek -- bo dotyczył czegoś innego.