  • Data: 2012-05-01 00:30:33
    Temat: stara płyta NF7, przegrzewanie się - nowy sposób
    Od: RD <r...@g...com1> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    Mam pewną ważną "maszynę", która (nie wiedzieć czemu) jeszcze działa
    :) na płycie Abit NF7 (zdaje się rev. 2.0). Wentylator na chipsecie już
    dawno padł, obecnie jest "tylko" radiator i dokupiony wentylator
    zamocowany przy użyciu żył skrętki.. ;) Na pokładzie Athlon XP 2500+ lub
    2600+ z radiatorem+wentyl glacialtech 2500. Wydaje mi się, że kupiony
    został w okolicy 2004, ale nie dam sobie za to nic uciąć.

    Niestety w cieplejsze dni zdarza mu się "wyłączać" z powodu wysokiej
    temperatury. Nie obserwowałem, czy jest to kwestia wysokiej temperatury
    cpu, czy chipsetu, ale z powodu ustawień BIOS -> cpu.

    Niestety też chwilowo nie mogę go wyłączyć (na dłużej), dlatego
    jedyne, co mogłem zrobić, to odkręcić wentylatory, odkurzyć z kurzu,
    przykręcić z powrotem.

    Na moment wyłączenia chciałbym być przygotowany do działania na rzecz
    chłodzenia tej starej płyty+proc.

    Czy możecie polecić jakieś sprawdzone rozwiązania? Konkretne
    radiatory/wentylatory, może chłodzenie cieczą, nie wiem.. ?

    Pozdr,
    Rafał