    From: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: szukam freelancera
    Date: Tue, 6 Oct 2009 18:59:05 +0000 (UTC)

    arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał(a):

    > Btw to nie jest algorytm zastepujacy samo szukanie najkrotszej sciezki
    > ale umozliwiajacy przeprowadzanie szukania na urzadzeniach ktore
    > normalnie nie maja szans na to lub przy wielokrotnym wykonywaniu
    > (serwery ? ) oszczedzajacy czas znalezienia wyniku.

    Chyba nie rozumiem.

    Czy chodzi o coś takiego:
    1) Wybieram losowy wierzchołek X z pełnego grafu
    2) Buduję minimalne drzewo rozpinające na głębokość N węzłów z wierzchołka X
    3) Wstawiam do grafu zgrubnego wierzchołek X
    4) Usuwam z grafu pełnego X wraz z całym drzewem rozpinającym
    5) Zapisuję dodatkową informację o tym że droga z X do listy wierzchołków
    nie przekracza N
    6) Wracam do 1 jeśli nie warunek stopu

    W ten sposób mogę utworzyć graf zgrubny o mniejszym rozmiarze. Jednak
    po dojściu do węzła grafu zgrubnego, muszę odczytać z dysku listę
    wierzchołków do których on prowadzić. Więc w ten sposób nie będzie
    żadnego zysku. Może jedynie zysk na tym, że da się odczytać taką
    listę bez losowego naprowadzania głowicy. Nie wiem.

    Homeomorfizm też nie wiem jak można wykorzystać. Graf by musiał mieć
    dużo prostych na których leżą węzły bez dodatkowych rozgałęzień. Tak
    jest w przypadku autostrady wzdłuż której leży wiele wiosek, ale to
    tylko jeden szczególny przypadek grafu.

    Chyba czegoś nie rozumiem.