  • 1. Data: 2012-05-01 00:30:33
    Temat: stara płyta NF7, przegrzewanie się - nowy sposób
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Mam pewną ważną "maszynę", która (nie wiedzieć czemu) jeszcze działa
    :) na płycie Abit NF7 (zdaje się rev. 2.0). Wentylator na chipsecie już
    dawno padł, obecnie jest "tylko" radiator i dokupiony wentylator
    zamocowany przy użyciu żył skrętki.. ;) Na pokładzie Athlon XP 2500+ lub
    2600+ z radiatorem+wentyl glacialtech 2500. Wydaje mi się, że kupiony
    został w okolicy 2004, ale nie dam sobie za to nic uciąć.

    Niestety w cieplejsze dni zdarza mu się "wyłączać" z powodu wysokiej
    temperatury. Nie obserwowałem, czy jest to kwestia wysokiej temperatury
    cpu, czy chipsetu, ale z powodu ustawień BIOS -> cpu.

    Niestety też chwilowo nie mogę go wyłączyć (na dłużej), dlatego
    jedyne, co mogłem zrobić, to odkręcić wentylatory, odkurzyć z kurzu,
    przykręcić z powrotem.

    Na moment wyłączenia chciałbym być przygotowany do działania na rzecz
    chłodzenia tej starej płyty+proc.

    Czy możecie polecić jakieś sprawdzone rozwiązania? Konkretne
    radiatory/wentylatory, może chłodzenie cieczą, nie wiem.. ?

    Pozdr,
    Rafał

  • 2. Data: 2012-05-01 09:49:25
    Temat: Re: stara płyta NF7, przegrzewanie się - nowy sposób
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Czy możecie polecić jakieś sprawdzone rozwiązania? Konkretne
    > radiatory/wentylatory, może chłodzenie cieczą, nie wiem.. ?

    A można go zostawić ze zdjętą ścianką obudowy?

  • 3. Data: 2012-05-01 10:12:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 01 May 2012 00:30:33 +0200, RD napisał(a):

    > Na moment wyłączenia chciałbym być przygotowany do działania na rzecz
    > chłodzenia tej starej płyty+proc.

    Nie napisałeś czy to kompowi się przytrafia "od zawsze" czy dopiero
    ostatnio. Nie napisałeś czy położyłeś nową pastę.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2012-05-01 12:35:23
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-01 00:30, RD pisze:
> [...]
    > 2600+ z radiatorem+wentyl glacialtech 2500. Wydaje mi się, że kupiony
    > został w okolicy 2004, ale nie dam sobie za to nic uciąć.
    Ja kiedyś miałem taką płytę z Athlon 2500+ --> 3200+ i nie było nigdy
    problemów z temperaturami, nawet gdy w pokoju miałem 36oC.
    Na procku miałem tani zestaw chłodzący Arctic Cooling, na mostku
    północnym niebieski radiator Zalmana, z tyłu obudowy dwa wolnoobrotowe
    wentylatory 80mm Arctic Cooling.
    Z tego co pamiętam to niestety ta płyta miała problemy z puchnięciem
    kondensatorów. Jednak jak sprzedawałem kompa w 2009 r. to u mnie
    wszystkie były dobre.

    Podsumowując, jak procek niepodkręcony to i zapewne specjalne chłodzenie
    nie jest potrzebne. Sprawdzić za to można stopień zakurzenia, stan pasty
    termoprzewodzącej pod radiatorami, stan kondensatorów.

    Jak niepotrzebna duża wydajność, to podpowiem, że płyta oprócz tego, iż
    pozwalała na overclocking, to pozwalała też na skuteczny underclocking.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 5. Data: 2012-05-01 17:33:41
    Od: krzychu <k...@p...okay.pl>

    mialem taka plyte

    wentylatora na chipsecie nie dalo sie dokupic mocno halasowal musialem
    go oliwic co chwile i do tego padniety bios ktory co chwile resetowal
    ustawienia :) nigdy nie wiedzialem ktora godzina i procek zamiast na
    1666 dzialal na 1250 :)

  • 6. Data: 2012-05-01 20:08:20
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-05-01 00:30, RD pisze:

    > dawno padł, obecnie jest "tylko" radiator i dokupiony wentylator
    > zamocowany przy użyciu żył skrętki.. ;)

    U mnie wentylatorek na mostku zaczął brzęczeć jakoś w rok po zakupie
    płyty. Nie czekając, aż do końca padnie zamówiłem na Allegro niebieski
    radiator Zalmana, bodajże ten:

    http://allegro.pl/zalman-zm-nb47j-radiator-na-chipse
    t-i-grafike-i2316324277.html

    Do dzisiaj używam tego samego komputera, chociaż jest już mocno
    przestarzały. Żadne problemy z grzaniem się nie występują, chociaż
    sprzęt znajduje się na poddaszu, gdzie w letnie upały bywa dość gorąco...

  • 7. Data: 2012-05-01 22:03:49
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Ta płyta na pewno umożliwia zmianę napięcia zasilającego procesor (vcore).
    Jeśli również "w dół" to obniż napięcie o 0.1V, będzie brał mniej prądu i
    mniej się grzał (zakładam że procesor nie podkręcony, wtedy można napięcie
    vcore zmniejszyć o conajmniej 10%; oczywiście nie ma to wpływu na
    wydajność).

  • 8. Data: 2012-05-03 19:57:43
    Od: "Wujek" <w...@o...pl>

    > A można go zostawić ze zdjętą ścianką obudowy?

    Miałem ten sam problem. Ściągnięcie obudowy troche pomaga, ale na dłuższą
    metę komp się strasznie syfi

    Pozdrawiam, M.

  • 9. Data: 2012-05-04 19:28:42
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "M1SLQ" napisał:

    > A można go zostawić ze zdjętą ścianką obudowy?

    Musisz karmić trolla/debila?

    Remek

  • 10. Data: 2012-05-05 13:47:27
    Od: RD <r...@g...com1>