    From: jorgel <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szkoda zgloszona na OC i przejscie na AC
    Date: Sun, 21 Nov 2010 13:20:19 +0100

    > Raczej - porada - 300zł.
    > Inna sprawa, że tutaj chodzi o napisanie pisma do ubezpieczalni, faktycznie
    > około 300zł, ubezpieczalnia jak dostanie pismo od prawnika, to zazwyczaj
    > staje na baczność...

    To tak nie jest. Prawnikow jest jak psow i znalezienie takiego, ktory ma
    wiedze na temat ubezpieczen samochodowych i doswiadczenie w ich
    dochodzeniu nie jest trywialne. oplaca sie to dopiero od momentu regresu
    po autocasco jesli sprawa idzie w kierunku sporu sadowego w oparciu o OC
    sprawcy. kancelarie wyspecjalizowane w temacie biora okolo kilkanascie
    procent wartosci sporu rocznie (15-18%). Czesc kancelarii bierze takich
    spraw jak najwiecej, a potem sie nie wywiazuja z pisaniny. Bardzo czesto
    daza do ugody z TU, ktora nastepuje ze strata dla poszkodowanego. Tak
    naprawde jak sam tego nie wyrobisz pismami to rzadko ktora kancelaria
    stanie na wysokosci zadania. Raczej napisze do nadzoru ubezpieczen
    skarge na HDI, ale tez pozostaje kwestia przeniesienia do mojego
    ubezpieczyciela z polisy autocasco, bo nie chce sie bujac z brakiem
    autka przez pare lat (tyle trwaja spory w sadach).