  • 11. Data: 2012-06-11 00:29:45
    Temat: Re: szablony do smd
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > A to za mało, aby na automat się opłacało? My rzucamy nawet serie po
    > kilkanaście sztuk i się opłaca. :) Pytanie raczej ile i jakie elementy
    > masz na PCB...

    Myślę, że już można zacząć myśleć :) Dlatego właśnie niedawno pytałem o
    to na grupie. Ale - mając taki gadżet własny jest to jednakowoż dużo
    wygodniejsze, zwłaszcza jeśli chodzi o terminy. A terminy to moja pięta
    Achillesowa :)

    > Fajna zabawka. Tylko ile czasu zejdzie Ci na zrobienie tego,
    > dopieszczenie, no i jak z trwałością... Do tego trzeba nałożyć pastę i
    > po ułożeniu włożyć wszystko do pieca. No i postawić przy tych maszynach
    > przynajmniej jednego człowieka odpowiedzialnego za to wszystko. Nadal
    > się opłaca...? :)

    Przy moich ilościach, to mogę obsłużyć sam, jak na razie.
    Nałożenie pasty to akurat nie problem przecież - nawet bez drukarki
    szablonowej, ale to akurat jakiś majątek nie jest. Gorzej z piecem.
    Koledzy w zaprzyjaźnionej firmie jadą na jakimś piecyku a'la opiekacz :)
    No i jakoś robią - a robią nawet dość poważne rzeczy.
    Ale - profesjonalne to to nie jest. Wiadomo - proteza.

    Tyle, że faktycznie trochę czasu trzeba żeby to zrobić.
    Opłacać to się pewnie opłaca, tyle że u mnie problem jest z wolnym
    czasem, mogę nie mieć kiedy zrobić...
    Nawet gdybym chciał kupić jakiś automat (chociażby z odzysku), to i tak
    nie ma w tej chwili jeszcze miejsca na niego. Ale - na razie to za
    duża inwestycja...Więc póki co muszę kombinować.

    No zobaczymy, przy najbliższej okazji sprawdzę CART, który tak jeden z
    kolegów zachwala. Jeśli montaż z zakupem części będzie w racjonalnych
    kosztach, to pewnie się skuszę, żeby ich sprawdzić.

  • 12. Data: 2012-06-12 19:32:49
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Unidruk okazał się rozsądny (150 zł/szblon) , w ciągu kilku dni.
    Tak, że zamawiam u nich.