  • 11. Data: 2011-02-17 22:07:45
    Temat: Re: suszarka zakloca odbior TV - w jaki sposob?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2011 18:16:16 +0100, pw wrote:
    >odlaczylem wzmacniacz, podlaczylem suszarke i wzroslo BER i UNC, czyli
    >wyglada na to ze to suszarka sieje ...

    Ze suszarka sieje to my wiemy, tylko ciekawilo nas czy wprost w pasmie
    sygnalu, czy zakloca prace wzmacniacza.

    J.

  • 12. Data: 2011-02-18 07:06:52
    Od: pw <p...@g...com>

    On 02/17/2011 11:07 PM, J.F. wrote:

    > Ze suszarka sieje to my wiemy, tylko ciekawilo nas czy wprost w pasmie
    > sygnalu, czy zakloca prace wzmacniacza.

    jak przyloze suszarke do przewodu z wzmocnionym sygnalem tuz przy
    odbiorniku, wtedy nic sie nie dzieje, jak wyjme wzmacniacz wtedy sygnal
    jest slaby i szuszarka przy odbiorniku daje znac o sobie

    druga sprawa to szuszarka przy wzmacniaczu, przed wzmacniaczem sygnal
    jest rowniez slaby i dlatego suszarka daje znac

    byc moze pomoze wymiana anteny na mocniejsza ...

  • 13. Data: 2011-02-18 12:17:00
    Od: pw <p...@g...com>

    On 02/18/2011 08:06 AM, pw wrote:

> [...]
    > jest rowniez slaby i dlatego suszarka daje znac
    >
    > byc moze pomoze wymiana anteny na mocniejsza ...

    reasumujac, napewno zaklocenia przedostaja sie przez przewod, natomiast
    aby sprawdzic czy dodatkowo praca wzmacniacza jest zaklocana to by
    trzeba bylo zamontowac mocniejsza antene i dac przewod o lepszym
    ekranowaniu i sprawdzic czy dalej sa zaklocenia jesli sa to albo praca
    wzmacniacza jest zaklocana albo dalej sygnal jest slaby i/lub
    ekranowanie nie wystarczajace

    niestety jesli ktos ma slaby sygnal, nie moze dokladnie sprawdzic czy
    praca wzmacniacza jest zaklocona ...

    najlepiej jakby ktos mial taki sam wzmacniacz i znajdowal sie blisko
    nadajnika, to moglby to z latwoscia sprawdzic .... (oczywiscie bez
    tlumika niech nie probuje :) )

    antene mam taka:
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_uhf_19-el
    ementowa_dipol_19-21-69_A1910R.htm

    a przewod taki:
    http://www.dipol.com.pl/przewod_koncentryczny_75_om_
    triset-113_pe_zelowany_1m__E1017_1.htm

    antene mam wymienic na ATX-91 (chyba najlepsza) a jesli chodzi o przewod
    to chyba lepszego juz nie ma ...

    sygnal odbieram z odleglosci ok. 100km, dodatkowo na perterze to cud ze
    cokolwiek odbieram, jakosc taka:

    tzap "Polsat(TP EmiTel)"
    using '/dev/dvb/adapter0/frontend0' and '/dev/dvb/adapter0/demux0'
    reading channels from file '/home/pw/.tzap/channels.conf'
    tuning to 690000000 Hz
    video pid 0x0066, audio pid 0x0067
    status 07 | signal 8de7 | snr 00af | ber 001fffff | unc 00000002 |
    status 1f | signal a165 | snr 00bb | ber 000007f0 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal a164 | snr 00bb | ber 00000640 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal a121 | snr 00b6 | ber 00000b30 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal a12c | snr 00b9 | ber 00000670 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal a0fe | snr 00be | ber 00000900 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal a0dd | snr 00b9 | ber 00000780 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal a128 | snr 00b8 | ber 00000750 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal a13b | snr 00b6 | ber 00000e30 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal a1bb | snr 00c2 | ber 00000560 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal a175 | snr 00b9 | ber 00000a70 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal a142 | snr 00b9 | ber 000009b0 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal a19e | snr 00bd | ber 00000840 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal a1c5 | snr 00b1 | ber 00000930 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal a1ef | snr 00bd | ber 000003d0 | unc 00000000 |
    FE_HAS_LOCK

  • 14. Data: 2011-02-18 20:40:07
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik pw napisał:
    > druga sprawa to szuszarka przy wzmacniaczu, przed wzmacniaczem sygnal
    > jest rowniez slaby i dlatego suszarka daje znac
    >
    > byc moze pomoze wymiana anteny na mocniejsza ...

    Najpierw sprawdź bezkosztowo najprostszy zestaw, czyli telewizor
    podłączony do prądu i do Twojej anteny. Sprawdź złącza - może gdzieś
    przeciąłeś ekran, bo faktycznie kabel masz dobrej klasy. Żadnych
    dodatkowych urządzeń, typu magnetowid, DVD, czy cokolwiek innego
    podłączonego do TV.
    Potem zastanów się gdzie cały układ jest uziemiony. Obecne TV miewają
    podłączenie do bolca uziemiającego. Sprawdź czy jest przejście miedzy
    bolcem uziemiajacym a gniazdem antenowym TV. Antena też pewnie gdzieś
    tam na dachu jest uziemiona przez maszt. Postaraj się zapewnić tylko
    jeden punkt uziemienia (albo z jednej, albo z drugiej strony) ale tylko
    do testu, bo nigdy w życiu nie pozostawiaj anteny na dachu bez
    uziemienia. Jeżeli TV ma kabel 3 żyłowy, to też tak musi pozostać.
    Jeżeli przy jakichkolwiek zakłóceniach odcięcie jednej strony masy (np.
    na kablu antenowym) pomoże, to stosuje się separatory galwaniczne ale to
    raczej przy zakłóceniach o częstotliwości sieci elektrycznej i pasach na
    ekranie.
    Jeżeli ani antena nie ma uziemienia, ani telewizor, to na czas testu
    podłącz masę układu, np. na złączu antenowym do kaloryfera, czy czegoś
    naprawdę podłączonego do ziemi.
    Daj znać, czy jest jakakolwiek różnica.
    Maciek

  • 15. Data: 2011-02-20 14:39:32
    Od: pw <p...@g...com>

    On 02/18/2011 09:40 PM, Maciek wrote:

> [...]
    > Jeżeli ani antena nie ma uziemienia, ani telewizor, to na czas testu
    > podłącz masę układu, np. na złączu antenowym do kaloryfera, czy czegoś

    nie zauwazam jakiejs wiekszej roznicy z uziemieniem, w kazdym badz razie
    chyba nie ma wiekszego problemu, widoczne zaklocenia pojawiaja sie tylko
    jak jest suszarka ustawiona na najwyzsze obroty i lezy przy przewodzie
    (tuz obok wzmacniacz)

    w kazdym badz razie jesli przesunalem suszarke 30cm od przewodu
    zwiekszony ber jest praktycznie nie zauwazalny ...