  • 101. Data: 2009-12-22 15:05:36
    Temat: Re: skrócona superheterodyna AM na lampach
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Grzegorz Kurczyk pisze:

    > No w końcu składamy w tej chwili radyjka na lampach, wiec german to
    > szczyt nowoczesności ;-)

    BTW tak się zastanawiam czy za kilka dekad popularnością nie zaczną się
    cieszyć "high-endowe" wzmacniacze na zapomnianych tranzystorach
    germanowych, oferujące wrażenia słuchowe nieporównywalne ze współczesną
    "zimną i bezduszną" krzemową elektroniką. ;)

  • 102. Data: 2009-12-22 15:41:45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Krzysztof Kucharski pisze:

    > Nie zbierasz przekaźników?

    Trochę się znajdzie, ale szkoda niszczyć całkiem sprawne przekaźniki. :)

  • 103. Data: 2009-12-22 15:58:08
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Tomasz Szczesniak pisze:

    > DDS to może nie, ale syntezę się da. Zużyje się naprawdę dużo lamp,
    > ale działać będzie :)

    Nie popadajmy już w skrajność. ;)
    Hmm... Niemniej synteza + wyświetlanie częstotliwości na lampach nixie
    byłoby już fajnym pomysłem. ;)

  • 104. Data: 2009-12-22 16:21:51
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    [...]
    > Trochę się znajdzie, ale szkoda niszczyć całkiem sprawne przekaźniki. :)
    [...]

    Bez przesady. Jeden egzemplarz odpowiedniego przekaźnika, zawierający parę
    tysięcy zwojów drutu nawojowego powinien zaspokoić Twoje potrzeby na pewien
    czas.
    BTW - kiedy to zastosowałeś ostatnio jakiś przekaźnik?

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 105. Data: 2009-12-22 16:32:16
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > Konkretnie myślałem o tym:
    > http://images42.fotosik.pl/152/6ba2474119a4edfc.jpg
    > http://images42.fotosik.pl/152/4221430649eb1340.jpg
    > http://images43.fotosik.pl/240/a82f5b83d6682339.jpg
    >
    > Radioamator z 1970. Niestety serwer zmniejsza rozdzielczość.

    Niestety, teraz chyba już nie dostaniesz takich małych transformatorków.
    Te rdzenie chyba się nazywały T3 i T4 i chyba były stosowane np. w
    miniaturowym
    odbiorniku "Migo" z głośnikiem fi=5cm i 8ohm.
    Raczej w końcówce trzeba dać wzmacniacz na tranzystorach (nowość!)
    komplementarnych i głośnik 40ohm.
    pzdr,
    Andrzej

  • 106. Data: 2009-12-22 16:54:20
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Andrzej pisze:

    > Niestety, teraz chyba już nie dostaniesz takich małych transformatorków.
    > Te rdzenie chyba się nazywały T3 i T4 i chyba były stosowane np. w
    > miniaturowym odbiorniku "Migo" z głośnikiem fi=5cm i 8ohm.

    Co do miniaturowych transformatorków to pamiętam, że gdzieś leżała ich
    większa liczba. Niestety nie wiem z myślą o cym były robione. To znaczy
    czy nadałoby się do takiego wzmacniacza. Może dałoby się przewinąć?
    No i gdzieś jeszcze chyba miałem sztukę albo dwie z odbiornika "Minor".

  • 107. Data: 2009-12-22 17:01:03
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Krzysztof Kucharski pisze:

    > BTW - kiedy to zastosowałeś ostatnio jakiś przekaźnik?

    Założywszy, że Libra się nie liczy to niech pomyślę... Dawno, dawno
    temu, w jakimś włączniku zmierzchowym. ;)
    Tu nawet nie o to chodzi. Gdyby to był jakiś stary, brzydki, zdezelowany
    przekaźnik - nie ma sprawy. Tymczasem mi się gdzieś zaplątało parę
    ładnych, w stanie niemal idealnym. Szkoda to zniszczyć.

    Chociaż coś mi teraz się kołacze po głowie, że widziałem jakąś starą
    płytę z zespołem kontaktronów powkładanych w otwory przebiegające przez
    czarne obudowy cewek. Kontaktrony odzyskałem, cewki pewnie dalej tam
    siedzą. O ile płyta będzie w pudle na strychu o którym myślę. ;)

  • 108. Data: 2009-12-22 17:03:05
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    BTW jednak myliłem się. Znalazłem dwie sztuki UL1111. Używane, ale mam
    nadzieję, że sprawne. W takim razie teraz można by tylko wytrawić
    płytkę, nawinąć cewkę, wlutować parę elementów i przetestować ten stary
    projekt z MT. ;)

  • 109. Data: 2009-12-22 17:18:51
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Atlantis napisał:

> [...]
    > germanowych, oferujące wrażenia słuchowe nieporównywalne ze współczesną
    > "zimną i bezduszną" krzemową elektroniką. ;)

    Eeee... tam, teraz to wystarczy tranzystory posmarować specjalną maścią
    i mamy lampowe brzmienie :-)
    http://audio.x.pl/audio/audiovoodoo/tubeolator.htm
    Przyjdzie czas to zrobią germanolator :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 110. Data: 2009-12-22 17:22:23
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:

    > Eeee... tam, teraz to wystarczy tranzystory posmarować specjalną maścią
    > i mamy lampowe brzmienie :-)
    > http://audio.x.pl/audio/audiovoodoo/tubeolator.htm
    > Przyjdzie czas to zrobią germanolator :-)

    P.S. Nigdzie nie mogę znaleźć maści do posmarowania lamp coby skrzeczały
    jak stary patefon na korbę :-) :-) :-)