    From: jorgel <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: szkoda zgloszona na OC i przejscie na AC
    Date: Thu, 18 Nov 2010 21:35:16 +0100

    Mam problem polegajacy na tym, ze pozornie oczywista wina sprawcy nie
    zostala stwierdzona oswiadczeniem. Obu zabrala karetka, sprawca nie
    chcial rozmawiac na ten temat. Policja nie ukarala go mandatem poniewaz
    uznali, ze jest material na sprawe karna. Mi napisali, ze jechalem
    prawidlowo oraz ze jego pojazd zjechal na moj pas. Poki co jednak nadal
    postepowanie jest w sprawie, a nie przeciw niemu. Nie uzyli slowa
    sprawca, ani wina co skwapliwie wykorzystal jego ubezpieczyciel HDI
    Asekuracja. Niemniej przez dobre paredziesiat dni wodzili mnie za nos.
    Przygotowali wstepna (zanizona drastycznie) likwidacje, ktorej
    przeciwstawilem opinie rzeczoznawcy i na tym etapie przerwali wspolprace
    piszac, ze nie udalo sie ustalic odpowiedzialnosci towarzystwa HDI, bo
    "ZGODNIE Z ZAPISEM ART. 16 ust. 2 CYTOWANEJ USTAWY INFORMUJEMY, ZE
    PRZYCZYNA NIEMOZNOSCI ZASPOKOJENIA ROSZCZEN JEST BRAK SPOSOBU
    ZAKONCZENIA CZYNNOSCI WYJASNIAJACYCH PRZEZ POLICJE." Ja zostalem z duzym
    kredytem, zniszczonym przez szrocianego pirata samochodem i ...
    niewykorzystanym autocasco z cesja na bank. Co teraz powinienem zrobic ?
    Odpuscic z OC i zglosic z AC ? Jak to zrobic, zeby moj ubezpieczyciel od
    AC nie powolali sie na brak zgloszenia szkody we wlasciwym terminie
    (teoretycznie pojazd nie byl na parkingu strzezonym wiec mogl jego stan
    uledz zmianie) ? Pierwszego dnia telefonicznie odmowili mi zgloszenia,
    bo skoro wypadek spowodowal ktos inny to kazali mi isc do jego
    ubezpieczyciela ... Co teraz zrobic ? AC to na dzien dobry wklad wlasny,
    amortyzacja i pare innych niekorzystnych zapisow + utrata znizek ... A
    szrociany pirat i jego ubezpieczyciel HDI smieja mi sie w twarz ...