    From: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: szukam freelancera
    Date: Tue, 6 Oct 2009 15:37:39 -0700 (PDT)

    > Masz ścisłe pojęcie że dorga to droga, a rozluznij wyobraznie
    No spróbujmy rozluźnić ją :)

    > Weź takie
    >
    > Wszystkie drogi(krawędzie) mają atrybut kraju,wojewodztwa
    > Niech graf A bedzie np takim przejsciem ze wezly wenwatrz wojewodztwa
    > grafu B  staja sie jednym wezelem w calym wojewodztwie grafu A, wezly na
    > granicy ktore lacza drogi wojewodzkie A staja sie wezlami granicznymi B
    > reszta wezlow A z granic staje sie albo tymi wewnatrz B albo pomijasz
    > cokolwiek (kwestia wyobrazni).

    Ok, a co zrobić jeśli graf nie przypomina mapy? Np. gdy graf nie ma
    określonego
    położenia węzłów, określone jest tylko które węzły są połączone a
    które nie?
    Długość połączeń może być dodatnią wartością stałą albo zmienną o
    jakimś rozkładzie?

    > Teraz zaowaz ze musisz ustalic jakies
    > kryterium dla wag miedzy wezlami granic a wezlami srodkowymi (tj
    > kluczowe kwestia kalibracji i wyobrazni)
    >
    > Jesli w tym grafie zgrobym ktory zalozmy reprezentuje cala europe
    > przeprowadzisz wyznaczaczanie drogi to zuyskasz liste wojewodztw przez
    > ktore musi biec droga oraz liste wezlow granicznych miedzy wojewodzkimi
    > przez ktore ona biegnie.
    Tak, uzyskam, ale czy mniejszym kosztem? Stoję w punkcie źródłowym.
    Sprawdzam
    drogę do najbliższych państw. Skąd mogę wiedzieć w jakim państwie
    leży
    punkt docelowy? Nie wiem tego, bo wierzchołki w grafie nie mają
    określonych
    współrzędnych. Więc po dotarciu w zgrubnym grafie do węzła
    reprezentującego
    państwo, muszę odszukać listę wszystkich punktów w tym państwie i całą
    przejrzeć? Czy jest jakiś szybszy sposób?

    > Wystarczy teraz ze dla kazdego wojewodztwa przeprowadzisz wyznaczanie
    > drogi od granicy do granicy na zadanych punktach.
    >
    > To jest duze uproszczenie idei ale dosc dobrze oddaje cel.
    > Wynik takiego przeprowadzania wyznaczania najkrótszej sciezki bedzie
    > rozwiazaniem suboptymalnym ale jednoczesnie tak bliskim opimum jak dobry
    > bedie homeomorfizm i ustalone wagi grafu zgrubnego.
    >
    > Mozna robic inne przejscia np aby uzyskiwac liste krajow podrozy albo
    > znaczacych drog itd

    Zgadzam się dla grafu który reprezentuje punkty w przestrzeni N
    wymiarowej
    W grafie z podaną listą połączeń i wagami połączeń nadal nie rozumiem
    jakby
    to mogło pomóc. Jedyny zysk jaki widzę, to brak nastawiania głowicy
    podczas
    sekwencyjnego odczytywania listy najbliższych sąsiadów.