  • 21. Data: 2009-10-06 09:00:03
    Temat: Re: szukam freelancera
    Od: arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>

    Btw to nie jest algorytm zastepujacy samo szukanie najkrotszej sciezki
    ale umozliwiajacy przeprowadzanie szukania na urzadzeniach ktore
    normalnie nie maja szans na to lub przy wielokrotnym wykonywaniu
    (serwery ? ) oszczedzajacy czas znalezienia wyniku.

  • 22. Data: 2009-10-06 18:59:05
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>

    arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał(a):

> [...]
    > normalnie nie maja szans na to lub przy wielokrotnym wykonywaniu
    > (serwery ? ) oszczedzajacy czas znalezienia wyniku.

    Chyba nie rozumiem.

    Czy chodzi o coś takiego:
    1) Wybieram losowy wierzchołek X z pełnego grafu
    2) Buduję minimalne drzewo rozpinające na głębokość N węzłów z wierzchołka X
    3) Wstawiam do grafu zgrubnego wierzchołek X
    4) Usuwam z grafu pełnego X wraz z całym drzewem rozpinającym
    5) Zapisuję dodatkową informację o tym że droga z X do listy wierzchołków
    nie przekracza N
    6) Wracam do 1 jeśli nie warunek stopu

    W ten sposób mogę utworzyć graf zgrubny o mniejszym rozmiarze. Jednak
    po dojściu do węzła grafu zgrubnego, muszę odczytać z dysku listę
    wierzchołków do których on prowadzić. Więc w ten sposób nie będzie
    żadnego zysku. Może jedynie zysk na tym, że da się odczytać taką
    listę bez losowego naprowadzania głowicy. Nie wiem.

    Homeomorfizm też nie wiem jak można wykorzystać. Graf by musiał mieć
    dużo prostych na których leżą węzły bez dodatkowych rozgałęzień. Tak
    jest w przypadku autostrady wzdłuż której leży wiele wiosek, ale to
    tylko jeden szczególny przypadek grafu.

    Chyba czegoś nie rozumiem.

  • 23. Data: 2009-10-06 19:14:47
    Od: arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>

> [...]
    > dużo prostych na których leżą węzły bez dodatkowych rozgałęzień. Tak
    > jest w przypadku autostrady wzdłuż której leży wiele wiosek, ale to

    Masz ścisłe pojęcie że dorga to droga, a rozluznij wyobraznie

    Weź takie

    Wszystkie drogi(krawędzie) mają atrybut kraju,wojewodztwa
    Niech graf A bedzie np takim przejsciem ze wezly wenwatrz wojewodztwa
    grafu B staja sie jednym wezelem w calym wojewodztwie grafu A, wezly na
    granicy ktore lacza drogi wojewodzkie A staja sie wezlami granicznymi B
    reszta wezlow A z granic staje sie albo tymi wewnatrz B albo pomijasz
    cokolwiek (kwestia wyobrazni). Teraz zaowaz ze musisz ustalic jakies
    kryterium dla wag miedzy wezlami granic a wezlami srodkowymi (tj
    kluczowe kwestia kalibracji i wyobrazni)

    Jesli w tym grafie zgrobym ktory zalozmy reprezentuje cala europe
    przeprowadzisz wyznaczaczanie drogi to zuyskasz liste wojewodztw przez
    ktore musi biec droga oraz liste wezlow granicznych miedzy wojewodzkimi
    przez ktore ona biegnie.
    Wystarczy teraz ze dla kazdego wojewodztwa przeprowadzisz wyznaczanie
    drogi od granicy do granicy na zadanych punktach.

    To jest duze uproszczenie idei ale dosc dobrze oddaje cel.
    Wynik takiego przeprowadzania wyznaczania najkrótszej sciezki bedzie
    rozwiazaniem suboptymalnym ale jednoczesnie tak bliskim opimum jak dobry
    bedie homeomorfizm i ustalone wagi grafu zgrubnego.

    Mozna robic inne przejscia np aby uzyskiwac liste krajow podrozy albo
    znaczacych drog itd

  • 24. Data: 2009-10-06 22:37:39
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    > Masz ścisłe pojęcie że dorga to droga, a rozluznij wyobraznie
    No spróbujmy rozluźnić ją :)

> [...]
    > granicy ktore lacza drogi wojewodzkie A staja sie wezlami granicznymi B
    > reszta wezlow A z granic staje sie albo tymi wewnatrz B albo pomijasz

    Ok, a co zrobić jeśli graf nie przypomina mapy? Np. gdy graf nie ma
    określonego
    położenia węzłów, określone jest tylko które węzły są połączone a
    które nie?
    Długość połączeń może być dodatnią wartością stałą albo zmienną o
    jakimś rozkładzie?

> [...]
    > przeprowadzisz wyznaczaczanie drogi to zuyskasz liste wojewodztw przez
    > ktore musi biec droga oraz liste wezlow granicznych miedzy wojewodzkimi
    Tak, uzyskam, ale czy mniejszym kosztem? Stoję w punkcie źródłowym.
    Sprawdzam
    drogę do najbliższych państw. Skąd mogę wiedzieć w jakim państwie
    leży
    punkt docelowy? Nie wiem tego, bo wierzchołki w grafie nie mają
    określonych
    współrzędnych. Więc po dotarciu w zgrubnym grafie do węzła
    reprezentującego
    państwo, muszę odszukać listę wszystkich punktów w tym państwie i całą
    przejrzeć? Czy jest jakiś szybszy sposób?

> [...]
    > bedie homeomorfizm i ustalone wagi grafu zgrubnego.
    >
    > Mozna robic inne przejscia np aby uzyskiwac liste krajow podrozy albo

    Zgadzam się dla grafu który reprezentuje punkty w przestrzeni N
    wymiarowej
    W grafie z podaną listą połączeń i wagami połączeń nadal nie rozumiem
    jakby
    to mogło pomóc. Jedyny zysk jaki widzę, to brak nastawiania głowicy
    podczas
    sekwencyjnego odczytywania listy najbliższych sąsiadów.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2009-10-08 07:14:59
    Od: arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>

    Wez ze sklepu jakąkolwiek nawigację samochodową na PocketPC, WCE wyznacz
    tras z lizbony do helsinek, 30 - 90s w zal. od produktu.
    Orientacyjna ilośc segmentów(krawędzi) w europie to 20 pare mln.
    Ilośc ram to 32 albo 64 a o szybkości procka nie wspomne.
    Opisanym sposobem ( ale z innymi homeomorfizmami ) wyznacza sie trasy w
    oparciu o grafy zgrubne pozwalajace ustalic minimalny zestaw krawedzi do
    poprowadzenia trasy dokladnej.

  • 26. Data: 2009-10-08 22:24:07
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 8 Paź, 09:14, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
    wrote:
> [...]
    > Orientacyjna ilośc segmentów(krawędzi) w europie to 20 pare mln.
    > Ilośc ram to 32 albo 64 a o szybkości procka nie wspomne.

    Zgadzam się i rozumiem że to nie stanowi problemu. Sam bym umiał
    to wymyślić i zaimplementować. Ułatwienie stanowią współrzędne
    węzłów na mapie 2D bądź 3D. Jeśli ktoś szuka przykładowej
    Warszawy na mapie, to po współrzędnych Warszawy i współrzędnych
    Polski w grafie zgrubnym, od razu wiadomo że Warszawa nie
    leży w Afryce. Ale to jest przypadek szczególnego grafu.

    Wyobraź sobie inny graf. Jest kula o promieniu jednostkowym.
    Wewnątrz tej kuli na losowych współrzędnych są rozmieszczone
    miliony węzłów. Pomiędzy losowymi węzłami przebiegają
    połączenia o losowej długości z przedziału od 10 do 50 jednostek,
    czyli długość każdego połączenia przekracza średnicę kuli.
    Np wszystkie połączenia stanowią bardzo kręte tunele.

    Jak taki graf zaindeksować? Jak do niego stworzyć graf zgrubny?

    > Opisanym sposobem ( ale z innymi homeomorfizmami ) wyznacza sie trasy w
    > oparciu o grafy zgrubne pozwalajace ustalic minimalny zestaw krawedzi do
    > poprowadzenia trasy dokladnej.
    No właśnie, nie wiem jak w tym grafie który przytoczyłem ustalić
    minimalny zestaw krawędzi zawierający rozwiązanie dokładne?

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2009-10-09 10:39:53
    Od: arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>

> [...]
    > Polski w grafie zgrubnym, od razu wiadomo że Warszawa nie
    > leży w Afryce. Ale to jest przypadek szczególnego grafu.

    Jesli zastosujesz ta logike szukania tylko w danym kierunku to nie
    sprawdzi sie na Europie. Przyklad Gdynia -> Malme i prom do karskrony
    idący w przeciwnym kierunku z Gdyni i wiele tym podobnych polaczen.

> [...]
    > Np wszystkie połączenia stanowią bardzo kręte tunele.
    >
    > Jak taki graf zaindeksować? Jak do niego stworzyć graf zgrubny?

    Cala istota homeomorfizmow polega na sepcyfice danych.
    Drogi -> Miasta, Powiaty,Gminy, Granice, Przejscia Graniczne, typy i
    kategorie drog, ich przepustowosci etc
    Sieci komputerowe -> przepustowosci sieci, typy sieci, opoznienia,
    fizyczny nosnik, funkcje wezlow ( routery , bramy )
    Sieci energetyczne -> Napiecia, natezenia -> rola sieci

    itd.

    Jesli cos jest kompletnym chaosem to nie ma na czym ustalic homeomorfizmu

  • 28. Data: 2009-10-09 10:46:13
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 9 Paź, 12:39, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
    wrote:

    > Jesli cos jest kompletnym chaosem to nie ma na czym ustalic homeomorfizmu
    Tak też sądziłem.